Pohřbení motoru nebyl Briatoreho nápad
Nový cíl je v roce 2027.
Zahraniční média se dozvěděla, že samotný generální ředitel automobilky Renault tento týden navštíví továrnu na motory F1 ve Viry-Châtillon, aby se pokusil zahnat obavy zaměstnanců. Ti začali brnkat na národní notu a bijí na poplach, že z F1 zmizí francouzský výrobce motorů a tým Alpine, hrdě oblékající tradiční francouzskou závodní modrou, bude pravděpodobně poháněn motorem německé automobilky Mercedes. Nejvyšší vedení koncernu se prý dohodlo, že rozhodnutí v této věci musí padnout tento měsíc. Mezitím se nový výkonný poradce Alpinu dušuje, že ukončení 10 let trápícího se motorového programu nebyl jeho nápad.
„Co se motoru týče, o tom rozhodl management a mně to nedělá starosti. Jakkoli se rozhodne, bude to v pořádku. O tomto se rozhodovalo mnohem dříve, než jsem se připojil k týmu,“ tvrdí Ital Flavio Briatore. „V tomto příběhu opravdu nejsem já tím antagonistou. Můžete mě vinit ze spousty věcí, ale s tímto nemám nic společného.“
Také se říká, že propouštět se bude také v Enstonu, bude-li Alpine od Mercedesu nakupovat nejen pohonnou jednotku, ale i části vozu, jak to teď dělá Aston Martin, který se spojí s Hondou a naopak, některé věci se musí naučit dělat pod vlastní střechou, takže zaměstnanci by asi měli posílat své životopisy do Silverstonu. Briatore to nepotvrdil, ale bude dělat rázná a těžká rozhodnutí, která prý dosud neměl u Alpinu kdo udělat.
„V podstatě jsme neměli vedení. Věřím, že to bylo kamenem úrazu. Podle mě se zde vystřídalo několik nesprávných manažerů. Seznam by vlastně ani nebyl krátký, jelikož seznam správných manažerů neexistuje. A není snadné řídit Enstone. Enstone je velký tým, monstrózní. Je nezbytné být tam. Těžko si představit, že někdo chtěl takový tým řídit z Paříže nebo z jiného místa. Člověk musí chodit do práce každý den.“
Tady ale 74letý Briatore nejspíše nemluví o sobě, ale o 36letém Britovi, Oliveru Oakesovi, kterému svěřil pozici šéfa týmu
„Ollie má entuziasmus, mládí a ambice. Takové v týmu potřebujeme. Aby se tým změnil, potřebujeme mladé nadšené lidi. Budou se muset naučit, jak to chodí v továrně, jak to chodí ve velkém závodním týmu. Ani on nemá zkušenost s fungováním tak velkého týmu, ale má na tu práci talent.“
Tým Alpine nejspíše čeká zeštíhlení, než bude připraven opět růst a hlavně už konečně i vítězit. Foto: Alpine
Když Cyril Abiteboul na začátku roku 2016 stál při obnovení továrního týmu Renaultu, dal mu za cíl vítězství ve velkých cenách nejpozději v roce 2020. Píše se rok 2024 a tým přejmenovaný na Alpine má na kontě jediné vítězství. Briatore stanovil nový cíl
„Musíme být realističtí. V roce 2027 bychom se rádi párkrát objevili na stupních vítězů. Současná situace není vůbec ideální. Formule 1 je nyní mimořádně náročná, protože je zde početná tvrdá konkurence. Je tady šest, sedm silných týmů. Spousta týmů cílících na vítězství a my je musíme porazit.“
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Alpine