Novinky

  • 15.06.2025 Neutral 24h Le Mans vyhrála posádka Kubica, Ye a Hanson ve Ferrari 499P

  • 12.06.2025 Good Apple zveřejnilo haptický trailer na film F1

  • 01.06.2025 Bad Stroll se nezúčastní VC Španělska kvůli bolavé ruce

Facebook Instagram

Cunodovo trápení pokračuje

Cunodovo trápení pokračuje

Albon přišel se zajímavou teorií o vozech RB.

Velká cena Kanady byla dalším zklamáním pro týmového kolegu Maxe Verstappena. Od třetí velké ceny sezony je jím Júki Cunoda a z osmi závodů a jednoho sprintu Red Bullu přivezl sedm bodů. A tak je tým Red Bull, navzdory Verstappenovým vítězstvím a dalším pódiovým umístěním, až na čtvrtém místě Poháru konstruktérů, za Mercedesem a Ferrari a samozřejmě za zatím dominujícím McLarenem. Ani o pozitivním trendu se nedá mluvit, jelikož VC Kanady byla pro japonského závodníka třetí bez bodu v řadě, do cíle dojel dvanáctý poté, co se těsně nedostal do Q3, ale následně mu byl započítán trest za nerespektování červené vlajky v tréninku, což ho odsunulo do předposlední řady.

"Samozřejmě jsem Oscara viděl jet vlevo a chápu, že pod červenou vlajkou se nepředjíždí. Jenže čekat za Oscarovým poškozeným vozem, než odbočí do boxů, by znamenalo čekat, než mě trefí úlomky z jeho vozu," vymlouval se Cunoda.

Jeho slova se mohla zdát rozumná, než nás komisaři závodu upozornili, že Piastriho jedoucího rychlostí 86 km/h předjel v rychlosti 171 km/h. A to se pod červenou vlajkou opravdu nedělá. Chybný úsudek můžeme připsat tomu, že opět měl plné ruce práce s krocením RB21.

"Jedná se o to, že Red Bull staví své vozy tak, aby byly úplně na hraně. A Max v nich dokáže závodit. To říkám, samozřejmě, trochu i z vlastní zkušenosti, také jsem měl problémy," začal vysvětlovat svou zajímavou teorii Alexander Albon, jenž do Red Bullu přestoupil z juniorského týmu po Pierrovi Gaslym a před Liamem Lawsonem.

"Je to pouze můj názor, ale myslím, že RB naopak staví velmi klidné vozy, které jezdci hodně odpustí. Typicky je to dobře vybalancovaný, velmi stabilní vůz. Takový, který dá jezdci jistotu. A není se čemu divit, když je to tým, do kterého jsou neustále přiváděni nováčci, kteří musí ten vůz dokázat řídit. Takže ten tým se přizpůsobil mladým jezdcům, zatímco Red Bull jde do extrémů. Jezdec pak přesedne z asi nejklidnějšího vozu do jednoho z nejdivočejších. Musí se adaptovat na velmi odlišný styl jízdy.

Je třeba říct, že Verstappen to má po těch letech ježdění v rychlých ale nervózních vozech o něco snazší a asi si je toho i sám vědom, neboť svůj tým na začátku sezony vystříhal, že vyhodit Lawsona a přivést do již rozjetého vlaku Cunodu nebude mít očekávaný efekt.

Cunoda nepřišel z Racing Bulls jako nováček, přesto se mu nedaří krotit vůz Red Bullu. Foto: Red Bull

"Ani náhodou se necítím být připraven. Prostě ne," řekl novinářům v Kanadě Isack Hadjar, o kterém se už spekuluje, že brzy bude na řadě, aby si to u Red Bullu také zkusil. "Je dobré, že můžu sbírat zkušenosti tam, kde jsem teď. Každý víkend si užívám a pokaždé se hodně naučím. Užívám si jízdu v našem voze. Později se uvidí."

Jinak, Hadjar byl ve F2 znám nepěknými emocionálními výlevy do týmové vysílačky. Víte, jak se jich ve F1 zbavil? Prozradil, že vůbec. Pouze se naučil dávat palec dolů z tlačítka vysílačky na volantu, takže nadává do přilby pouze sám pro sebe.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Red Bull