Verstappen byl na střední sadě ztracený
Mekies se omluvil Cunodovi
„Díky za měkké pneumatiky!“ Přesně tak by se dalo vystihnout rozpoložení Maxe Verstappena v cíli Velké ceny Mexika. Pilot Red Bullu přiznal, že na střední směsi marně hledal rychlost a chválil svůj tým za zvolenou jednozastávkovou strategii.
„Po prvním úseku to na třetí místo nevypadalo,“ nezastírá Verstappen. „Nejdříve jsem si myslel, že nám zkrátka chybělo tempo, ale s odstupem času to vypadá, že to bylo o pneumatikách. Jakmile jsme obuli měkké gumy, byli jsme mnohem konkurenceschopnější, v zásadě bych řekl, že druzí nejrychlejší. Je těžké to posuzovat, protože Mercedes pořád jezdil v hustém provozu. Ale zvolili jsme perfektní strategii,“ ocenil.
Třetí místo se u Verstappena nerodilo snadno. V úvodu se sice Nizozemec dostal na okamžik na třetí pozici, v čemž mu pomohl i výjezd mimo trať v první zatáčce, ještě během úvodního kola se ale před něj vrátil zpět Lewis Hamilton. Za pilotem Ferrari Verstappen zůstával až do šestého kola.
V první zatáčce se ovšem odvážil k útoku. Při souboji došlo ke kontaktu a ve druhé zatáčce vycestoval Verstappen na trávu. Když se dostal zpět na trať, objevil se před Hamiltonem. Duel pokračoval až do čtvrté zatáčky. Tam si zkrátil trať pro změnu Hamilton, za což později dostal desetisekundový trest. Tou dobou ale využil souboje Oliver Bearman a dostal se před Verstappena.
Před zastávkami se pilot Red Bullu nacházel na čtvrté pozici. Jelikož ale startoval na střední směsi pneumatik, stavěl později než soupeři. To zapříčinilo jeho propad na osmou příčku. Poté ale Nizozemec těžil z výhody měkké sady gum. Zpět před Lewise Hamiltona se dokázal dostat na dráze, zbytek včetně třetího Bearmana mu uvolnil cestu poté, co zamířil na druhou zastávku. Verstappen zvládl závod na jednu a v závěru dokonce dotahoval Charlese Leclerca. Útok na Monačana mu ale zhatilo vyhlášení fáze virtuálního zpomalovacího vozu v předposledním kole.
Max Verstappen byl jedním z jezdců, kteří si po startu zkrátili první zatáčku. Foto: Getty Images/Red Bull Content Pool„Myslím si, že by to na konci byl pěkný souboj,“ mrzela Verstappena zmařená příležitost. „Ale to je v pohodě. Něco takového se děje. Jednou vám okolnosti zahrají do karet, podruhé zase hrají proti vám. Ať už je to skutečný zpomalovací vůz nebo ten virtuální,“ chápe.
Nizozemec ale současně upozorňuje, že Red Bull v Mexiku na McLaren jednoduše neměl. „Musíme být rychlejší, to je nejdůležitější. Zajeli jsme několik dobrých závodů, ale myslím si, že i v závodech, které jsme vyhráli, byl McLaren velmi silný, co se týče hospodaření s pneumatikami a dalších věcí. Během víkendu, kdy mají celkově lepší tempo, proti nim nemáme šanci,“ je upřímný.
Ačkoli na vítězného Landa Norrise Verstappen v Mexiku nestačil, přesto snížil svou ztrátu na celkové první místo. Oscar Piastri, který vedl před začátkem víkendu, se totiž trápil a do cíle dojel až jako pátý. Díky tomu nyní vede šampionát Norris s náskokem jednoho bodu. Manko třetího Verstappena činí 36 bodů.
Další zahozená příležitost Cunody
Júki Cunoda byl po Velké ceně Mexika frustrovaný. Před týdnem v Austinu sice zaznamenal sedmou příčku, což představovalo jeho druhý nejlepší výsledek v barvách Red Bullu, v Mexiku ale vyšel naprázdno. V úvodu sice držel osmé místo a dlouho se úspěšně bránil i před Oscarem Piastrim, nakonec z toho ale byla v cíli pouze 11. příčka. Situaci mu zkomplikovala především pomalá zastávka v boxech.
„Mohli to být snadné body, ale my jsme je prostě zahodili,“ neskrýval své rozladění 25letý pilot. Přesto dokázal najít i pozitiva. „Je to tak, jak to je. Takové je závodění. Dobré je, že jsme měli docela slušné tempo, na tom můžeme stavět. Stačí jen dělat další pokroky a učit se. A to dělám. V této situaci je ale frustrující ztratit body. Mohli jsme být osmí nebo sedmí,“ myslí si.
Šéf stáje Laurent Mekies se Cunodovi omluvil. „Byla to naše chyba, beru to. Nechali jsme ho na trati o něco déle, protože jsme v tom viděli výhodu pro závěr závodu. Pak jsme ale měli o trochu delší zastávku a tím jsme ho připravili o několik bodů, které mohl získat,“ sypal si popel na hlavu.
Čtyři podniky před koncem sezony zůstává Red Bull v Poháru konstruktérů na čtvrté pozici. Ztráta rakouské stáje na druhou příčku činí i nadále 10 bodů. Na stříbrné umístění se ovšem v Mexico City posunulo Ferrari. Mercedes spadl na třetí místo a má jen o jeden bod méně než tým z Maranella.
Těsné rozestupy v boji o druhé místo znamenají, že Cunodova schopnost dosahovat bodovaných výsledků bude ve zbytku sezony velmi důležitá. Japonec si stále může zachránit budoucnost. Aktuálně se sice spekuluje o tom, že ho příští rok nahradí současný jezdec juniorského týmu Racing Bulls Isack Hadjar, rozhodnutí o jméně druhého pilota ale Red Bull odložil.
„Chceme si dát trochu na čas,“ říká Laurent Mekies. Tým měl přitom jméno kolegy Maxe Verstappena pro příští rok původně odtajnit právě kolem Velké ceny Mexika. „Júki dělá pokroky a to samé platí i dalších našich jezdcích. Nemáme důvod to uspěchat,“ dodává.
Zdali Red Bull zvažuje Cunodovo setrvání v „áčkovém“ týmu nebo už je možností jenom návrat do Racing Bulls, není v tuto chvíli jasné. Se sedačkou u juniorky je totiž spojován i pilot F2 Arvid Lindblad, který v Mexiku absolvoval s Red Bullem první volný trénink. Pokud by Brit skutečně dostal angažmá, museli by se rozloučit Liam Lawson nebo právě Júki Cunoda.
Ačkoli už si letošní Pohár konstruktérů zajistil McLaren v Singapuru, pořadí od druhého místa dále rozhodně není lhostejné. Na základě umístění v tomto hodnocení si totiž týmy přerozdělují příjmy F1 z televizních práv. Rozdíl mezi druhým a čtvrtým místem proto bude činit několik milionů dolarů.
Zdroj: Motorsport, PlanetF1, F1, úvodní foto: Getty Images/Red Bull Content Pool

Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo
Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

28.10. 2025