Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Verstappen opět nejrychlejší, dorazil déšť

Verstappen opět nejrychlejší, dorazil déšť

VC Mexico City – druhý volný trénink

I druhý páteční trénink patřil v Mexiku Verstappenovi. Druhý tentokrát skončil Norris a třetí Leclerc. Během tréninku se museli jezdci vypořádat i s lehkým deštěm. Alonso se jen tak tak vyhnul nehodě.

Od 16:00 hodin místního času se piloti v Mexiku vydali do druhého volného tréninku. Před jeho startem měl asfalt teplotu 37,7 stupňů a vzduch 25,6 stupňů. Stále svítilo slunce, začalo se však zatahovat. Riziko příchodu deště činilo 20 procent.

Ve druhém tréninku už jsme viděli kompletní startovní pole závodních jezdců. Po absenci v prvním volném tréninku, kdy uvolnili kokpit nováčkům, nastoupili Cunoda, Magnussen, Gasly, Russell i Bottas. Japonský závodník šel do tréninku s vědomím, že v neděli začne z chvostu. Nasadil totiž pátou převodovkou a také nové komponenty pohonné jednotky.

Většina pilotů se nahrnula na dráhu hned v úvodu. V akci jsme podobně jako na začátku prvního tréninku viděli prototypy pneumatik směsi C4 na další sezonu, které zde Pirelli testuje. Týmům tyto gumy dalo k dispozici pro první dva volné tréninky.

Po necelých šesti minutách překvapil Verstappen. Nizozemec totiž hlásil, že v technické pasáži na stadionu Foro Sol lehce prší.

Zatímco většina jezdila ze začátku na testovacích pneumatikách, našly se i výjimky. Ricciardo, Piastri a Gasly nasadili tvrdou směs. Hamilton s Bottasem zase sáhli po střední sadě.

Po deseti minutách vedl Verstappen o 24 tisícin před Norrisem. Albon zatím potvrzoval dobrou rychlost z úvodního tréninku. Thajec byl třetí. Sílu ukazoval zejména v prvním sektoru, kde byl nejrychlejší ze všech. Mohla za to především dlouhá hlavní rovinka. Na nich letos bývá Williams silný.

Mezitím nadále zlobilo počasí. Pršelo totiž v závěrečném sektoru, kde intenzita deště sílila. Sainz ovšem dostal zprávu, že již žádný další déšť nepřijde.

Mezitím Albon znovu zabodoval. Zrychlil na 1:20,075, čímž překonal i Verstappena a posunul se na první místo. Stále více jezdců se postupně zbavovalo testovacích pneumatik.

Verstappen přezul na střední sadu a sebral Albonovi vedení. Pilot Williamsu postával v boxech a propadal se ještě hlouběji. Zatímco na druhé místo se dostal Leclerc, třetí byl Ricciardo, který stále jezdil na testovacích gumách.

Fernando Alonso mohl být rád, že jeho vystoupení neskončilo v bariéře. Foto: Aston Martin



Už po dvaceti minutách nazul první pilot měkkou směs pneumatik. Byl jím Piastri. Vzápětí se k němu přidali i piloti Williamsu Albon a Sargeant.

První pokus na měkkých pneumatikách se Piastrimu povedl. O 348 tisícin pokořil Verstappena a dostal se do vedení. O pár okamžiků později zdolal Verstappena také Albon.

Třicet pět minut před koncem se postaral o divoký moment Alonso. Pilot Aston Martinu se roztočil na výjezdu z deváté zatáčky a skončil v únikové zóně. Vše se ale obešlo bez nárazu do zdi. Místo toho jen chvíli vlály žluté vlajky a závod mohl pokračovat.

Verstappen už také obul měkké pneumatiky a okamžitě to bylo znát. Vrátil se totiž na první místo. Druhý byl Norris a třetí Hamilton. Sedminásobný šampion ale nezůstal na třetí příčce dlouho. Nejprve ho totiž přeskočil Ricciardo a poté také Pérez, který převzal třetí pozici. Za malou chvíli se ovšem na třetí místo dostal Bottas.

Dvacet minut před koncem se pozornost jezdců přesouvala od kvalifikačních simulací k závodním. Piloti přezouvali na tvrdší sady pneumatik a nedalo se tak očekávat, že se bude pořadí výrazněji měnit. Vedl Verstappen před Norrisem a Leclercem. V závěru navíc začalo v Mexico City opět lehce pršet.

I ve druhém tréninku tak zvítězil Verstappen. Druhý skončil Norris a třetí Leclerc. Albon tentokrát obsadil až 14. místo. Důvod k zamyšlení mají opět u Aston Martinu. Zatímco Stroll skončil na 18. pozici, Alonso dokonce na poslední dvacáté.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Max Verstappen Red Bull Red Bull 1:18,686   26
2. Lando Norris McLaren Mercedes 1:18,805 + 0.119 30
3. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:18,952 + 0.266 32
4. Valtteri Bottas Alfa Romeo Ferrari 1:18,955 + 0.269 33
5. Sergio Pérez Red Bull Red Bull 1:18,988 + 0.302 28
6. Daniel Ricciardo AlphaTauri Red Bull 1:19,002 + 0.316 30
7. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:19,024 + 0.338 29
8. Esteban Ocon Alpine Renault 1:19,077 + 0.391 28
9. Oscar Piastri McLaren Mercedes 1:19,163 + 0.477 30
10. George Russell Mercedes Mercedes 1:19,227 + 0.541 30
11. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:19,257 + 0.571 33
12. Juki Cunoda AlphaTauri Red Bull 1:19,290 + 0.604 33
13. Čou Kuan-jü Alfa Romeo Ferrari 1:19,415 + 0.729 26
14. Alexander Albon Williams Mercedes 1:19,446 + 0.760 23
15. Nico Hülkenberg Haas Ferrari 1:19,535 + 0.849 28
16. Pierre Gasly Alpine Renault 1:19,642 + 0.956 28
17. Logan Sargeant Williams Mercedes 1:19,900 + 1.214 26
18. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:20,075 + 1.389 16
19. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:20,112 + 1.426 29
20. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 1:20,426 + 1.740 29


Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull