Novinky

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

  • 12.02.2024 Good Aston Martin představil vůz pro rok 2024.

Facebook Instagram

Verstappen opět nejrychlejší, dorazil déšť

Verstappen opět nejrychlejší, dorazil déšť

VC Mexico City – druhý volný trénink

I druhý páteční trénink patřil v Mexiku Verstappenovi. Druhý tentokrát skončil Norris a třetí Leclerc. Během tréninku se museli jezdci vypořádat i s lehkým deštěm. Alonso se jen tak tak vyhnul nehodě.

Od 16:00 hodin místního času se piloti v Mexiku vydali do druhého volného tréninku. Před jeho startem měl asfalt teplotu 37,7 stupňů a vzduch 25,6 stupňů. Stále svítilo slunce, začalo se však zatahovat. Riziko příchodu deště činilo 20 procent.

Ve druhém tréninku už jsme viděli kompletní startovní pole závodních jezdců. Po absenci v prvním volném tréninku, kdy uvolnili kokpit nováčkům, nastoupili Cunoda, Magnussen, Gasly, Russell i Bottas. Japonský závodník šel do tréninku s vědomím, že v neděli začne z chvostu. Nasadil totiž pátou převodovkou a také nové komponenty pohonné jednotky.

Většina pilotů se nahrnula na dráhu hned v úvodu. V akci jsme podobně jako na začátku prvního tréninku viděli prototypy pneumatik směsi C4 na další sezonu, které zde Pirelli testuje. Týmům tyto gumy dalo k dispozici pro první dva volné tréninky.

Po necelých šesti minutách překvapil Verstappen. Nizozemec totiž hlásil, že v technické pasáži na stadionu Foro Sol lehce prší.

Zatímco většina jezdila ze začátku na testovacích pneumatikách, našly se i výjimky. Ricciardo, Piastri a Gasly nasadili tvrdou směs. Hamilton s Bottasem zase sáhli po střední sadě.

Po deseti minutách vedl Verstappen o 24 tisícin před Norrisem. Albon zatím potvrzoval dobrou rychlost z úvodního tréninku. Thajec byl třetí. Sílu ukazoval zejména v prvním sektoru, kde byl nejrychlejší ze všech. Mohla za to především dlouhá hlavní rovinka. Na nich letos bývá Williams silný.

Mezitím nadále zlobilo počasí. Pršelo totiž v závěrečném sektoru, kde intenzita deště sílila. Sainz ovšem dostal zprávu, že již žádný další déšť nepřijde.

Mezitím Albon znovu zabodoval. Zrychlil na 1:20,075, čímž překonal i Verstappena a posunul se na první místo. Stále více jezdců se postupně zbavovalo testovacích pneumatik.

Verstappen přezul na střední sadu a sebral Albonovi vedení. Pilot Williamsu postával v boxech a propadal se ještě hlouběji. Zatímco na druhé místo se dostal Leclerc, třetí byl Ricciardo, který stále jezdil na testovacích gumách.

Fernando Alonso mohl být rád, že jeho vystoupení neskončilo v bariéře. Foto: Aston Martin



Už po dvaceti minutách nazul první pilot měkkou směs pneumatik. Byl jím Piastri. Vzápětí se k němu přidali i piloti Williamsu Albon a Sargeant.

První pokus na měkkých pneumatikách se Piastrimu povedl. O 348 tisícin pokořil Verstappena a dostal se do vedení. O pár okamžiků později zdolal Verstappena také Albon.

Třicet pět minut před koncem se postaral o divoký moment Alonso. Pilot Aston Martinu se roztočil na výjezdu z deváté zatáčky a skončil v únikové zóně. Vše se ale obešlo bez nárazu do zdi. Místo toho jen chvíli vlály žluté vlajky a závod mohl pokračovat.

Verstappen už také obul měkké pneumatiky a okamžitě to bylo znát. Vrátil se totiž na první místo. Druhý byl Norris a třetí Hamilton. Sedminásobný šampion ale nezůstal na třetí příčce dlouho. Nejprve ho totiž přeskočil Ricciardo a poté také Pérez, který převzal třetí pozici. Za malou chvíli se ovšem na třetí místo dostal Bottas.

Dvacet minut před koncem se pozornost jezdců přesouvala od kvalifikačních simulací k závodním. Piloti přezouvali na tvrdší sady pneumatik a nedalo se tak očekávat, že se bude pořadí výrazněji měnit. Vedl Verstappen před Norrisem a Leclercem. V závěru navíc začalo v Mexico City opět lehce pršet.

I ve druhém tréninku tak zvítězil Verstappen. Druhý skončil Norris a třetí Leclerc. Albon tentokrát obsadil až 14. místo. Důvod k zamyšlení mají opět u Aston Martinu. Zatímco Stroll skončil na 18. pozici, Alonso dokonce na poslední dvacáté.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Max Verstappen Red Bull Red Bull 1:18,686   26
2. Lando Norris McLaren Mercedes 1:18,805 + 0.119 30
3. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:18,952 + 0.266 32
4. Valtteri Bottas Alfa Romeo Ferrari 1:18,955 + 0.269 33
5. Sergio Pérez Red Bull Red Bull 1:18,988 + 0.302 28
6. Daniel Ricciardo AlphaTauri Red Bull 1:19,002 + 0.316 30
7. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:19,024 + 0.338 29
8. Esteban Ocon Alpine Renault 1:19,077 + 0.391 28
9. Oscar Piastri McLaren Mercedes 1:19,163 + 0.477 30
10. George Russell Mercedes Mercedes 1:19,227 + 0.541 30
11. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:19,257 + 0.571 33
12. Juki Cunoda AlphaTauri Red Bull 1:19,290 + 0.604 33
13. Čou Kuan-jü Alfa Romeo Ferrari 1:19,415 + 0.729 26
14. Alexander Albon Williams Mercedes 1:19,446 + 0.760 23
15. Nico Hülkenberg Haas Ferrari 1:19,535 + 0.849 28
16. Pierre Gasly Alpine Renault 1:19,642 + 0.956 28
17. Logan Sargeant Williams Mercedes 1:19,900 + 1.214 26
18. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:20,075 + 1.389 16
19. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:20,112 + 1.426 29
20. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 1:20,426 + 1.740 29


Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull