Novinky

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

  • 12.02.2024 Good Aston Martin představil vůz pro rok 2024.

Facebook Instagram

Verstappen tradičně první, slibné tempo Albona

Verstappen tradičně první, slibné tempo Albona

VC Mexico City – první volný trénink

Velká cena Mexico City začala nejlépe pro Verstappena. Nizozemec zajel nejrychlejší čas v úvodním volném tréninku. Za ním skončil překvapivě Albon a nejlepší trojici uzavřel domácí Pérez. U Ferrari museli řešit potíže s hydraulikou na voze Sainze.

Po dvou sprintových podnicích v Kataru a Austinu se F1 v Mexiku vrací ke standardnímu formátu víkendu. V pátek ve 12:30 hodin místního času byl proto na programu první z celkových tří volných tréninků.

Jezdce přivítalo v Mexico City slunečné počasí. Zatímco vzduch měl krátce před startem 21 stupňů, teplota asfaltu činila 36 stupňů. Bylo vyloučeno, že by během úvodní tréninkové hodinovky přišel déšť.

Už dlouho před začátkem tréninku bylo jasné, že bude netradiční. Hned pět týmů se totiž rozhodlo nasadit nováčka, tedy jezdce, který ve F1 neodjel více než dva závody. Každá stáj musí takovému pilotovi dát v tréninku šanci dvakrát za rok. V prvním mexickém tréninku nastoupili Hadjar (AlphaTauri), Pourchaire (Alfa Romeo), Vesti (Mercedes), Doohan (Alpine) a Bearman (Haas).

Dalo se rovněž očekávat, že kromě letošních pneumatik uvidíme v pátečních trénincích i prototyp sady C4 na rok 2024. Tyto gumy chtělo Pirelli v Mexiku otestovat.

A toto testovací obutí se objevilo v akci hned v úvodních minutách, kdy po něm sáhla většina jezdců v čele s dvojicí Aston Martinu Alonsem a Strollem. Dvojnásobný mistr světa v úvodu vyjel na dráhu s takzvanou zahrádkou na zadní části svého monopostu.

Jen krátce trval pobyt na dráze pro Pourchaireho. Současný lídr F2 si stěžoval na zvláštní chování brzdového pedálu a vrátil se proto zpátky k mechanikům, kde byl zatlačen zpět do garáže. Netrvalo navíc dlouho a problémy měl další nováček. Hadjarovi spadl vůz do anti-stallového režimu a rovněž se vrátil do boxů. A aby toho nebylo málo, Leclercovi se nezdál zvuk motoru. Z Ricciardova vozu něco odlétlo. Tento kus zůstával ležet na cílové rovince.

Théo Pourchaire si jistě představoval mnohem lepší svezení. Foto: Alfa Romeo



Problémy u Ferrari pokračovaly. Tentokrát už ale byla situace vážnější. Sainz hlásil problémy s hydraulikou, kvůli kterým přišel o posilovač řízení. Se svým monopostem zvládl alespoň dojet do boxů. Norris měl problémy s motorem.

Na čele se tou dobou nacházeli piloti Red Bullu. Zatímco nejrychlejší čas držel ve svých rukou Verstappen (1:20,245), druhý byl Pérez se ztrátou 1,351 sekundy. Třetí místo patřilo Leclercovi na testovacích pneumatikách.

Pourchaire se po problémech v úvodu vrátil na trať. I tentokrát to ale bylo jenom na chvíli. Francouz měl nadále problémy s brzdovým pedálem a vzápětí zajel zpátky do boxů. Zde Alfa Romeo zkoušela výměnu volantu.

Mezitím zazářil Albon. Thajec dostal ze střední směsi pneumatik rychlé kolo, se kterým nestačil na Verstappena pouze o čtyři tisíciny sekundy. Zařadil se tak na druhé místo.

Pourchaireho trápení nekončilo. Poté, co se vrátil zpátky na trať, měl opět problém s brzdovým pedálem. Byl proto znovu zavolán do boxů a po téměř polovině tréninku stále zůstával bez času. Nebyl ovšem jediný. Žádné kolo neměl na kontě ani Alonso, který postával v garáži. Nebylo jasné, co se u Aston Martinu děje.

Před polovinou tréninku zůstával první Verstappen před Albonem a Pérezem. Jak ale bývá tradicí, ke slovu přicházela měkká sada pneumatik a kvalifikační simulace. Na nejměkčím obutí vzápětí zrychlil Leclerc. Pilot Ferrari se posunul na třetí pozici. Na voze jeho kolegy Sainze se stále pracovalo v garáži.

Alexander Albon začal v Mexiku velmi slibně. Foto: Williams



Norris se s časem 1:20,237 dostal do čela. Nezůstal tam ale dlouho. Verstappen totiž vzápětí odpověděl s časem 1:19,718. Vzápětí Nizozemec musel do boxů, neboť hlásil, že se mu v kokpitu cosi uvolnilo. Na dráhu se mezitím konečně vrátili Sainz s Alonsem.

Pérez také nazul měkké pneumatiky a posunul se na druhé místo. Na týmového kolegu Verstappena chybělo domácí hvězdě 297 tisícin sekundy.

Ani Albona ale neopouštěla forma. Pilot Williamsu si udržoval slušné tempo i na měkkých pneumatikách a zhruba 12 minut před koncem z toho byl posun právě před Péreze na druhé místo. Za Verstappenem zaostával o 95 tisícin sekundy.

Do konce tréninku už se nic nezměnilo. Zvítězil Verstappen před Albonem a Pérezem. Z nezávodních pilotů dopadl nejlépe patnáctý Bearman. Naopak Pourchaire už se kvůli problémům se systémem brake-by-wire do akce nevrátil a zůstal tak bez času.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Max Verstappen Red Bull Red Bull 1:19,718   29
2. Alexander Albon Williams Mercedes 1:19,813 + 0.095 31
3. Sergio Pérez Red Bull Red Bull 1:20,015 + 0.297 28
4. Lando Norris McLaren Mercedes 1:20,237 + 0.519 30
5. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:20,297 + 0.579 30
6. Oscar Piastri McLaren Mercedes 1:20,463 + 0.745 32
7. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:20,479 + 0.761 23
8. Daniel Ricciardo AlphaTauri Red Bull 1:20,568 + 0.850 30
9. Esteban Ocon Alpine Renault 1:20,677 + 0.959 26
10. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:20,687 + 0.969 26
11. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:20,724 + 1.006 25
12. Nico Hülkenberg Haas Ferrari 1:20,968 + 1.250 29
13. Čou Kuan-jü Alfa Romeo Ferrari 1:21,129 + 1.411 27
14. Logan Sargeant Williams Mercedes 1:21,157 + 1.439 30
15. Oliver Bearman Haas Ferrari 1:21,313 + 1.595 31
16. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 1:21,347 + 1.629 17
17. Isack Hadjar AlphaTauri Red Bull 1:21,941 + 2.223 25
18. Jack Doohan Alpine Renault 1:22,109 + 2.391 25
19. Frederik Vesti Mercedes Mercedes 1:22,937 + 3.219 26
20. Théo Pourchaire Alfa Romeo Ferrari     4

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull