Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Představení účastníků IndyCar Series 2008: 7.díl

Představení účastníků IndyCar Series 2008: 7.díl

KV Racing Technology

Historie

Stáj, která nastupuje do letošního ročníku IndyCar Series pod názvem KV Racing Technology má za sebou nedlouhou, ale pestrou historii. Před začátkem sezóny 2003 ji založil bývalý manažer týmu BAR Craig Pollock společně s australským obchodníkem Kevinem Kalkhovenem na základech zaniklého týmu Pac West. Pro tuto první sezónu v sérii CART, která byla již tehdy poznamenána nedostatkem peněz od sponzorů, angažovali francouzského jezdce Patricka Lemarie. Jeho výkony v první polovině sezóny však byly natolik matné, že se ho pro druhou část sezóny rozhodli nahradit.

V ten okamžik jakoby se rozjel kolotoč, který ze stáje udělal i v následujících letech místo, kde se s udivující rychlostí střídali nejen jezdci, ale i majitelé a týmoví manažeři. Je bezesporné, že tento fakt velmi výrazně ovlivnil výkony stáje po zbytek jejího působení v sérii Champ Car.

Ale vraťme se ještě zpět do roku 2003. Po zbytek sezóny se v kokpitu vozu vystřídali ještě Mika Salo, Max Papis a Brian Herta, přičemž nejlepšího výsledku nakonec dosáhl právě Salo třetím místem při závodě v Miami. V zimní přestávce tým poprvé změnil majitele, když místo Pollocka přišel Kalkhovenův obchodní kolega Dan Pettit a třetím spolumajitelem se stal bývalý šampión CART z roku 1996 Jimmy Vasser. Jimmy usedl i do kokpitu jednoho z vozů týmu, ale ani jemu, ani druhému jezdci stáje Roberto Gonzalesovi se příliš nedařilo.

Pro další sezónu se začalo blýskat na lepší časy s posílením technické části týmu a především s příchodem bývalého šampióna Cristiano da Matty. Da Matta také týmu získal první vítězství při závodě v Portlandu. Zbytek sezóny však Cristianovi přinesl spíše rozčarování, přestože rychlost nechyběla jemu ani jeho vozu. Vasser pravidelně dojížděl a sbíral body, což mu nakonec stačilo na celkově 6. místo v šampionátu.

Pro další sezónu angažoval Kalkhoven Oriola Serviu a britskou pilotku Katherine Legge. Bohužel tak do týmu zasel semínko zcela nesmyslného sváru, který sice nikdy nevyplynul zcela na povrch, ale který poznamenal celou sezónu a svým způsobem i další kariéru Katherine v Champ Cars. První obětí zhoršených vztahů byl týmový manažer a přítel Jimmy Vassera Jim McGee, který odešel na vlastní žádost. McGee přitom stál za prudkým vzrůstem výkonnosti stáje v minulém roce a zvolenou strategií se výrazně zasloužil i o Da Mattovo vítězství v Portlandu. Týmu nepomohla ani hrůzostrašná havárie Katherine na Road America, ke které došlo následkem technické závady na voze. Rozporuplná sezóna skončila odchodem Katherine k týmu Dale Coyna a propuštěním Oriola Servii, za jehož setrvání v týmu bojoval především Vasser.

V minulém roce pak tým reprezentovali Neel Jani a Tristan Gommendy, kterého v závěru sezóny vystřídal opět Servia. Nejasná zůstávala pozice Dana Pettita coby spolumajitele týmu, neboť Pettit se před začátkem sezóny 2007 stal rovněž majitelem týmu RuSport.

Sezóna 2008

Do nové sezóny nastupuje tým nejen do nové série, ale i se změněným názvem a posílen příchodem dalšího Australana Craiga Gora v roli sponzora jednoho ze dvou nasazovaných vozů. Pilotovat je budou Oriol Servia, jenž byl angažován na Vasserův popud ještě podle původních plánů pro sérii CCWS, ale jehož zkušenosti z oválů z něj dělají ideálního pilota i nyní a talentovaný Australan Will Power, který v loňské sezóně CCWS dokázal v týmu Derricka Walkera prohánět i Sebastiena Bourdaise. Podle výsledků prvních testů v Sebringu a Homesteadu se zdá, že Kalkhovenův a Vasserův tým je z nově příchozích připraven rozhodně nejlépe. Navíc se bude moci opřít v začátcích nejen o technickou pomoc týmu Chipa Ganasiho, se kterým pojí Vassera i nadále nadprůměrné osobní vztahy, ale v průběhu sezóny i o velmi kvalitní jezdecké duo v kokpitech svých vozů. Oriol i Will jsou rozhodně kandidáty na vítězství v některém ze závodů na silničních okruzích.

Zbarvení vozů - poznejte svého oblíbence během přenosů na Galaxii Sport

Zcela jasné je zbarvení v případě vozu Willa Powera, jehož Dallara  pojede v kombinaci národních australský barev, tedy žluté a zelené. Oproti barevnému řešení vozů loňského Teamu Australia je letos převažující barvou spíše žlutá, což může mít svůj důvod v jedné z pověr obestírajících proslulý závod na 500 mil v Indianapolis, podle které zelené zbarvení vozu přináší v Indy smůlu. V současné době je jasné i zbarvení vozu Oriola Servii, které se však ještě může v průběhu sezóny změnit, pokud se podaří sehnat nového primárního sponzora.

Oriol Servia, startovní číslo 5

Will Power, startovní číslo 8

Oriol Servia

Sympatický a vždy usměvavý Katalánec se letos konečně po delší době dočkal jasného angažmá ještě před začátkem sezóny, navíc u týmu, jehož výkony se zdají být dostačující pro myšlenky na umístění v první desítce a někde i na stupních vítězů.

Téměř celá Oriolova jezdecká kariéra je spjata s americkými sériemi, do kterých nastoupil tento absolvent techniky v Barceloně v roce 1998. V roce 1999 již dokázal získat titul šampióna série IndyLights těsně před Casey Mearsem. V roce 2000 se stal týmový kolegou Cristiana da Matty v týmu PPI Motorsports v sérii CART a té zůstal věrný i v následujících letech. Servia je pilotem, kterému možná chybí rozhodující tah v boji o vítězství, ale je rovněž  jemným technikem, který dokáže vyždímat neskutečné výkony  i z podprůměrných vozů. O tom by mohl mluvit například Dale Coyne, s jehož vozy dokázal Servia doslova zázraky, možná právě proto, že si v té době dělal sám sobě závodního inženýra.

Servia nikdy nezapomíná na svůj Katalánský původ a je proslulý svými přilbami v národních katalánských barvách s Dalíovskými motivy. Jeho cit pro práci s novou technikou, zkušenosti z působení v sérii CART a neagresivní způsob jízdy by mu mohly v letošní sezóně pomoci k velmi dobrému umístění v celkovém hodnocení šampionátu.

Will Power

Charismatický Australan byl v loňském roce pravděpodobně nejpříjemnějším překvapením série CCWS. Rodák z Toowoomby začal svoji kariéru v australské formuli Ford a v Evropě na sebe poprvé výrazně upozornil v roce 2005 v šampionátu Světové série formule Renault, kde dokázal pro Carlin Motorsports získat dvě vítězství. Pak však dal přednost nabídce Craiga Goreho a přestoupil do série Champ Cars. Po prvním roce, ve kterém se teprve učil neznámé tratě poprvé výrazně vystrčil růžky v Surfers Paradise 2006, kde získal pole position a v závodě vedl až do velmi kontroverzního předjíždějícího manévru Sebastiena Bourdaise, který pro něj v podstatě závod ukončil. V loňské sezóně ale již dokázal dvakrát zvítězit, poprvé v Las Vegas a podruhé v Torontu.

Will Power bude mít bezpochyby velkou šanci stát se i jedním z nejlepších oválových pilotů až nasbírá dostatečné zkušenosti a na tratích jako v Edmontonu a především v Surfers Paradise můžeme počítat s jeho bojem o vítězství.