Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Představení účastníků IndyCar Series 2008: 8.díl

Představení účastníků IndyCar Series 2008: 8.díl

Rahal Letterman Racing

Historie

Základy dnešního týmu Rahal Letterman Racing byly položeny v roce 1992, kdy Bobby Rahal a jeho tehdejší partner  Carl Hogan odkoupili výbavu týmu Patrick Racing. Bobby Rahal měl v té době za sebou již kariéru velmi úspěšného závodníka. Dvakrát již dobyl titul šampióna CART, zvítězil ve čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně (1981), dvanáctihodinovce v Sebringu (1987) a především vítězství v Indy 500 v roce 1986. Pokusil se o štěstí i v F1, kde v roce 1978 startoval ve dvou závodech za tým Waltera Wolfa.

Novému týmu se v roce 1992 podařil husarský kousek, když se Bobby stal potřetí šampiónem. O rok později se tým pokusil vzkřísit program amerického šasi týmu Truesports, ale po debaklu v Indy, kde se Rahal ani nekvalifikoval, přešla stáj na  Loly, přestože do konce sezóny se ještě druhý pilot stáje Mike Groff pokoušel s původním šasi a alespoň nějaký výsledek.

Rahalův tým zůstal sérii CART věrný až do roku 2002 a během těchto let pro něj startovala řada zvučných jmen. Brian Herta, Max Papis, Michel Jourdain Jr., či Kenny Brack, který se z uvedených pilotů dostal v roce 2001 nejblíže k zisku titulu, když skončil celkově druhý.

Před začátkem sezóny 2004 převedl Rahal svůj vůz do IndyCar Series a s výraznou podporou Hondy se stal jedním z nejsilnějších týmů série. Buddy Rice vyhrál Indy 500 a další dva závody a celkově skončil třetí. V následující roce tým nasazoval dokonce tři vozy, pilotované Ricem, Meirou a Danicou Patrick. Další sezóna však pro tým začala tragicky, když se v Homesteadu při tréninku zabil Paul Dana. Ve zbytku sezóny se pilotům týmu příliš nedařilo a na konci sezóny odešla Danica Patrick ke konkurenčnímu týmu Michaela Andrettiho. Jeff Simmons, který nahradil Paula Danu ve voze sponzorovaném výrobcem paliva Ethanol, však na sebe upozorňoval především velkým počtem havárií a stáj se propadla z pozice špičkového týmu až na konec startovního pole. Spekulovalo se o možném přestupu stáje do Champ Cars a rovněž o tom, že Bobby se více zajímá o právě začínající kariéru svého syna Grahama, než o vlastní tým v IndyCar Series.

Na lepší časy se začalo vyjasňovat až ve druhé polovině sezóny 2007, když Rahal konečně propustil Simmonse a na jeho místo angažoval Ryana Hunter-Reay, který dříve jezdil v Champ Cars.

Sezóna 2008

Přestože se v zákulisí v zimě hovořilo o možném spojení Rahalova týmu se stájí Newman/Haas/Lanigan Racing, nakonec vstoupil tým do nové sezóny jako samostaná organizace. Do kokpitu Rahalovi Dallary usedne osvědčený Ryan Hunter-Reay, od kterého se očekávají dobré výsledky především na silničních okruzích, popřípadě krátkých plohých oválech. Náklady na starty jednoho vozu jsou i letos pokryty sponzorským příspěvkem Ethanolu, pokud se najde další sponzor, je velmi pravděpodobné, že Rahal nasadí další vůz.

Zbarvení vozů - poznejte svého oblíbence během přenosů na Galaxii Sport

Ryan Hunter-Reay pojede s Dallarou v typicko černo-modro- zeleném zbarvení primárního sponzora, firmy Ethanol, které z něj činí jeden z nejlépe rozpoznatelných vozů ve startovním poli.

Ryan Hunter-Reay, startovní číslo 17

Ryan Hunter-Reay

Rodák z Dallasu v Texasu se do formulového vozu poprvé posadil v rámci seriálu Formula Dodge. Odtud vedla jeho cesta do Barber Dodge Pro Series a posléze do seriálu Toyota Atlantic, kde v roce 2002 obsadil celkově šesté místo, ale se třemi vítězstvími v závodech. To mu společně s rodinnými penězi zajistilo pro rok 2003 místo v nízkorozpočtovém týmu Stefana Johanssona American Spirit v sérii CART. Přestože byla stáj hendikepována používáním šasi Reynard a závodní inženýři se střídali jak na běžícím pásu, dokázal Ryan zajet skvěle především na okruhu Mid-Ohio, kde skončil třetí a v Surfers Paradise dokonce v závodě ovlivněném rozmary počasí vyhrál. To mu zajistilo místo v tehdy velmi dobrém týmu Herdez Competition, kde se do historie CCWS zapsal přesvědčivým vítězstvím na krátkém oválu v Milwaukee. Tam vyhrál způsobem start-cíl, což je na oválech naprosto ojedinělé. Zbytek sezóny však už tak skvělý nebyl a po změnách v týmu Herdez našel pro další sezónu útočiště ve stáji Rocketsports. S druhým vozem týmu se však vysloveně trápil a nakonec byl před koncem sezóny nahrazen jiným platícím jezdcem.

Po krátké mezihře u amerického národního týmu v A1GP u šance na návrat k monopostům svitla v loňském roce, když Bobby Rahal hledal náhradu za nespolehlivého Simmonse. A svého nového zaměstnavatele rozhodně nezklamal. Přestože absolvoval jen část sezóny, získal titul nováčka roku a celému týmu přinesl novou energii a motivaci.