Hamilton vystoupal na špici, Norris si poškodil zavěšení
.jpg?w=600)
VC Ázerbájdžánu – 2. trénink
Při druhém volném tréninku v Baku se do čela dostalo Ferrari – vítězem se stal Hamilton před Leclercem. Naopak se trápil McLaren. Norris odjel pouze sedm kol, než trefil zeď a poškodil zavěšení svého McLarenu. Kontaktu s bariérou se nevyhnul ani Piastri a umístil se až mimo nejlepší desítku.
Úvod tréninku přinesl první víkendové jízdy na jiné než měkké sadě pneumatik. Ta hrála hlavní roli po celý první trénink. V první polovině druhého tréninku ale přišly ke slovu rovněž střední nebo dokonce tvrdá sada. Pirelli přivezlo do Ázerbájdžánu své nejměkčí směsi a Hamilton potvrdil, že při kvalifikačních pokusech bude kromě měkké sady velmi dobře fungovat i střední. Právě na směsi střední tvrdosti se totiž sedminásobný šampion ujal vedení s časem 1:41,543. Druhý byl jeho kolega Leclerc na měkké sadě a třetí místo patřilo Norrisovi.
Poté, co se v polovině tréninku odebrali jezdci tradičně ke svým mechanikům, se akce v ázerbájdžánských ulicích znovu dala do pohybu. Leclercovi se podařilo zrychlit na 1:41,367, čímž se dostal do vedení. Na Hamiltona měl v tu chvíli k dobru 176 tisícin. I Brit ale dokázal na měkkých pneumatik najít další prostor pro zlepšení. S měkkou sadou si polepšil na 1:41,293 a nakonec se stal vítězem tréninku. Svého kolegu porazil rozdílem 74 tisícin. Na třetí pozici se umístil Russell.
McLaren nezakončil pátek ideálně. Norris měl po návratu na trať problémy ve čtvrté zatáčce. Tam trefil zeď a poškodil si zavěšení levého zadního kola. Tento incident jeho trénink ukončil předčasně. Vítěz úvodní hodiny příprav tak mohl odjet pouze sedm kol, což mu neumožnilo obsadit lepší než 10. místo.
Kontaktu se zdí se nevyhnul ani Norrisův kolega Piastri. Lídr šampionátu se otřel o bariéru tak jako řada dalších v 15. zatáčce. Australan sice mohl v tréninku pokračovat, přesto se ale umístil až jako dvanáctý. McLaren tak má před sobotou o čem přemýšlet, zejména pak pokud jde o přilnavost jeho monopostů při brzdění.
S výjimkou Norrise nedošlo k žádnému vážnějšímu incidentu. Opět jsme ale viděli řadu výletů do únikových zón nebo drobné kontakty s bariérami.
Ve druhém tréninku se zajížděly o poznání rychlejší časy než v tom prvním. Městská trať v Baku je totiž přes rok téměř nevyužívána a tak její stav prochází od začátku víkendu značným vývojem. Hamiltonův vítězný čas byl téměř o sekundu a půl lepší než ten, který zajel v prvním tréninku Norris.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:41.293 | 1:41.293 | 21 |
2. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +0.074s | +0.074s | 23 |
3. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +0.477s | +0.477s | 19 |
4. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +0.486s | +0.486s | 22 |
5. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +0.598s | +0.598s | 23 |
6. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +0.609s | +0.609s | 22 |
7. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +0.696s | +0.696s | 22 |
8. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +0.874s | +0.874s | 23 |
9. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +0.884s | +0.884s | 24 |
10. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +0.906s | +0.906s | 7 |
11. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +0.962s | +0.962s | 24 |
12. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +1.002s | +1.002s | 23 |
13. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +1.150s | +1.150s | 23 |
14. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +1.151s | +1.151s | 22 |
15. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +1.268s | +1.268s | 22 |
16. | ![]() |
![]() |
Renault | +1.381s | +1.381s | 22 |
17. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +1.478s | +1.478s | 24 |
18. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +1.527s | +1.527s | 22 |
19. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +1.674s | +1.674s | 24 |
20. | ![]() |
![]() |
Renault | +2.029s | +2.029s | 22 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari