Novinky

  • 15.09.2025 Good Tržní hodnota McLarenu přesáhla 3 miliardy liber

  • 14.09.2025 Good Sainzovi byly odečteny trestné body ze Zandvoortu

  • 06.09.2025 Good Pierre Gasly prodloužil smlouvu s Alpine do konce roku 2028

Facebook Instagram

Hamilton vystoupal na špici, Norris si poškodil zavěšení

Hamilton vystoupal na špici, Norris si poškodil zavěšení

VC Ázerbájdžánu – 2. trénink

Při druhém volném tréninku v Baku se do čela dostalo Ferrari – vítězem se stal Hamilton před Leclercem. Naopak se trápil McLaren. Norris odjel pouze sedm kol, než trefil zeď a poškodil zavěšení svého McLarenu. Kontaktu s bariérou se nevyhnul ani Piastri a umístil se až mimo nejlepší desítku.

Úvod tréninku přinesl první víkendové jízdy na jiné než měkké sadě pneumatik. Ta hrála hlavní roli po celý první trénink. V první polovině druhého tréninku ale přišly ke slovu rovněž střední nebo dokonce tvrdá sada. Pirelli přivezlo do Ázerbájdžánu své nejměkčí směsi a Hamilton potvrdil, že při kvalifikačních pokusech bude kromě měkké sady velmi dobře fungovat i střední. Právě na směsi střední tvrdosti se totiž sedminásobný šampion ujal vedení s časem 1:41,543. Druhý byl jeho kolega Leclerc na měkké sadě a třetí místo patřilo Norrisovi.

Poté, co se v polovině tréninku odebrali jezdci tradičně ke svým mechanikům, se akce v ázerbájdžánských ulicích znovu dala do pohybu. Leclercovi se podařilo zrychlit na 1:41,367, čímž se dostal do vedení. Na Hamiltona měl v tu chvíli k dobru 176 tisícin. I Brit ale dokázal na měkkých pneumatik najít další prostor pro zlepšení. S měkkou sadou si polepšil na 1:41,293 a nakonec se stal vítězem tréninku. Svého kolegu porazil rozdílem 74 tisícin. Na třetí pozici se umístil Russell.

McLaren nezakončil pátek ideálně. Norris měl po návratu na trať problémy ve čtvrté zatáčce. Tam trefil zeď a poškodil si zavěšení levého zadního kola. Tento incident jeho trénink ukončil předčasně. Vítěz úvodní hodiny příprav tak mohl odjet pouze sedm kol, což mu neumožnilo obsadit lepší než 10. místo.

Kontaktu se zdí se nevyhnul ani Norrisův kolega Piastri. Lídr šampionátu se otřel o bariéru tak jako řada dalších v 15. zatáčce. Australan sice mohl v tréninku pokračovat, přesto se ale umístil až jako dvanáctý. McLaren tak má před sobotou o čem přemýšlet, zejména pak pokud jde o přilnavost jeho monopostů při brzdění.

Lando Norris poznal záludnost okruhu v Baku. Foto: McLaren

 

S výjimkou Norrise nedošlo k žádnému vážnějšímu incidentu. Opět jsme ale viděli řadu výletů do únikových zón nebo drobné kontakty s bariérami.

Ve druhém tréninku se zajížděly o poznání rychlejší časy než v tom prvním. Městská trať v Baku je totiž přes rok téměř nevyužívána a tak její stav prochází od začátku víkendu značným vývojem. Hamiltonův vítězný čas byl téměř o sekundu a půl lepší než ten, který zajel v prvním tréninku Norris.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Lewis Hamilton Ferrari Ferrari 1:41.293 1:41.293 21
2. Charles Leclerc Ferrari Ferrari +0.074s +0.074s 23
3. George Russell Mercedes Mercedes +0.477s +0.477s 19
4. Kimi Antonelli Mercedes Mercedes +0.486s +0.486s 22
5. Oliver Bearman Haas Ferrari +0.598s +0.598s 23
6. Max Verstappen Red Bull Red Bull PT +0.609s +0.609s 22
7. Liam Lawson RB Red Bull PT +0.696s +0.696s 22
8. Esteban Ocon Haas Ferrari +0.874s +0.874s 23
9. Alexander Albon Williams Mercedes +0.884s +0.884s 24
10. Lando Norris McLaren Mercedes +0.906s +0.906s 7
11. Carlos Sainz Williams Mercedes +0.962s +0.962s 24
12. Oscar Piastri McLaren Mercedes +1.002s +1.002s 23
13. Isack Hadjar RB Red Bull PT +1.150s +1.150s 23
14. Juki Cunoda Red Bull Red Bull PT +1.151s +1.151s 22
15. Gabriel Bortoleto Sauber Ferrari +1.268s +1.268s 22
16. Pierre Gasly Alpine Renault +1.381s +1.381s 22
17. Lance Stroll Aston Martin Mercedes +1.478s +1.478s 24
18. Nico Hülkenberg Sauber Ferrari +1.527s +1.527s 22
19. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes +1.674s +1.674s 24
20. Franco Colapinto Alpine Renault +2.029s +2.029s 22

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari