Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Obrazem ze závodů Světové série Renault

Obrazem ze závodů Světové série Renault

Původní fotoreportáž z maďarského Hungaroringu.

Lístky byly zdarma po registraci na internetu. Počasí se vydařilo, akce je navíc koncipovaná jako zábava pro celou rodinu. A tak není divu, že bylo na Hungaroringu lidnato.

Červený býk je přítomný takřka ve všech formulových sériích.

Vzpoura strojů.

Zatímco oba nové renaulty se máčely v GP Británie, jejich předchůdce R27 si dopřával v maďarském horku "koblihy".

Došlo i na dechovku.

Hlavním tahákem víkendu je kategorie formulových vozů s motorem o obsahu 3,5 litru, kterému chutná i bio-ethanol.

Kdo má strach o své prsty, použije umělou ruku.

3, 2, 1... start.

Na roštu.

Na louce.

R27 byl inspirací pro novou genaraci vozů série 3,5. Ta nahradila monoposty používané v sezónách 2005 až 2007.

Protáhnout "efjedničku" dostal za úkol Jonathan Cochet, kovaný především vytrvalostními závody série Le Mans.

Zastávka v boxech na reliéfu v místním parku...

...a v podání mechaniků Red Devil Team Comtec.

Konfrontace.

Autoportrét.

Auto-portrét.

Kovalainen si v Renaultu zapomněl HANS.

Pro osvěžení bot tryskala v ůzké uličce za svodidly mezi první a druhou zatáčkou "voda".

Tým Draco Racing se na svém kamionu chlubí známými jmény ze své historie. Tomáše Kostku byste zde však hledali marně.

Na jedné straně zdi 60 km/h, na té druhé čtyřnásobek.

I pneumatiky se derou za světlem.

Cesta z města.

Tady je Krakonošovo.

Klikatá trať nedaleko vesnice Mogyoród dokáže být zrádná.

Porada.

Jely se i dva závody dvoulitrových formulí. V početném poli startoval i náš Adam Kout, bodově však vyšel naprázdno. Pozn. red.: Tohle není Adam Kout.

Na Hungaroringu bylo o víkendu opravdu pekelné vedro...

...a tak bylo potřeba hasit především žízeň.

Ačkoliv bylo krásně, silný vítr neustále vířil prach a písek. A čepice. Jedna z nich skončila i na trati.

Mégane Trophy připomíná jakési "dětské DTM".

Tyhle přijdou nejspíš ještě zapojit.

Slečna u tyče.

"Moje!" Ve velkém vedru si jezdci musí hlídat příjem tekutin.

Výstavce bust mistrů světa formule 1 "předsedá" hlava Bernieho Ecclestonea.

Během jízd veteránů došlo i na Prostův Renault RE40, s nímž málem získal svůj první titul v F1.

Chybět nemohl ani Sennův Lotus-Renault 98T, se kterým se v roce 1986 legendární Brazilec osmkrát kvalifikoval na prvním místě.

A teď kudy? Stále populárnější asfaltové uníkové zóny evokují zámořské závody na letištích.

Během druhého závodu F3,5 je povinná zastávka v boxech a přezutí dvou kol za asistence šesti mechaniků.

Pokud jste plyšový medvěd a jedete do Maďarska, je lepší si dávat pozor.

Nejeden tatínek se zapotil při vysvětlování kvalifikačního formátu a metody určování pořadí na startovním roštu F3,5 svému synovi.

Pochod pěšky do garáže není nikdy veselou událostí.

Skrytá elegance.

Vozy FR3,5 ztrácely v porovnání s F1 na klikaté trati zhruba 10 sekund na kolo. Oproti monopostům F1 však vezou méně koní (o 200) a více kilo (o 105).

24: počet ventilů v tříapůllitrovém motoru vozů Mégane Trophy. Tento šestiválec má základ v agregátu sériových vozů Renault Espace a Vel Satis.

Tichý suverén Giedo van der Garde. Vítěz sobotního závodu vede s přehledem průběžné hodnocení šampionátu.

Nádrž monospotů FR3,5 spolkne 110 litrů. Tankování tak není při závodech na 44 minut + 1 kolo nutností.

Schovaná: večer chutná, ráno pomáhá.

V Maďarsku druhá nejdůležitější stavba po Hungaroringu - Parlament.

Hungaroringu se někdy také přezdívá "Monako bez jacht". Není to však pro jeho exkluzivitu.

Ve dvou se to lépe táhne.

O víkendu se jedou dva závody FR3,5 a tak neplatí, že zvítězit může jen jeden. Sobota patřila van der Gardemu, neděle Rossimu.