Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Fisi chce vyhrávat závody

Fisi chce vyhrávat závody

"Vidím před sebou fantastický potenciál."

Poté, co Giancarlo Fisichella úspěšně absolvoval první test v rámci přípravy na sezónu 2005, se podělil o své dojmy z prostředí týmu Renault.
 
Giancarlo, jak probíhal Váš první test?
 
Bylo skvělé být opět zpátky! Byl jsem velmi vzrušený, když jsem před pár týdny dorazil do továrny. Bylo skutečně skvělé usednout opět do auta a začít pracovat. Je toho hodně, na co si musím zvyknout. Motor, pneumatiky i šasi jsou pro mne zcela nové. Během prvního dopoledne jsme měli nějaké problémy se software. Pak jsme pracovali na nastavení, které by nejlépe vyhovovalo mému stylu jízdy. Vydali jsme se správným směrem a koncem týdne jsem se cítil již mnohem lépe. V tomto okamžiku to není o tom, jestli jste ve výsledkových listinách nejrychlejší nebo nejpomalejší. Musím se učit co to jen půjde.
 
Co Vás na autě nejvíce zaujalo?
 
Motor je silný a táhne již od malých otáček. Co se šasi týče, je mechanicky velmi dobré a jeho trakce na mne udělala dojem. Ovládání bylo zejména ve velkých rychlostech poněkud nekonzistentní, ale v průběhu týdne jsme na tom pracovali. Ovládání se chci věnovat i nadále a vyladit jej tak, aby sedělo optimálně mému stylu jízdy.
 
Jaké je to vrátit se po třech letech do týmu?
 
Upřímně musím říci, že to bylo velmi jednoduché. Nejméně 50% mechaniků si pamatuji ještě z minulosti. Se svým inženýrem (Alan Permane) jsem pracoval čtyři roky během svého působení u Benettonu. Znám ho dobře a on zase zná mne. Jsem rád, že opět pracujeme spolu. Atmosféra v týmu je stejné, jako v okamžiku kdy jsem odešel. Nasazení se však změnilo. V porovnání s obdobím před třemi lety jsou patrné vyšší cíle. Lidé pracují mnohem usilovněji, aby jich dosáhli.
 
Myslíte si, že jste se od svého odchodu z Renaultu změnil?
 
Ano, to si myslím. Jsem zkušenější a to je velmi důležité. Co se rychlosti týče si myslím, že jsem pořád stejně rychlý, ale i tak jsem se toho v posledních třech letech mnoho naučil. I ve špatném autě jsem jel na 101%, což znamená že mohu týmu poskytnout dobré technické návrhy. Rozumím tomu, na co bychom se měli zaměřit. V letošních závodech se Sauberem jsem si zvykl na dlouhé pobyty na trati. Musel jsem sledovat stav pneumatik a v klíčových momentech závodu jezdit na hraně. To by mohla být cenná zkušenost s ohledem na nové nařízení týkající se pneumatik, která vstoupí v platnost v roce 2005.
 
Čeká Vás ještě spousta práce, ale jak se cítíte po prvním testu?
 
Mentálně jsem velmi pozitivně naladěn. Pro jezdce je velmi důležité, když jezdí za přední tým. To mu totiž dává šanci vítězit. Na druhou stranu to přináší i větší tlak, ale to mi nevadí. I když jsem byl v minulosti pod tlakem, neztrácel jsem rychlost. Vidím před sebou fantastický potenciál. Je skvělá doba na to být s Renaultem. Chtějí vyhrávat závody a to chci i já.