Novinky

  • 11.12.2024 Bad Mick Schumacher na konci roku opustí roli rezervního jezdce týmu Mercedes

  • 11.12.2024 Neutral 33letý Daniel Juncadella bude simulátorovým jezdcem týmu Aston Martin

  • 06.12.2024 Bad Leclerc v Abú Zabí přijde o 10 míst na startu

Facebook Instagram

Proč byl Mercedes v Baku tak dominantní?

Proč byl Mercedes v Baku tak dominantní?

Odpověď nezná ani Mercedes.

Ferrari, Williams a další týmy si nyní ve svých sídlech kladou otázku, proč byl v Mercedes v Baku ještě nedostižnější než obvykle. Otázka může trápit hlavně Maranello, které mělo Sebastiana Vettela v cíli Velké ceny Kanady pouze 5 sekund poté, co Lewis Hamilton vyhrál závod. Odpověď na otázku, v čem bylo Baku tak jiné, nezná ani Nico Rosberg.

"Bohužel, nevíme," přiznal německý jezdec. "Rozhodně je to něco, co chceme zjistit, protože naše vozy byly až neuvěřitelně rychlé."

Podle šéfa Mercedesu se alespoň část odpovědi může ukrývat v rychlém nalezení správného nastavení vozu.

"V pátek jsme vůz rychle dostali na správnou cestu. Občas se stane, že přijdete a okamžitě trefíte do černého. Baku je kombinací velmi rychlých a pomalých pasáží, takže nejdůležitějším úkolem pohonné jednotky je zachycování a uvolňování energie. Důležité jsou i jízdní vlastnosti motoru a efektivita aerodynamiky. Nemluvíme o maximálním přítlaku, protože ten tam nepotřebujete," řekl Toto Wolff.
 
Jezdci Red Bullu i Williamsu si po závodě stěžovali na problém s drolením zadních pneumatik a problémy s hledáním správného nastavení přiznal i šéf Scuderie Ferrari.

"Když si porovnáme pátek s konečným výsledkem, můžeme být spokojeni s progresem během víkendu," řekl Maurizio Arrivabene. "Naše závodní rychlost byla dobrá, i když ne tak dobrá, jak by měla být. Jak jsme viděli už v Kanadě, motor se teď zdá být naší silnou stránkou, ale potřebujeme zlepšit ostatní oblasti, protože náš vůz se ukázal být velmi citlivý na změny v nastavení."