Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Scuderia Praha ve Spa odstartuje šestá ve třídě Pro-AM

Scuderia Praha ve Spa odstartuje šestá ve třídě Pro-AM

Pouhá desetina vteřiny dělila české ferrari od superpole.

Matteo Malucelli vyjel pro tým Scuderia Praha v kvalifikaci na 24 hodin Spa šestou příčku ve třídě Pro-Am a celkově český tým zůstal jen desetinu od postupu do pátečního superpole. Ferrari v českých barvách bylo druhým nejrychlejším vozem italské značky. V závodu se za jeho volantem bude střídat česko-italská posádka Jiří Písařík, Josef Král, Matteo Malucelli a David Fumanelli.

Čtyřiadvacítka ve Spa je momentálně nejprestižnějším vytrvalostním závodem určeným výhradně pro GT vozy. V Ardenách letos startuje přes 60 vozů, mnohé automobilky, zejména ty německé, do závodu nasazují tovární týmy s obrovskou podporou. Náročná sedmikilometrová trať už ve čtvrtek při trénincích a kvalifikaci ukázala, že dokáže rychle měnit počasí, aktéři si ve čtvrtek vyzkoušeli déšť, osychající trať i perfektně suchou trať.

Ferrari s číslem 34 patřilo v trénincích mezi nejrychlejší za všech podmínek a do kvalifikace, do které musí nastoupit všichni čtyři jezdci, šel s cílem pokusit se probojovat do superpole pro 20 nejrychlejších, přestože startuje ve třídě Pro-Am a čistých PRO posádek jsou skoro tři desítky. Zatímco Písařík, Král a Fumenelli se soustředili na odjetí povinných kol a zvyknutí si i na tmu, zkušený Malucelli měl nové sady pneumatik s cílem atakovat špici.

Italský jezdec v odpolední i noční kvalifikaci zajel absolutně nejrychlejší první sektor a po druhém sektoru měl s přehledem našlápnuto do první desítky, bohužel vždy ho pak provoz na trati zbrzdil těsně před cílem. Výsledkem je absolutně 22. místo, jen desetinu od top 20, šestá příčka ve třídě Pro-Am a druhý nejlepší čas mezi vozy Ferrari.

Matteo Malucelli: „Z výsledku kvalifikace jsem zklamaný, protože jsme měli dost rychlý vůz na to, abychom byli nejen v superpole, ale i top 10. Bohužel ani jedna jízda na nových pneu nevyšla, poprvé mě zbrzdil v samém závěru jiný vůz, když jsem byl o osm desetin rychlejší, podruhé byla žlutá fáze v rychlém kole a do třetice v noci přede mnou jiný vůz dostal smyk a musel jsem se mu vyhnout. Je to škoda, někdy víte, že na špičku něco ztrácíte, ale tady jsem mohl zajet po 2:19 určitě.“

Jiří Písařík: „Spa je krásný a zároveň hodně těžký okruh. Jízda za tmy je určitě nejtěžší ze všech čtyřiadvacítek, co jsem jel. Myslím, že závod bude hlavně o vyhnutí se problémům, už v trénincích bylo vidět, že o kontakty není nouze. V prvé řadě chceme závod dokončit. Na vodě se mi jelo dobře, takže by mi ani nevadila v závodě.“

Josef Král: „V tréninku jsem jel ve chvíli, kdy se přecházelo z mokrých na suché, tak aspoň víme, kdy je správné chvíle pro přezutí. Ve Spa je déšť na denním pořádku, takže podobná situace může nastat i v závodě. Nesnažil jsem se o absolutní časy, pro kvalifikaci byl určený Matteo, důležité je tady chytit rytmus a být vyrovnaný po celý stint.“

David Fumanelli: „V tréninku jsem jel s Ferrari 488 poprvé na vodě a vůz fungoval perfektně. Také a suchu jsem se cítil dobře, i v noci jsem byl rychlý. Největším oříškem je provoz na trati, snadno v něm ztratíte, když dojedete pomalejší vůz na špatném místě. Nebyl důvod riskovat. Na auto si pořád zvykám, s týmem se výborně spolupracuje.“

Ivo Horn, šéf týmu: „Z pohledu spolehlivosti technika fungovala výborně. Na vodě byl vůz dobře vyvážený, v suchém tréninku jsme pak museli udělat nějaké změny, ale pro kvalifikaci jsme měli dobré nastavení. Mrzí nás, že jsme těsně přišli o superpole, na druhou stranu je pozitivní, že až na kosmetické škody jsme náročný den přežili bez úhony. Závod bude hodně dlouhý a extrémně náročný jak na techniku, tak na jezdce. Nemyslím si, že v třídě Pro-Am bude rozhodující absolutní rychlost, ale to, jak kdo zvládne závod co nejplynuleji a vyhne se problémům.“