Novinky

  • 18.08.2019 Good Roman Staněk vyhrál třetí závod ADAC Formel 4 na Nürburgringu

  • 18.08.2019 Neutral Ve druhém závodě ADAC F4 na Nürburgringu skončil Roman Staněk osmý

  • 18.08.2019 Neutral Ryo Hirakawa poprvé vyhrál závod série Super Formula v japonském Motegi

Facebook Instagram

Charles Leclerc: V Bianchiho stopách

Charles Leclerc: V Bianchiho stopách

Rozhovor s vedoucím pilotem šampionátu GP3

Charles Leclerc je v GP3 sice nováček, ale do série se uvedl, jak nejlépe mohl.  Zvítězil hned v prvním závodě sezóny, k tomu přidal další dvě vítězství a aktuálně je vedoucím pilotem průběžného pořadí s náskokem 22 bodů. U Charlese si navíc přijdou na své všichni, kdo postrádají Julese Bianchiho. Ten byl totiž jeho rodinným kamarádem již od dětství a později také učitelem. Navíc se mezi těmito dvěma francouzskými piloty nezapře jejich vzájemná podoba.  Dokáže tedy Charles navázat na to, kde byl jeho kamarád nucen předčasně skončit? Už teď je členem juniorské akademie Ferrari, jejichž vůz si již několikrát ozkoušel, ale také má zkušenosti s týmem Haas, s kterým se účastnil několika pátečních tréninků. My jsme pro Vás Charlese vyzpovídali.

Měl jsi velmi úspěšný start do své kariéry v GP3, bylo to pro tebe překvapením?

Hodně jsme se snažili a před sezónou se dobře připravili. Ale neočekávali jsme, že budeme tak rychlí jako jsme teď. Bylo to tedy milé překvapení. Nicméně nyní musíme pokračovat v práci, jelikož i další týmy pracují na zlepšení. Takže musíme dělat to, co děláme již od začátku sezóny a snažit se vyhrát tolik závodů kolik bude jen možné.

Jaké jsou tvé cíle pro zbytek sezony?
Odvádět ty nejlepší výkony co jen budou v mých silách a vyhrát šampionát.

ART má letos bezkonkurenčně nejrychlejší auto ve startovním poli. Jaká si myslíš, že je největší výhoda tvého týmu?
Myslím si, že pracují opravdu dobře. A to i mimo auto, v rámci příprav celého víkendu, to myslím, že ostatní týmy nedělají, takže v tom je rozdíl. Ale samozřejmě i ostatní týmy jsou dobré a zlepšují se, takže jak jsem řekl, musíme pokračovat v práci, abychom se udrželi na vrcholu.

Předchozí sezóny jsi závodil v F3. Můžeš nám přiblížit, jaké jsou rozdíly mezi vozy GP3 a F3?

Myslím, že to jsou přesně opačná auta. Vozy GP3 mají hodně výkonu ale ne moc aerodynamiky, vozy Formule 3 nemají příliš mnoho výkonu, ale mají hodně aerodynamiky. To si vyžaduje naprosto odlišný jezdecký styl. Ale na to jsem se poměrně dobře adaptoval.

Již několikrát během jednoho závodního víkendu ses účastnil tréninku F1 a zároveň si závodil v GP3. Je pro tebe tento přechod mezi vozy náročný?

Ano, je pro mě velmi obtížné střídat vozy F1 a GP3 v jeden den. Protože podvědomě mám nějaké reference, které jsem si udělal, když jsem řídil Formuli 1, pak přesednu do GP3 a to je úplně něco jiného. Pocity uvnitř vozu jsou naprosto odlišné, a ano je poměrně obtížné přecházet z jednoho vozu do druhého.

Je pro tebe speciální pocit mít možnost řídit vůz F1?

Ano je to pro mě opravdu speciální. Formuli 1 jsem začal sledovat, když mi bylo šest let, takže je neuvěřitelné být tu a mít možnost jezdit s vozem F1 ve volném tréninku, ale snažím se do toho příliš neponořit a soustředit se hlavně na GP3. Potřebuju tvrdě a dobře pracovat a pak doufám, že budu schopen připojit se k formuli 1 už nastálo.

Cítíš se být na formuli 1 připravený?

Myslím, že ano. Ve formulovém závodění jsem zatím nestrávil mnoho let, ale předtím jsem dlouho závodil na motokárách. Takže si myslím, že jestli jednoho dne dostanu příležitost, tak to určitě zvládnu.

Tvým mentorem byl Jules Bianchi, jak moc ti ve tvé kariéře pomohl?

Obrovsky mi pomohl ve všem. A to hlavně v mých začátcích, když my byly čtyři nebo pět let. Byl se mnou vždy na trati, aby mi pomohl se závodní stopou nebo podobnými věcmi. V mých začátcích mě naučil všem základům, a i později,  když jsem měl nějak problém a byl jsem zrovna na trati, tam mu stačilo  zavolat,  a vysvětlil mi třeba, jak projet zatáčku či mi dal nějaké další typy nebo naučil důležité triky. Vždy byl připraven mi se vším pomoci.

 

 

 

Komentáře ke článku