Jak dopadly zimní testy?
Kdo byl nejrychlejší a koho potrápily poruchy?
Dlouho očekávané zimní testy jsou již za námi. Týmy nám předvedly své nové vozy se širšími pneumatikami, žraločími ploutvemi a T-křídly, představily nové sponzory, extrémně drahé stroje svěřily svým osvědčeným i novým jezdcům a více nebo méně úspěšně se snažily důkladně připravit na sezónu 2017. Kdo jsou favorité na boj o titul a kdo bude jezdit na chvostu a hledat výmluvy?
Na seznamu favoritů nesmí chybět Mercedes a Ferrari, možná ve společnosti Red Bullu a Williamsu. Mercedes od prvního dne zaujal svou spolehlivostí a jako první se pustil do závodních simulací. Ferrari zase předvádělo nejrychlejší kola i skvělé tempo v delších stintech. Největší záhadou je Red Bull, který sice neoslnil, ale zápasil s nespolehlivou pohonnou jednotkou Renaultu a zároveň vystupoval ze šedého průměru, tak jaká bude jeho rychlost, když dodavatel motorů odstraní svůj problém? Williams potrápil jeho vlastní jezdec, nováček Lance Stroll. Jeho havárie tým obraly o dva testovací dny. Williams ale pak vše dohnal a v pátý den testů byl dokonce ze všech nejrychlejší.
Když se nyní řekne "problém se spolehlivostí", automaticky si představíme oranžový vůz McLarenu, který měnil pohonné jednotky Hondy jako na běžícím pásu. V poslední dny testů uváděl jako důvod absencí na trati problémy s elektronikou. Podle některých žurnalistů jsou způsobovány vibrováním motoru, což může být i původem dalších problémů McLarenu. Red Bull, Toro Rosso i Renault během testů omezovala chyba v návrhu MGU-K, kterou se Francouzi pokusí odstranit ještě před prvním závodem sezóny. Force India přiznala nadváhu svého vozu, Haas si z minulé sezóny přenesl problém s brzdami a Sauber používající loňskou pohonnou jednotku Ferrari byl pravidelně na nejnižších příčkách tabulky nejrychlejších časů.
Odjeté kilometry - týmy
Mercedes je v této disciplíně suverénní, a to i přesto, že Lewis Hamilton nejezdil ve čtvrtý den dopoledne, když se testovaly mokré a přechodné pneumatiky. Ferrari se také má čím chlubit a Williams působivě dohnal vše, co ztratil v druhý a čtvrtý den, jen s výjimkou jízdy na mokré trati, což pro něj bude velká neznámá. Testy Sauberu probíhaly klidně i díky koncepčně rok staré pohonné jednotce, kterou již dobře zná. McLaren beznadějně poslední a nad ním tři týmy Renaultu.
Odjeté kilometry - jezdci
Valtteri Bottas v novém týmu makal jako šroub. K rozdílu mezi Sebastianem Vettelem a Kimim Räikkönenem přispěla i Finova jezdecká chyba, po níž vůz skončil ve štěrkovém kačírku. Nad Fernanda Alonsa se dostal i Pascal Wehrlein, který musel vynechat první polovinu testovacích dnů.
Odjeté kilometry - pohonné jednotky
Mercedes opět nemá konkurenci, Renault zachraňuje spolupráce se třemi týmy. Pohonná jednotka Hondy nevydržela ani jednu závodní simulaci.
Nejlepší dosažené časy
Ferrari bylo nejrychlejší a Kimimu Räikkönenovi patří všechny tři nejlepší sektorové časy, ale nejrychlejší kola jezdců Mercedesu, Williamsu a Red Bullu byly horší pouze o pár desetin sekundy, takže v australské kvalifikaci by mohl být na pole position kterýkoli z nich.
Na seznamu favoritů nesmí chybět Mercedes a Ferrari, možná ve společnosti Red Bullu a Williamsu. Mercedes od prvního dne zaujal svou spolehlivostí a jako první se pustil do závodních simulací. Ferrari zase předvádělo nejrychlejší kola i skvělé tempo v delších stintech. Největší záhadou je Red Bull, který sice neoslnil, ale zápasil s nespolehlivou pohonnou jednotkou Renaultu a zároveň vystupoval ze šedého průměru, tak jaká bude jeho rychlost, když dodavatel motorů odstraní svůj problém? Williams potrápil jeho vlastní jezdec, nováček Lance Stroll. Jeho havárie tým obraly o dva testovací dny. Williams ale pak vše dohnal a v pátý den testů byl dokonce ze všech nejrychlejší.
Když se nyní řekne "problém se spolehlivostí", automaticky si představíme oranžový vůz McLarenu, který měnil pohonné jednotky Hondy jako na běžícím pásu. V poslední dny testů uváděl jako důvod absencí na trati problémy s elektronikou. Podle některých žurnalistů jsou způsobovány vibrováním motoru, což může být i původem dalších problémů McLarenu. Red Bull, Toro Rosso i Renault během testů omezovala chyba v návrhu MGU-K, kterou se Francouzi pokusí odstranit ještě před prvním závodem sezóny. Force India přiznala nadváhu svého vozu, Haas si z minulé sezóny přenesl problém s brzdami a Sauber používající loňskou pohonnou jednotku Ferrari byl pravidelně na nejnižších příčkách tabulky nejrychlejších časů.
Odjeté kilometry - týmy
Mercedes je v této disciplíně suverénní, a to i přesto, že Lewis Hamilton nejezdil ve čtvrtý den dopoledne, když se testovaly mokré a přechodné pneumatiky. Ferrari se také má čím chlubit a Williams působivě dohnal vše, co ztratil v druhý a čtvrtý den, jen s výjimkou jízdy na mokré trati, což pro něj bude velká neznámá. Testy Sauberu probíhaly klidně i díky koncepčně rok staré pohonné jednotce, kterou již dobře zná. McLaren beznadějně poslední a nad ním tři týmy Renaultu.
| Tým | Kola | Kilometry |
| Mercedes | 1096 | 5101.8 |
| Ferrari | 956 | 4450.1 |
| Williams | 800 | 3723.9 |
| Sauber | 788 | 3668.1 |
| Force India | 785 | 3654.1 |
| Haas | 714 | 3323.6 |
| Red Bull | 684 | 3184.0 |
| Renault | 597 | 2779.0 |
| Toro Rosso | 584 | 2718.5 |
| McLaren | 425 | 1978.3 |
Valtteri Bottas v novém týmu makal jako šroub. K rozdílu mezi Sebastianem Vettelem a Kimim Räikkönenem přispěla i Finova jezdecká chyba, po níž vůz skončil ve štěrkovém kačírku. Nad Fernanda Alonsa se dostal i Pascal Wehrlein, který musel vynechat první polovinu testovacích dnů.
| Jezdec | Kola | Kilometry |
| Bottas | 628 | 2923.3 |
| Vettel | 591 | 2751.0 |
| Hamilton | 468 | 2178.5 |
| Ericsson | 445 | 2071.4 |
| Massa | 414 | 1927.1 |
| Stroll | 386 | 1796.8 |
| Magnussen | 368 | 1713.0 |
| Ocon | 365 | 1699.0 |
| Raikkonen | 365 | 1699.0 |
| Perez | 349 | 1624.6 |
| Verstappen | 347 | 1615.3 |
| Grosjean | 346 | 1610.6 |
| Ricciardo | 337 | 1568.7 |
| Hulkenberg | 314 | 1461.6 |
| Sainz | 307 | 1429.1 |
| Palmer | 283 | 1317.3 |
| Kvyat | 277 | 1289.4 |
| Vandoorne | 235 | 1093.9 |
| Wehrlein | 192 | 893.7 |
| Alonso | 190 | 884.4 |
| Giovinazzi | 151 | 702.9 |
| Celis | 71 | 330.5 |
Mercedes opět nemá konkurenci, Renault zachraňuje spolupráce se třemi týmy. Pohonná jednotka Hondy nevydržela ani jednu závodní simulaci.
| Pohonná jednotka |
Kola | Kilometry |
| Mercedes | 2681 | 12479.8 |
| Renault | 1865 | 8681.4 |
| Ferrari (2017) | 1670 | 7773.7 |
| Ferrari (2016) | 788 | 3668.1 |
| Honda | 425 | 1978.3 |
Ferrari bylo nejrychlejší a Kimimu Räikkönenovi patří všechny tři nejlepší sektorové časy, ale nejrychlejší kola jezdců Mercedesu, Williamsu a Red Bullu byly horší pouze o pár desetin sekundy, takže v australské kvalifikaci by mohl být na pole position kterýkoli z nich.
| Jezdec | Tým | Pneumatiky | Čas | Ztráta |
| Raikkonen | Ferrari | SS | 1:18.634 | |
| Vettel | Ferrari | US | 1:19.024 | 0.390 |
| Bottas | Mercedes | SS | 1:19.310 | 0.676 |
| Hamilton | Mercedes | US | 1:19.352 | 0.718 |
| Massa | Williams | US | 1:19.420 | 0.786 |
| Verstappen | Red Bull | SS | 1:19.438 | 0.804 |
| Sainz | Toro Rosso | US | 1:19.837 | 1.203 |
| Hulkenberg | Renault | US | 1:19.885 | 1.251 |
| Ricciardo | Red Bull | US | 1:19.900 | 1.266 |
| Perez | Force India | US | 1:20.116 | 1.482 |
| Ocon | Force India | US | 1:20.161 | 1.527 |
| Palmer | Renault | US | 1:20.205 | 1.571 |
| Stroll | Williams | S | 1:20.335 | 1.701 |
| Kvyat | Toro Rosso | SS | 1:20.416 | 1.782 |
| Magnussen | Haas | US | 1:20.504 | 1.870 |
| Grosjean | Haas | US | 1:21.110 | 2.476 |
| Vandoorne | McLaren | US | 1:21.348 | 2.714 |
| Alonso | McLaren | US | 1:21.389 | 2.755 |
| Ericsson | Sauber | US | 1:21.670 | 3.036 |
| Wehrlein | Sauber | S | 1:22.336 | 3.702 |
| Giovinazzi | Sauber | US | 1:22.401 | 3.767 |
| Bottas | Mercedes | S | 1:23.169 | 4.535 |
| Celis | Force India | US | 1:23.568 | 4.934 |

V testu mladých jezdců byl nejrychlejší Jak Crawford

12.03. 2017