Formule V8 3.5: Úvodní víkend ovládl Fittipaldi s Lotusem

Formule V8 3.5, Silverstone
Formule V8 3.5 má za sebou úvodní víkend sezóny na britském Silverstone. Jedná se o její druhý ročník bez podpory Renaultu. Ale ač se pořadatelé opravdu snaží, bývalou popularitu sérii vrátit nedokážou. Přes zimu došlo k několika významným změnám. Prvně série ke svému názvu přidala World Series a z toho udělala skutečnost tím, že uzavřela spojenectví s World Endurance Championship. V rámci tohoto šampionátu pojede Formule V8 3.5 jako doprovodná série a podívá se na závodní okruhy hned tří kontinentů. Kromě evropských závodů na Silverstone, Spa, Monze, Jerezu, Aragonu a Nurburgingu čekají piloty i závody v Mexiku, Austinu a Bahrajnu.
Formule V8 3.5 si dala záležet i na PR. Na sociálních sítích můžete nově sledovat videa z celého víkendu a největší novinkou se pak stalo vysílání závodu živě přes youtube.
Bohužel přes veškeré snahy série směřuje do hlubin zapomnění. Loni startovní pole čítalo jen 15 pilotů, těžko se dalo představit, že by to mohlo být ještě horší. A přesto se tak stalo, startovní pole na Silverstone mělo jen 12 vozů!!!
České fanoušky ale může těšit, že hlavním favoritem letošní sezony je tým Lotus patřící Antonínu Charouzovi. Ten letos sehnal opravdu dobrého jezdce v podobě Pietra Fittipaldiho, vnuka Emersona. Pietro je přínosem jak marketingovým, tak jezdeckým, což tento víkend plně dokázal.
Pietro Fittipaldi ovládl už obě kvalifikace, úspěch českého týmu pak potvrdil René Binder, který v obou kvalifikacích obsadil druhá místa.
1. závod
První závod se Fittipaldimu velmi vydařil. Vedl od začátku do konce a nikdo ho za celou dobu nedokázal ohrozit. Připsal si tak své první vítězství v této sérii. Před Bindera se ale po startu z kluzké stopy dostali oba piloti SMP Racing, s pneumatikami se potýkal celý závod a nakonec dojel pátý. Fittipaldiho na stupních vítězů doplnil Igor Orudzev a Alfonso Celis Jr. Rus však byl po závodě diskvalifikován.
Jezdec | Tým | Čas/Odstup | |
1.
|
P.Fittipaldi | Lotus | 42:05,753 |
2.
|
A.Celis Jr. | Fortec | +1,584 |
3.
|
M.Isaakyan | AVF | +6,295 |
4.
|
R.Binder | Lotus | +13,977 |
5.
|
D.Fioravanti | IL Barone | +16,208 |
6.
|
N.Mason | Teo Martin | +16,506 |
7.
|
K.Tereschenko | Teo Martin | +42,969 |
8.
|
D.Menchaca | Fortec | +44,276 |
9.
|
Y.Kanamaru | RP Motorsport | +59,534 |
10.
|
G.Capriani | Il Barone | +1:17:850 |
11.
|
R.Nisanny | RP Motorsport | nedokončil |
2. závod
I v druhém závodě Fittipaldi odstartoval bezchybně a všem ujel. Binderovi se start vůbec nepovedl a propadl se až na konec pole. Za Brazilce se zařadili Nissany a Orudzev.
O vedení v závodě Fittipaldiho nepřipravily ani zastávky v boxech, které jsou pro druhý závod povinné. Stále si držel dostatečný náskok, ale pak spolu kolidovali Mason a Isaakyan a na trať byl vyslán safety car, který pilota stáje Lotus o náskok připravil. Po restartu musel Fittipaldi čelit útokům Orudzeva, ale Rus ho nakonec v cestě za druhým vítězstvím víkendu zastvit nedokázal.
Jezdec | Tým | Čas/Odstup | |
1.
|
P.Fittipaldi | Lotus | 41:50,035 |
2.
|
E.Orudzhev | AVF | +2,623 |
3.
|
R.Nissany | RP Motorsport | +5,404 |
4.
|
R.Binder | Lotus | +6,298 |
5.
|
K.Tereschenko | Teo Martin | +6,930 |
6.
|
A.Celis Jr | Fortec Motorsport | +7,913 |
7.
|
D.Menchaca | Fortec Motorsport | +13,423 |
8.
|
D.Fioravanti | IL Barone | +14,077 |
9.
|
G.Cipriani | IL Barone | +29,837 |
10.
|
M.Isaakyan | AVF | nedokončil |
11.
|
N.Mason | Teo Martin | nedokončil |
12.
|
Y.Kanamaru | RP Motorsport | nedokončil |