Novinky

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

Facebook Instagram

Filipe Albuquerque vyhrál nervák ELMS v Silverstone

Filipe Albuquerque vyhrál nervák ELMS v Silverstone

Na startu se sešlo pole 35 vozů.

První ze šesti závodů šampionátu ELMS 2017 vyhrál v Silverstone Ligier týmu United Autosports.

Pokud mezinárodní motorsport roku 2017 někde nabízí plná startovní pole, pak to jsou vytrvalostní šampionáty prototypů. V Silverstone absolvovala European Le Mans Series, „malá sestra“ světového šampionátu WEC, svou první čtyřhodinovku a na startu se při tom sešlo pole 35 vozů. Z toho patřilo 12 do silné třídy LMP2 (bohužel bez Ligieru bratislavské stáje ARC) a 17 do LMP3. Třída GT, ve které jelo jen 6 vozů tedy hrála jen vedlejší roli.

Nejrychlejší kvalifikace byl vůz Dragonspeed-Oreca posádky Hanley/Lapierre/Hedman, před Ligierem stáje United Autosports (Albuquerque/Owen/de Sadeleer), Graff-Orecou Trouilleta/Petita/Guibberta a G-Drive-Orecou Rojase/Hirakawy/Roussela. Dallara veterána Formule 1 Jana Lammerse debutovala v ELMS 10. časem.

Dřívější formulová naděje v kokpitu Dragonspeedu Ben Hanley vyrazil v sobotu po startu, jako by se jednalo o sprint a ne o 4hodinový závod. Za krásného slunečního počasí ujížděl konkurenci o více, než sekundu na kolo. Za Britem se o druhé místo přetahovali Hugo de Sadeleer (United), Enzo Guibbert (Graff) a Leo Roussel (G-Drive).

Již po čtvrthodince dohnala špička opozdilce z GT a LMP3 a ELMS od té chvíle předváděla ELMS svou zaběhlou show: Předjíždění na běžícím páse, souboje a chybičky v téměř každé zatáčce.

Senzací podniku se při tom stala dánská posádka nové stáje High Class Racing. Neznámý Anders Fjordbach dohnal a předehnal po 40 minutách vedoucí DragonSpeed-Orecu, kterou v mezičase převzal její majitel Henrik Hedman. Ještě rychleji se po Silverstone ovšem pohyboval Richard Bradley. Jezdec se singapůrskou licencí startoval jen z 28. místa, po 55 minutách závodu ovšem byla jeho Graff-Oreca v čele. Bradley poté předal vůz kolegovi Franckovi Matellimu, který zdaleka nedokázal držet podobné tempo a až do poločasu závodu se propadl na 9. místo.

Výkonnostně mnohem vyrovnanější tým měli v týmu G-Drive-Oreca, kde od pomalejšího Rojase převzal Leo Roussel a posunul vůz začátkem třetí hodiny na první místo. Na této pozici ho pak předal rychlému Japonci Ryo Hirakawovi a ten měl začátkem čtvrté a poslední hodiny závodu půlminutový náskok na Filipa Albuquerqua (United-Ligier) a 75 sekund na výše zmíněné překvapení podniku, Dána Fjordbacha, jenž převzal High-Class-Dallaru pro poslední stint od pomalejšího kolegy Andersena.

Svou poslední zastávku v boxech absolvoval lídr Hirakawa půl hodiny před koncem a jeho úkolem poté bylo, hospodařit až do cíle s náskokem 22s. Japoncovy pneumatiky ovšem koncem podniku neuvěřitelně rychle ztrácely přilnavost a závěrečné kilometry závodu se vyvinuly v opravdové drama. Bývalý tovární pilot Audi, Albuquerque, Hirakawu rychle doháněl a 2 minuty před koncem závodu Portugalec skutečně Japonce předjel!

Jan Lammers a kolega Frits van Eerd dojeli 9., ve třídě LMP3 se prosadili Falb s Rayhallem v Ligieru týmu United Autosports a nejrychlejší šestice GT byli Thiim, Youluc a Hankey na Astonu Martin stáje TF Sport.

Druhý podnik šampionátu se bude konat 14. května v Monze.

 

Výsledek 4h v Silverstone, 1. závodu ELMS 2017

1. Albuquerque, Owen, de Sadeleer - United Autosports-Ligier

2. Rojas, Roussel, Hirakawa – G-Drive-Oreca

3. Fjordbach, Andersen - High Class-Dallara

4. Bradley, Allen, Matelli - Graff-Oreca

5. Moore, Hanson - Tockwith-Ligier

6. Belicchi, Lacorte, Sernagiotto - Villorba-Dallara