Pirelli se připravuje na Velkou cenu Itálie
Okruh z pohledu pneumatik, směsi a mnoha dalšího.
Pro domácí závod v Monze nominovalo Pirelli stejně jako v loňském roce střední, měkké a superměkké pneumatiky. Tento výběr je optimální rovnováhou mezi výkonem a životností, vzhledem k energii, která pneumatikami proudí ve vysokých rychlostech. Zejména rychlosti v zatáčkách Parabolica a Lesmo budou výrazně vyšší. Teploty budou během Velké ceny Itálie vysoké, což dále zvyšuje nároky na pneumatiky.
Tři nominované směsi:
Superměkká směs (červená)
Měkká směs (žlutá)
Střední směs (bílá)
Okruh z pohledu pneumatik:
Monza se vyznačuje dlouhými rovinkami, kvůli vysokému přítlaku letošních monopostů by to teoreticky mohlo znamenat menší časový rozdíl v porovnání s jinými okruhy.
Monza je spíše o podélných silách, zrychlení a brzdění, než o bočních.
Vysoké obrubníky otestují odolnost pneumatik vůči silným nárazům.
Zatímco v Curva Grande není pravděpodobné zvýšení maximální rychlosti, v zatáčkách Parabolica a Lesmo budou rychlosti až o 30 km/h vyšší.
Týmy nastavují nižší přítlak, aby zvýšily maximální rychlosti. To může způsobit ošidné brzdění a akceleraci.
V loňském roce byla vítězná strategie jedné zastávky, ale viděli jsme i dva nebo tři pitstopy.
Okruh v Monze odměňuje výkon, takže se týmy zaměří především na sílu motoru.
Mario Isola, vedoucí oddělení pro automobilový sport Pirelli:
“S novou generací vozů nejspíše uvidíme nižší nebo podobné rychlosti jako v loňském roce, ale s větším množstvím energie procházejícím pneumatikami z důvodu mimořádného přítlaku podle nových předpisů. Kombinace rychlosti a přítlaku určuje mimořádnou zátěž, kterou musí pneumatiky zvládnout. Volba pneumatik byla ovlivněna také rizikem vzniku puchýřů kvůli brzdění v přímém směru. To znamená, že pneumatiky se mohou snadno přehřát a objeví se tak více puchýřů ve srovnání s jinými okruhy. V minulosti jsme v Monze viděli různé počasí, ale po velmi horkém létě můžeme očekávat vysoké teploty i během závodu. Jak to ovlivní chování pneumatik, uvidíme až během volných tréninků, kde týmy vyzkoušejí různé potenciální strategie.”
Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu v Monze:
23.0 psi psi (přední) a 21.0 psi (zadní)
Limit odklonu kol:
-3.00° (přední) a -2.00° (zadní)
Přehled nominovaných směsí:
Tři nominované směsi:
Superměkká směs (červená)
Měkká směs (žlutá)
Střední směs (bílá)
Okruh z pohledu pneumatik:
Monza se vyznačuje dlouhými rovinkami, kvůli vysokému přítlaku letošních monopostů by to teoreticky mohlo znamenat menší časový rozdíl v porovnání s jinými okruhy.
Monza je spíše o podélných silách, zrychlení a brzdění, než o bočních.
Vysoké obrubníky otestují odolnost pneumatik vůči silným nárazům.
Zatímco v Curva Grande není pravděpodobné zvýšení maximální rychlosti, v zatáčkách Parabolica a Lesmo budou rychlosti až o 30 km/h vyšší.
Týmy nastavují nižší přítlak, aby zvýšily maximální rychlosti. To může způsobit ošidné brzdění a akceleraci.
V loňském roce byla vítězná strategie jedné zastávky, ale viděli jsme i dva nebo tři pitstopy.
Okruh v Monze odměňuje výkon, takže se týmy zaměří především na sílu motoru.
Mario Isola, vedoucí oddělení pro automobilový sport Pirelli:
“S novou generací vozů nejspíše uvidíme nižší nebo podobné rychlosti jako v loňském roce, ale s větším množstvím energie procházejícím pneumatikami z důvodu mimořádného přítlaku podle nových předpisů. Kombinace rychlosti a přítlaku určuje mimořádnou zátěž, kterou musí pneumatiky zvládnout. Volba pneumatik byla ovlivněna také rizikem vzniku puchýřů kvůli brzdění v přímém směru. To znamená, že pneumatiky se mohou snadno přehřát a objeví se tak více puchýřů ve srovnání s jinými okruhy. V minulosti jsme v Monze viděli různé počasí, ale po velmi horkém létě můžeme očekávat vysoké teploty i během závodu. Jak to ovlivní chování pneumatik, uvidíme až během volných tréninků, kde týmy vyzkoušejí různé potenciální strategie.”
Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu v Monze:
23.0 psi psi (přední) a 21.0 psi (zadní)
Limit odklonu kol:
-3.00° (přední) a -2.00° (zadní)
Přehled nominovaných směsí:
| P Zero Purple | P Zero Red | P Zero Yellow | P Zero White | P Zero Orange | |
| Austrálie | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | ||
| Čína | Superměkká | Měkká | Střední | ||
| Bahrajn | Superměkká | Měkká | Střední | ||
| Rusko | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | ||
| Španělsko | Měkká | Střední | Tvrdá | ||
| Monako | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | ||
| Kanada | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | ||
| Ázerbájdžán | Superměkká | Měkká | Střední | ||
| Rakousko | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | ||
| Velká Británie | Superměkká | Měkká | Střední | ||
| Maďarsko | Superměkká | Měkká | Střední | ||
| Belgie | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | ||
| Itálie | Superměkká | Měkká | Střední | ||
| Singapur | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | ||
| Malajsie | Superměkká | Měkká | Střední | ||
| Japonsko | Superměkká | Měkká | Střední | ||
| USA | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | ||
| Mexiko | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | ||
| Brazílie | Superměkká | Měkká | Střední | ||
| Abú Zabi | Ultraměkká | Superměkká | Měkká |

Kvalifikaci na VC Abú Zabí vyhrál Max Verstappen z týmu Red Bull

30.08. 2017