Novinky

  • 22.09.2019 Good Kvalifikaci na závod IndyCar v Laguně Seca vyhrál Colton Herta (Harding Steinbrenner)

  • 21.09.2019 Good Pole position pro VC Singapuru si vyjel Charles Leclerc (Ferrari)

  • 21.09.2019 Good Vítězem závěrečného tréninku na VC Singapuru se stal Charles Leclerc (Ferrari)

Facebook Instagram

Leclerc nejrychlejší i odpoledne, Hamilton těsně za ním

Leclerc nejrychlejší i odpoledne, Hamilton těsně za ním

VC Itálie – 2. trénink

Zatímco první volný trénink odstartoval na mokré trati, odpolední jízdy již byly zahájeny za suchých podmínek. Ani tentokrát ovšem nebyly vyhlídky dvakrát růžové. Ředitelství závodu totiž těsně před začátkem tréninku vydalo informaci, podle které riziko příchodu deště během těchto jízd dosahovalo až 80 %.

Jezdci proto neotáleli a na trati jsme brzy mohli spatřit celou dvacítku pilotů. Většina z nich sáhla pro své první pokusy po žluté střední sadě pneumatik. Našli se však i výjimky jako vítěz prvního tréninku Leclerc, Ricciardo, Räikkönen, Kvjat, Norris a Kubica. První jmenovaná pětice totiž zahájila trénink na tvrdé sadě pneumatik. Polský závodník pak byl jediným, který nazul měkké obutí.

Po prvních pokusech jsme na čele výsledkové listiny registrovali Hamiltona. Špatný pocit ale rozhodně nemuseli mít ani u Ferrari. Jejich Leclerc byl totiž na nejtvrdší specifikaci pouze o 48 tisícin sekundy pomalejší než Brit a figuroval na druhé příčce. Třetí pozice patřila Bottasovi.

Brzy nato diváci viděli první výjezd mimo trať, kterého se dopustil Albon. Thajec se nevešel do úvodní šikany.
Vzápěti se měnila podoba nejlepší trojice. Na druhé místo totiž povyskočil Vettel, který odsunul na třetí pozici svého mladšího týmového kolegu. Monačan byl navíc brzy vystrnaděn i ze třetí pozice. Uzmul mu ji totiž Verstappen.

Příjemným překvapením prvních deseti minut byl Sainz. Španěl totiž figuroval na 6. místě, mimo jiné i Albona s konkurenceschopnějším vozem. Jeho týmový kolega Norris ovšem mohl sledovat jeho počínání pouze z garáže. Brit se totiž na trati objevil pouze krátce v úvodu. Poté se ale musel kvůli potížím s únikem oleje vrátit ke svým mechanikům a po deseti minutách tak jako jediný zůstával bez zajetého času.

Zajímavé věci se děly také u Norrisova krajana Hamiltona. Pětinásobný šampion totiž obdržel od svého inženýra zprávu, že by déšť mohl na okruh zavítat již během nadcházejících pěti minut.

Mezitím se někteří piloti i nadále prali s průjezdem první zatáčky. Ve snaze dohnat po havárii v úvodních tréninkových jízdách ztracený čas zde totiž vycestoval za limity tratě Räikkönen. Zanedlouho se na stejném místě ocitli v nesnázích i krajan šampiona z roku 2007 Bottas a také další smolař z prvního tréninku Pérez.

Krátce po svých potížích se ale Bottas posunul na druhé místo za svého krajana Hamiltona. I on měl navíc nakročeno ke zlepšení, když zaznamenal nejrychlejší čas ve druhém sektoru. Své snažení ale nedokončil a na konci kola zajel do boxů.
Radost z prvních dvou pozic ale nevydržela u „stříbrných šípů“ dlouho. Ricciardo, který se po přezutí na střední směs vyšvihl na 3. místo, sice ještě jejich úsměv nezmrazil, Leclerc již ale ano. Monačan totiž po přezutí na měkké pneumatiky pokořil prvního Hamiltona o propastných 994 tisícin sekundy a Brita navíc překonal i Vettel, jenž zajel o dvě desetiny pomalejší kolo než jeho týmový kolega.

Brzy se navíc Mercedes z prvních třech pozic vytratil kompletně. Měkkých pneumatik totiž využil k posunu na 3. místo Verstappen a zrychlil i druhý pilot rakouské stáje Albon, jemuž se podařilo povyskočit na 4. příčku a Hamiltonovi s Bottasem tak rázem patřila až 5., resp. 6. pozice.

 

Přestalo už pršet? Týmy mají sice přesné meteorologické zpravodajství, ale není nad to se přesvědčit osobně.

 

Možnost přezutí na měkké pneumatiky a okamžitě tak zareagovat ovšem zhatil britsko-finské dvojici déšť. Ten sice přišel o něco později, než byl v úvodu informován Hamilton, přesto ale dorazil a to v takové intenzitě, že se závodníci odebrali do boxů a dění na trati dočasně utichlo.

Doba, po kterou se startovní pole schovávalo před deštěm ve svých garážích, využili traťoví maršálové k úklidu nečistot na závodní dráze, což si vyžádalo vyvěšení červených vlajek. Po jejich skončení navíc ustál i déšť a piloti se tak 45 minut před vypršením časového limitu vraceli zpět na závodní dráhu.

Zbývající čas byl již ale věnován spíše závodním simulacím a diváci tak nebyli svědky mnoha zlepšení. To ovšem neplatilo v případě mercedesů, kteří konečně dostali možnost nazout měkké oboutí a zatímco Hamilton jej využil k posunu na 2. místo, Bottas povyskočil na 4. pozici.

I po obnovení zeleného režimu dělala závodníkům problém úvodní šikana. Mimo trať jsme v tomto místě mohli vidět hned dvakrát Leclerka s Albonem, dále také Kvjata a Norrise. Ten se 18 minut před koncem přeci jen vrátil na závodní trať a pokoušel se dostat z konce výsledkové listiny. Jeho urputná snaha, která vyústila dokonce od varování ze strany FIA za překračování traťových limitů v Parabolice, ovšem stačila pouze na překonání obou jezdců Williamsu a na 18. pozici.

Z vítězství se tedy stejně jako dopoledne radoval Leclerc. Druhou příčkou obsadil se ztrátou pouhých 68 tisícin sekundy Hamilton. Třetí skončil Vettel, čtvrtý Bottas, pátý Verstappen, šestý Albon, z pomyslného vítězství mezi „zbytkem světa“  se mohl radovat sedmý Gasly, osmý čas zajel Grosjean, devátý Ricciardo a nejlepší desítku uzavřel Kvjat.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:20,978   37
2. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:21,046 + 0.068 32
3. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:21,179 + 0.201 39
4. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:21,347 + 0.369 34
5. Max Verstappen Red Bull Honda 1:21,350 + 0.372 29
6. Alexander Albon Red Bull Honda 1:21,589 + 0.611 30
7. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:22,124 + 1.146 42
8. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:22,153 + 1.175 44
9. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:22,249 + 1.271 36
10. Daniil Kvjat Toro Rosso Honda 1:22,260 + 1.282 37
11. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:22,338 + 1.360 37
12. Carlos Sainz McLaren Renault 1:22,482 + 1.504 32
13. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:22,511 + 1.533 42
14. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:22,523 + 1.545 35
15. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:22,706 + 1.728 32
16. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:22,882 + 1.904 33
17. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:23,065 + 2.087 35
18. Lando Norris McLaren Renault 1:23,561 + 2.583 16
19. Robert Kubica Williams Mercedes 1:23,737 + 2.759 29
20. George Russell Williams Mercedes 1:24,313 + 3.335 23

Komentáře ke článku