Novinky

  • 28.02.2020 Good Na závěr testů F1 v Barceloně zajel nejlepší čas Valtteri Bottas (Mercedes)

  • 28.02.2020 Good Američan Mario Andretti, mistr světa z roku 1978, slaví 80. narozeniny

  • 28.02.2020 Good Poslední den testů F1 v Barceloně zahájil nejlépe Daniel Ricciardo (Renault)

Facebook Instagram

Sólista Tomeček opět v Africe koncertoval

Sólista Tomeček opět v Africe koncertoval

Vůz ale potřebuje posílit výkon

Trochu ve stínu Rallye Dakar se na africkém kontinentu odehrával dvanáctý ročník Africa Eco Race. České barvy v něm úspěšně hájil Promet Czechoslovak Group Team. Kromě Tomáše Tomečka, který v kategorii kamionů obsadil třetí místo, zajišťoval navíc pro pořadatele službu takzvaných balai, tedy vozidel, určených k asistenční pomoci soutěžícím v nouzi (jedno z nich během jediného dne postavilo na kola dva náklaďáky a naložilo osm odpadlých motorkářů).

Tomeček stejně jako v minulých dvou letech seděl v kabině Tatry 815 sám, což jeho výsledek ještě umocňuje. Kromě navigace se musel svépomocí postarat i o výměnu pneumatik. Defekty ho potkaly celkem čtyři a pokaždé manipuloval s kolem vážícím přibližně metrák. Celou operaci zvládal do dvanácti minut!

Zážitkem byl návrat do náročných terénů kolem mauretánské Tidjikji. „Na 250 kilometrů jsem spotřeboval 300 litrů nafty. Tamní písky neprojíždíte, ale drtíte. Agregát řve v nejvyšších otáčkách, jenže vy se sunete nanejvýš třicítkou. Přitom pořád pokukujete po teploměru vody a oleje, jestli není zle,“ vylíčil svoje trápení Tomeček.

Tomáš Tomeček opět vzdoroval africké pustině zcela sám

Pro českého jezdce rallye nezačala nejlépe: „V úvodní etapě jsem školácky zabloudil a navíc se utrhla hadice od serva. V dalším průběhu však problémy potkaly i moje soupeře. Trucky Kovácse a Fazekase byly ovšem mimo moje možnosti. Jejich scanie disponují nějakými tisíci koní, zatímco já sedmi sty.

Proto také primárním úkolem je nyní zvýšení výkonu. Tomeček se o něj pokusí ve spolupráci s techniky kopřivnické Tatry. „Když mě na rovince předjížděl man, bylo mně všelijak. Podvozkově je auto v pořádku, ale s motorem je třeba něco udělat,“ zdůraznil Tomeček.

K příjemným zážitkům patřilo setkání s osmasedmdesátiletým Jošimasou Sugawarou. Legenda „pravého“ Dakaru a velký konkurent našeho Karla Lopraise stále závodí! „Poznal mě a příjemně jsme si popovídali. Vybavil jsem si doby, kdy jezdil s hinem a školil nás v dunách. Tenkrát jsem se raději drželi v jeho stopách,“ zavzpomínal muž, jemuž se přezdívá Desert Master.

Komentáře ke článku