Novinky

  • 05.07.2020 Bad Alfa Romeo zaplatí 5000 eur za uvolněné kolo na Räikkönenově voze

  • 05.07.2020 Neutral Valtteri Bottas vyhrál úvodní VC Rakouska před Charlesem Leclerkem a Landem Norrisem

  • 05.07.2020 Neutral Lewis Hamilton byl nakonec na startu VC Rakouska odsunut o tři místa zpět

Facebook Instagram

Ferrari stihlo odstranit problém s převodovkou

Ferrari stihlo odstranit problém s převodovkou

V Rakousku bude silnější, než by bylo v Austrálii

Data ze zimního testování na okruhu v Barceloně odhalila, že Ferrari má problém s převodovkou. Senzory zjistily drobné vibrace některých částí v rychlých zatáčkách a při tvrdém brzdění. Přestože se nejspíš jednalo o vibrace, které jezdci neměli šanci pocítit, znamenaly velkou hrozbu nečekaných technických selhání a odstoupení ze závodů.

Problém byl nový, tak jako převodovka Ferrari. Ve snaze dohnat přes zimu rychlostní ztrátu na Mercedes z konce sezony 2019 přistoupil tým k zeštíhlení zadní části vozu. Zúžení zadní části obvykle prospívá aerodynamice, ale je výzvou pro designéry pohonných jednotek, převodovek a chlazení. V Maranellu se proto přes zimu pracovalo na menší, kompaktnější převodovce.

Velkou část doby získané odložením startu sezony nesměli zaměstnanci týmů vůbec chodit do práce, ale to neznamená, že se přestalo přemýšlet o řešení problémů. A řešením tohoto problému je, podle zdrojů webu motorsportweek, zabalit problémová místa do mnoha vrstev uhlíkových vláken.

Je možné, že teď bude vůz Ferrari nejen spolehlivější, ale i rychlejší. Pokud se vibrace v Barceloně přenášely na zadní nápravu, negativně to ovlivňovalo chování vozu v zatáčkách, trakci ve výjezdech a také výdrž pneumatik.

Týmy měly po zimních testech půl roku k přemýšlení. Foto: Ferrari

Zdroj: FORMULE.CZ

Komentáře ke článku