Pod umělým osvětlením dominoval Verstappen
VC Bahrajnu - 2. trénink
Nad okruhem v as Sachíru se pro druhý trénink začalo smrákat a ke slovu přišlo umělé osvětlení. Teplota vzduchu oproti odpoledním jízdám znatelně klesla na 17,5 °C, povrch závodní dráhy ochladl na 24 °C. Druhý trénink by měl dát už reálnější obrázek o výkonnosti vozů, protože týmy se pokouší o simulaci kvalifikačních jízd s nejměkčími sadami pneumatik.
Jezdci se okamžitě po zahájení odpočtu vydali na závodní dráhu. První vyrazil Magnussen, následován vláčkem téměř celého pole pilotů. Ovšem vozy Hamiltona i Verstappena jsou stále v boxem a mechanici na nich usilovně pracují.
Všichni jsou na trati na středně tvrdých pneumatikách, pouze dvojice McLarenu obula tvrdou směs. Zaváděcí měřený čas nastolil Sainz s hodnotou 1:33,837. Ne na dlouho, protože ho vzápětí překonal jeho týmový kolega Leclerk (1:33,121).
Hamilton vyjel na dráhu, Verstappen ovšem zatím stále čeká v boxech. Na čelo se za obě ferrari posunuly vozy týmu Alpine, které od sebe rozdělil Hamilton a s časem 1:34,379 uzmul čtvrtou příčku. Ocon i Hamilton si týmu přes rádio stěžovali na tzv. porpoising, což je nešvar plynoucí z nových technických předpisů, kvůli čemuž se některé monoposty při vyšších rychlostech na rovinkách pohupují.
Verstappen se konečně dostal na trať a zajel čas o 0,5 vteřiny horší než Leclerk, což mu stačilo na druhé místo. Teprve po 14 minutách tréninku se na závodní dráhu vydává i druhý vůz Red Bulu s Pérezem. Potíže z prvního tréninku snad už definitivně zahnal Bottas a vyjel si 4. místo časem 1:33,970.
Solidní výkon předvádí náhradník za Vettela Hülkenberg a na měkkých pneumatikách se usadil na pátém místě. Měkkou směs obouvají i ostatní piloti, takže lze očekávat zajíždění rychlých časů, které nastaví referenční laťku. Solidně se osmělil Magnussen a poskočil na 2. příčku, když na vedoucího Leclerka ztratil pouhých 0,062 vteřiny. Zrychlují i ostatní vozy, Alonso se vyhoupl do čela s časem 1:32,877, což si ale Leclerk nemohl nechat líbit a vrátil se do vedení (1:32.263).
Trápení Hamiltona s těžko ovladatelným vozem pokračovalo a jeho výkon stačil jen na 16. místo. Oproti tomu jeho největší rival Verstappen zajíždí čas 1:31,936 a bezpečně se posouvá na čelo průběžného pořadí. Russel je o 6 desetin vteřiny pomalejší než Verstappen, což mu stačí na 3. místo. Hamilton se zlepšil jen na 9. příčku a přes rádio hlásil: „Nějaký problém s předními brzdami, člověče. Tahá pravá přední."
Lewise Hamiltona trápila nestabilita jeho mercedesu a problémy s brzdami. Foto: Pirelli
Leclercova druhá jízda na měkkých pneumatikách ho posunula o 0,087 vteřin před Verstappena. Po této mini-kvalifikační simulaci byl na trati relativní klid. Za zmínku určitě stojí, že oba vozy Haasu jsou pro tuto chvíli v top 10.
Tréninkové jízdy pokračují a Sainz se řadí na 3. místo, obě ferrari jsou tak, stejně jako při prvním tréninku na 2. a 3. příčce. Problémy trápí také Ricciarda, který v garáži už opustil svůj vůz. Ředitelství závodu zaznamenalo incident mezi Leclerkem u Cunodou, kdy japonský závodník blokoval rychlou stopu. Leclerk jen frustrovaně zvedal ruce. Komisaři FIA budou prohřešek po závodě řešit.
Šachovnicový praporek ohraničil konec druhého tréninku a není bez zajímavosti, že 5 vozů z první desítky má pod kapotou motor Ferrari. Na prvním místě zůstal Verstappen, následovaný Leclerkem a Sainzem. Pod pomyslnými stupni vítězů se pak seřadili Russel, Alonso, Bottas, Pérez, Schumacher, Hamilton a první desítku uzavřel Magnussen.
Ve výjezdovém kole zapříčinil Cunoda další incident, když se v 8. zatáčce opřel svým předním křídlem do pravé zadní pneumatiky Strollova vozu.
| p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Max Verstappen |
Red Bull |
Honda | 1:31,936 | 20 | |
| 2. | Charles Leclerc |
Ferrari |
Ferrari | 1:32,023 | + 0.087 | 20 |
| 3. | Carlos Sainz |
Ferrari |
Ferrari | 1:32,520 | + 0.584 | 22 |
| 4. | George Russell |
Mercedes |
Mercedes | 1:32,529 | + 0.593 | 25 |
| 5. | Fernando Alonso |
Alpine |
Renault | 1:32,877 | + 0.941 | 24 |
| 6. | Valtteri Bottas |
Alfa Romeo |
Ferrari | 1:32,951 | + 1.015 | 30 |
| 7. | Sergio Pérez |
Red Bull |
Honda | 1:32,958 | + 1.022 | 20 |
| 8. | Mick Schumacher |
Haas |
Ferrari | 1:33,085 | + 1.149 | 24 |
| 9. | Lewis Hamilton |
Mercedes |
Mercedes | 1:33,144 | + 1.208 | 23 |
| 10. | Kevin Magnussen |
Haas |
Ferrari | 1:33,183 | + 1.247 | 23 |
| 11. | Lando Norris |
McLaren |
Mercedes | 1:33,280 | + 1.344 | 27 |
| 12. | Esteban Ocon |
Alpine |
Renault | 1:33,360 | + 1.424 | 25 |
| 13. | Pierre Gasly |
AlphaTauri |
Honda | 1:33,621 | + 1.685 | 24 |
| 14. | Juki Cunoda |
AlphaTauri |
Honda | 1:33,789 | + 1.853 | 26 |
| 15. | Čou Kuan-jü |
Alfa Romeo |
Ferrari | 1:33,953 | + 2.017 | 27 |
| 16. | Lance Stroll |
Aston Martin |
Mercedes | 1:33,958 | + 2.022 | 25 |
| 17. | Nico Hülkenberg |
Aston Martin |
Mercedes | 1:34,061 | + 2.125 | 28 |
| 18. | Daniel Ricciardo |
McLaren |
Mercedes | 1:34,166 | + 2.230 | 12 |
| 19. | Nicholas Latifi |
Williams |
Mercedes | 1:34,486 | + 2.550 | 28 |
| 20. | Alexander Albon |
Williams |
Mercedes | 1:34,735 | + 2.799 | 22 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull

McLaren přijal do své akademie Ellu Häkkinenovou, Mikovu dceru

18.03. 2022
Max Verstappen
Red Bull
Charles Leclerc
Ferrari
Carlos Sainz
George Russell
Mercedes
Alpine
Valtteri Bottas
Alfa Romeo
Sergio Pérez
Mick Schumacher
Haas
Kevin Magnussen
McLaren
Esteban Ocon
AlphaTauri
Juki Cunoda
Čou Kuan-jü
Lance Stroll
Aston Martin
Daniel Ricciardo
Williams
Alexander Albon