Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

První automobilka překročila hranici 10 milionů vyrobených vozidel NEV

První automobilka překročila hranici 10 milionů vyrobených vozidel NEV

Společnost BYD vstoupila na český trh

Mezinárodní společnost BYD byla založená v roce 1994 jako výrobce dobíjecích baterií. Dnes má široké portfolio zahrnující automobilový průmysl, železniční dopravu, nové zdroje energie a elektroniku. V dubnu se svými automobily vstoupila také na český trh.

BYD provozuje více než 30 průmyslových parků v Číně, Spojených státech, Kanadě, Japonsku, Brazílii, Maďarsku a Indii. Dlouhodobě se věnuje vývoji energetických řešení s nulovými emisemi, která snižují globální závislost na fosilních palivech, od výroby a ukládání energie až po její praktické využití. V oblasti nových energetických vozidel pokrývá její působnost již šest kontinentů, více než 100 zemí a regionů a přes 400 měst. Společnost je kótována na burzách v Hongkongu i Šen-čenu a patří mezi podniky zařazené do žebříčku Fortune Global 500 jako lídr v oblasti inovací směřujících k ekologičtější budoucnosti.

Česká republika je momentálně nejnovějším trhem v rámci evropské expanze. Do konce roku 2025 plánuje otevřít v Česku až 30 prodejen! Na jeden z deseti největších evropských automobilových trhů přináší špičkové technologie a účinné čistě elektrické i plug-in hybridní modely DM-i.

Čeští zákazníci mají od začátku možnost vybírat z různých variant karoserie a pohonu – jak u SUV modelů, tak i u sedanů. Vlajkovým modelem nabídky je SEALION 7 – výkonné, plně elektrické SUV, které zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 4,5 sekundy a díky technologii Blade Battery nabídne dojezd až 502 km.

Model plně využívá rozsáhlého výzkumu a vývoje společnosti BYD, do nějž je zapojeno více než 110 000 inženýrů po celém světě. Je postaven na konstrukci Cell-to-Body, která zajišťuje mimořádnou odolnost a bezpečnost. Zároveň je vybaven nejrychlejším sériově vyráběným elektromotorem na světě, který dosahuje až 23 000 otáček za minutu.

Pro zákazníky, kteří hledají ještě větší flexibilitu při častém cestování na delší vzdálenosti, přináší BYD v rámci první fáze nabídky pro český trh také rodinné SUV SEAL U DM-i. Tento model je vybaven sofistikovaným hybridním systémem Super DM, který spojuje plynulý a citlivý jízdní projev elektromobilu s vynikajícím dojezdem v reálném provozu. SEAL U DM-i zvládne po plném nabití a natankování ujet více než 1 000 km. 

Stella Li, výkonná viceprezidentka BYD, uvedla: „S velkou hrdostí a potěšením otevíráme naši síť v České republice. Posláním společnosti BYD je zpřístupnit naše udržitelné technologie co největšímu počtu zákazníků, proto je pro nás každý nový trh v Evropě nesmírně důležitý. Máme také radost, že zde uvádíme jak naše vysoce výkonné SUV SEALION 7, tak model SEAL U DM-i, které společně pokrývají potřeby zákazníků preferujících čistě elektrický pohon i dlouhý dojezd a flexibilitu našeho hybridního systému Super DM. Věříme, že naše působení v České republice bude v roce 2025 dále růst a pokračovat i v následujících letech.“

Automobily značky BYD se začínají prodávat na českém trhu

 Společnost BYD (Build Your Dreams) byla založena v roce 1995 a jako jediný výrobce vozidel na nové energie (NEV) vyvinula vlastní hnací soustavu, akumulátory, automobilové polovodiče, motory i řídicí systémy motorů. V listopadu 2024 dosáhla historického milníku. Jako první automobilka na světě překročila hranici 10 milionů vyrobených vozidel NEV, čímž potvrdila své odhodlání stát v čele udržitelné mobility. Technologicky orientovaná společnost BYD zaměstnává více než 110 000 inženýrů a techniků, přičemž každý pracovní den podává přihlášky k více než 40 novým patentům.

Společnost BYD představila v roce 2020 převratnou baterii Blade Battery. Její plochá, obdélníková konstrukce zajišťuje efektivnější chlazení a předehřívání, což přispívá k vyšší provozní stabilitě. Chemické složení na bázi lithium-železo-fosfátu (LFP) je zcela bez obsahu kobaltu a baterie úspěšně prošla náročným testem průrazu, který simuluje vnitřní zkrat způsobený proniknutím ostrého předmětu během vážné dopravní nehody. Při testu se teplota baterie pohybovala mezi 30–60 °C, bez jakéhokoliv kouře či plamenů.

Blade Battery zároveň vydrží více než 5 000 nabíjecích a vybíjecích cyklů, což z ní činí jednu z nejodolnějších baterií ve své třídě.

Zdroj: BYD, úvodní foto BYD