Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Swift vyložil karty a představil své návrhy nového vozu

Swift vyložil karty a představil své návrhy nového vozu

Lola ukázala návrhy vedení IRL, zveřejní je tento týden

Před pár dni to ještě vypadalo, že jediným, kdo vymýšlí nový vůz je projekt DeltaWing. Ale než 10. února stihl DeltaWing své návrhy představit, prezentovala tři své práce italská Dallara a dnes představil dva své projekty také americký Swift. Lola prezentovala své návrhy vedení IRL a slíbila, že ke zveřejnění by mělo dojít ještě tento týden.
Swift vydal tiskové prohlášení, ve kterém se zmiňuje navázání spolupráce se společnostmi Cray Inc., což je společnost vyrábějící výkonné počítače, Mark One Composites, Inc., která vyrábí a servisuje techniku pro automobilový průmysl a letectví, a se společností Cruden America – předním výrobcem nejen závodních simulátorů.
„Každé z těchto partnerství je důležité pro pokračování Swiftu v motosportu, ale dohromady nám pomohou položit nové standardy v inovativním designu, výrobě a podpoře,“ říká prezident společnosti Swift, Jan Wesley Refsdal.
Swift si své strategické partnery vybral tak, aby mohl splnit podmínky stanové IZOD IndyCar pro vůz nové generace. Výpočetní technika od Crey bude využita v továrně Swiftu a rozšíří možnosti vývojářů na poli CFD technologie. Připomeňme, že na místo klasického aerodynamického tunelu vyvinul svůj vůz prostřednictvím CFD (matematického výpočtu dynamiky částic) tým Formule 1 Virgin Racing. Swift hodlá technologii CFD využívat společně s aerodynamickým tunelem, který již v jeho továrně nějaký ten pátek stojí. Cruden dodá špičkový simulátor, což usnadní zpětnou vazbu od jezdců zapojených do vývojového programu.
Cenu monopostu a jeho výkony teprve Swift zhodnocuje, a jakmile analýzu dokončí, poskytne data k posouzení IRL. Koncepce nesou označení IndyCar #23 a IndyCar #32 (Více inovativní vzhled). 

„Naším cílem není nic menšího, než aby se stý ročník Indy500 jel exkluzivně s vozy Swift. A jsme velmi hrdí, že můžeme ukázat některé z našich koncepcí, které byly vyvinuty speciálně pro program nového vozu IndyCar Series,“ říká Casper Van der Schott, ředitel Swiftu pro motosport. „Fanoušci IndyCar se rádi podívají na motory a mechanické části normálně schované pod karosérií. Naše koncepty obsáhnou prvky vozů IndyCar z období 50tých, 60tých a 70tých let. Naše testy ve aerodynamickém tunelu prokázaly, že kryt motoru má minimální vliv na aerodynamiku ve srovnání s jinými prvky vozu. Takže jsme uviděli možnost ukázat motor a další „šperky“ při zachování efektivnosti s mnohem menším krytem motoru

Swift IndyCar #23

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Swift IndyCar #32

 

 

 

 

 

Podtyp #33 (Jiná verze typu 32)

Nové technologie 

„Ať už bude náš konečný design jakýkoliv, zakomponuje do něj Swift naší novou technologii, kterou jsme pojmenovali „houbovitý smeták“, podle toho, že aerodynamická stopa za vozem má tvar houby,“ popisuje novou technologii hlavní designer Chris Norris, „,smeták´zamete aerodynamickou stopu za vozem, takže se zlepší ovládání za ním jedoucího vozu. Už jsme naši technologii instalovali do našeho vozu Formule Nippon a věříme, že nyní ji dokážeme dostat i do IndyCar.“

 „Naslouchali jsme výzvě vedení série, abychom pomohli zvýšit zážitek diváků ze závodů,“ dodává hlavní vědecký pracovník Swiftu Mark Page, „Houbovitý smeták umožni bližší závodění a předjíždění, ale chtěli jsme také napomoci přenosu důležitých informací o vozu v reálném čase k divákům. K tomuto účelu jsme vyvinuli novou technologii, kterou nazýváme SwiftLights“. SwiftLights budou zobrazovat informace o voze, jako je použivíná plynového pedálu, brzd, zbývající zásoby paliva a pozice v závodě. Naše světelná tabule je z milimetr silného plastu, který může být formován přes různě rozmanité tvary, jako je karosérie vozu IndyCar. SwiftLights jsou lehké, výkonné, bezpečné a extrémně svítivé. Tabulky fungující jako obrazovky byly též představeny, což nabízí úžasné možnosti pro týmy a sponzory."