Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Týmy chtějí zrevidovat počet tlačítek na volantu

Týmy chtějí zrevidovat počet tlačítek na volantu

Nároky na jezdce už prý začínají být nepřijatelné.

Techničtí šéfové Formule 1 mají v plánu letos prověřit tlačítka, se kterými musí jezdci ve voze operovat. S novými systémy se totiž jejich počet stále zvyšuje a u Ferrari naznačují, že současná situace už začíná být nepřijatelná.

Řada jezdců již vyjádřila obavy o to, zda bude schopna stíhat všechna tlačítka sledovat, správně reagovat a stále stejně dobře řídit svůj vůz na limitu a sledovat dění na trati.

Vedle klasických knoflíků, jakými jsou například ovladače rádia, vyvážení brzd a diferenciálu, se kterými jezdci manipulují v každém kole, budou muset nyní stíhat operovat také se systémem KERS a pohyblivým zadním křídlem.

Technický ředitel Ferrari Aldo Costa se jezdců v této záležitosti zastává a říká, že Technická pracovní skupina Formule 1 se tímto problémem bude zabývat.

"Dosáhli jsme nepřijatelné meze," řekl Costa. "Diskutujeme to v rámci Technické pracovní skupiny (TWG) a ověřujeme tento aspekt prostřednictvím simulátoru. Zvažujeme, zda jezdci mohou fyzicky všechny tyto komponenty zvládnout a je to už docela extrémní situace."

Fernando Alonso v jednom z letošních rozhovorů vypíchl množství tlačítek na volantu jako možný problém letošní sezóny, zejména v závodech, které nebudou probíhat za standardních podmínek.

"Jedinou potíží...budou tlačítka na volantu a velice krátká doba, ve které se budete muset rozhodovat, reagovat na tlačítka a stále řídit vůz," řekl ke změnám letošních pravidel. "Takže v některých případech v mokrých závodech, za špatné viditelnosti a tak, musíme to prověřit."