Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Auto GP 2011 - pokračování slibného projektu

Auto GP 2011 - pokračování slibného projektu

Ambiciózní seriál vstupuje do svého druhého ročníku.

Hodnocení výkonů závodníků finančními bonusy, praxe známá z amerického závodění. Od loňské sezóny ji však mohou okusit také jezdci v Evropě, tuto možnost jim totiž nabízí nový formulový seriál Auto GP.

Auto GP vznikla z popela dvou formulových sérií, evropské Formule 3000 a A1GP. Jejím zakladatelem byl Enzo Coloni, majitel a šéf stejnojmenného týmu známého například z GP2. Ten zakoupil staré vozy a vybavení zaniklého formulového poháru národů A1GP, modernizoval je a vytvořil seriál, který navázal na Euro F3000.

Loňský premiérový ročník sestával z šesti podniků, které se porůznu přidružovaly k jiným závodním sériím, přičemž vůbec první podnik hostil Masarykův okruh v rámci Jarní ceny Brna.

Šampionem se stal Romain Grosjean, který sice naskočil až ve třetím podniku sezóny, přesto svými výkony výrazně předčil své soupeře a ve finále v Monze slavil titul.

Na rychlé italské trati přitom začíná sezóna letošní, ve které bude Auto GP partnerem Mistrovství světa cestovních vozů WTCC, z jehož víkendů vystrčila Formuli 2. Ta půjde nyní vlastní cestou.

Auto GP letos v sedmi podnicích zavítá do Monzy, na maďarský Hungaroring, do Brna, britského Doningtonu, na německý Oschersleben, poprvé také do ulic města v rumunské Bukurešti a sezónu uzavře podnik ve španělské Valencii.

O každém víkendu na jezdce čekají dva půlhodinové volné tréninky, stejnědlouhá kvalifikace a následně dva závody. První, o délce 40 až 45 minut nebo 90 kilometrů, bude obsahovat povinnou zastávku v boxech. Druhý závod se pojede na 30 až 35 minut nebo 70 kilometrů, přičemž pořadí na startovním roštu určí výsledky závodu prvního s tím, že první osmička si své pořadí otočí.

Bodovací systém byl upraven po vzoru Formule 1, co se prvního závodu týče. V něm boduje prvních deset pilotů stylem 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1, ve druhém pak prvních osm klíčem 18-13-10-8-6-4-2-1. Jeden bod získá jezdec za vítězství v kvalifikaci, po jednom bodu se pak bude rozdávat také za nejrychlejší kolo v každém závodě.

Důležitým prvkem jsou peníze, které mohou vyhrát tři nejlepší jezdci víkendu, tedy ti, kteří během víkendu získají nejvíce bodů. Mezi ně se v každém podniku rozdělí 100 tisíc eur.

Investice do sezóny jsou přitom srovnatelné se startem ve Formuli 3, jezdci mají ale k dispozici nejrychlejší monoposty hned po Formuli 1 a GP2. Vozy Lola B05/52 pohání tříapůllitrové vidlicové osmiválce Zytek o výkonu 550 koní.

Rychlost vozů piloti dokázali už v úvodu prvního podniku v Monze, který se jede o tomto víkendu. Nejrychlejší jezdci byli totiž o jeden a půl sekundy na kolo lepší než špička ve Světové sérii Formule Renault 3.5.

FORMULE.cz Vám letos přinese reportáže ze všech kvalifikací a závodů, Auto GP tedy v její druhé sezóně budete moci sledovat.