Sezónu Auto GP otevřel vítězstvím Venturini

Auto GP, Monza - 1. závod
Giovanni Venturini proměnil výhodu startu z pole position ve vítězství, když po startu udržel na uzdě nervy i Adriena Tambaye a v závěru se ubránil rostoucímu tlaku Lucy Filippiho. Při svém debutu v sérii tak vybojoval své první prvenství.
Venturini se po startu musel bránit dobře vyrážejícímu Tambayovi, Francouz byl ale v první šikaně široký a zkrátil si trať. Svou pozici proto Venturinimu musel přepustit.
Učinil tak však před druhou šikanou, kde se nájezdu soupeře zvnitřku bránil Fabrizio Crestani. Ital šel na brzdy pozdě a už neměl jak se Tambayovi vyhnout. Došlo ke kolizi, po které Crestani skončil, Tambay s poškozeným vozem pokračoval na druhé pozici.
V prvním kole došlo také ke kolizi mezi Giuseppem Ciprianim a Riem Haryantem, oba byli ze hry venku.
Tambay však s poškozeným zadním křídlem také daleko nedojel. Sportovní komisaři jej povolali do boxů k opravě, ta však nebyla možná a Francouz tak musel vzdát.
Za vedoucího Venturiniho se tak posunul Luca Filippi, který ve vzájemném souboji vsadil na zastávku v boxech. Ta se však zadařila spíše Venturiniho mechanikům a Filippi tak musel v závěru dotahovat.
Zkušený Ital dělal, co mohl, po cestě zajel také nejrychlejší kolo závodu, na Venturiniho mu však v cíli sekunda chyběla. Venturini se tak hned při svém prvním startu dočkal vítězství. Filippi skončil druhý, stupně vítězů doplnil Samuele Buttarelli.
Čtvrtý byl v cíli odmáván první jezdec jiné národnosti než italské, Sergej Afanasiev z Ruska. Pátý skončil nejmladší účastník seriálu Kevin Ceccon, šestý Marco Barba, sedmý Pasquale di Sabatino a osmý Fabio Onidi.
Onidi se po dobrém začátku, kdy bojoval o pozice na špici, výrazně propadl v boxech, jeho mechanici měli totiž problémy s utažením jednoho z kol. Onidi si však alespoň může zítra spravit chuť, díky osmému místu jej totiž čeká start z pole position.
Poslední dvě bodované pozice brali Bruno Mendez a Francesco Dracone. Klasifikován byl ještě Adrian Zaugg, který po problémech na startu vyrazil do závodu s obrovskou ztrátou.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Ztráta |
1.
|
![]() |
Griffitz Durango |
26:43.146
|
2.
|
![]() |
Super Nova Racing |
+ 1.184
|
3.
|
![]() |
TP Formula |
+ 5.688
|
4.
|
![]() |
DAMS |
+ 11.130
|
5.
|
![]() |
Ombra Racing |
+ 15.870
|
6.
|
![]() |
Campos Racing |
+ 16.883
|
7.
|
![]() |
Ombra Racing |
+ 22.474
|
8.
|
![]() |
Lazarus |
+ 27.425
|
9.
|
![]() |
Campos Racing |
+ 30.036
|
10.
|
![]() |
Emmebi Motorsport |
+ 53.376
|
11.
|
![]() |
Super Nova Racing |
+ 6 kol
|
|
![]() |
Gravity-Charouz DAMS |
|
|
![]() |
Lazarus |
|
|
![]() |
Griffitz Durango |
|
|
![]() |
DAMS |
|
* - nejrychlejší kolo závodu: Luca Filippi - 1:36.286
Průběžné pořadí po jednom závodě:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
![]() |
Griffitz Durango |
26
|
2.
|
![]() |
Super Nova Racing |
19
|
3.
|
![]() |
TP Formula |
15
|
4.
|
![]() |
DAMS |
12
|
5.
|
![]() |
Ombra Racing |
10
|
6.
|
![]() |
Campos Racing |
8
|
7.
|
![]() |
Ombra Racing |
6
|
8.
|
![]() |
Lazarus |
4
|
9.
|
![]() |
Campos Racing |
2
|
10.
|
![]() |
Emmebi Motorsport |
1
|
Bodovací systém Auto GP:
Nejrychlejší kolo v kvalifikaci: 1 bod
První závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1,
Druhý závod: 18-13-10-8-6-4-2-1,
Nejrychlejší kolo závodu: 1 bod