Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Za necelý měsíc zavítá GT1 na Slovensko

Za necelý měsíc zavítá GT1 na Slovensko

Souhrn informací k osobní návštěvě na Slovakia Ringu.

Čtvrtý letošní víkend MS GT1 se odehraje na okruhu ležícím nedaleko Dunajské Stredy, Slovakia Ringu. V tomto roce se jedná o nejbližší místo pro uskutečnění návštěvy tohoto podniku.

Tento článek Vám nabídne podrobnosti vhodné pro naplánování účasti na tribunách slovenského autodromu. V současnosti nejsou známy pouze informace o cenách vstupenek na okruhu, doprovodných závodech a atrakcích. Podle data vydání mohou být uvedena v dalším článku anebo v představení před závodním víkendem.

GT1 v Zolderu

BMW Z4 není neznámým vozem pro návštěvníky závodů GT3 v Brně v roce 2010 a loni na Slovakia Ringu. V barvách dlouholetého reprezentanta italských vozů Maserati ve třídě GT1, týmu Vitaphone, je k vidění teprve v letošní sezóně. 

Doprava

Nejběžnějším dopravním prostředkem na podobné akce bývá automobil, jehož výhoda je zvýrazněna pořádáním během slabšího víkendového provozu hromadné dopravy. Majitelé vozů vybavených navigací mohou zadat následující data, které je dovedou k parkovišti u okruhu: 48°3'0.67" N, 17°34'5.40" E.

Ostatní při plánování trasy mohou využít některý z plánovačů cest, kde do místa cíle nakopírují výše uvedené souřadnice. Vyhledávání prostřednictvím Seznamu je tímto způsobem přesné. Google určí písmenem bod na silnici č. 572 a vlastní okruh je označen v mapě výše umístěnou zelenou šipkou. V současnosti nelze okruh přesně nalézt zadáním názvu automotodromu ani adresy. V kontaktech uváděná obec Orechová Potôň je vzdálena od areálu čtyři kilometry jihozápadním směrem.

Umístění lze nalézt také na stránkách okruhu Zde.

GT1 v Zolderu

Pokud se naplní informace z francouzského zdroje, model DBRS9 ukončí své působení ve světovém mistrovství právě na Slovensku. V Portugalsku by měla francouzská stáj s ruskou licencí vyjet s typem V12 Vantage.

Pro řadu českých fanoušků bude klíčovým bodem Brno vzdálené 180 kilometrů od okruhu, z větší části po dálnicích. Obyvatelům Ostravy se kromě jízdy přes Brno (345 km) nabízí časově podobná možnost jízdy přes slovenskou Bytču (286 km), z níž vede do Bratislavy dálnice. Stejně jako v České Republice i na Slovensku je nutné při použití dálniční sítě mít dálniční známku! Lze zakoupit deset dní platící kupon za 10 euro, který mohou nabízet také některé české benzínové pumpy, pobočky firmy Cash Point, ÚAMK anebo vybrané provozovny ABA v cenách od 285 korun.

Blízko mají na okruh obyvatelé hlavního města Slovenské Republiky, kteří jsou vzdáleni od místa konání akce 40 kilometrů. Z dalších větších slovenských měst činí vzdálenost 139 km z Trenčína anebo 200 km z Banské Bystrice.

Bezplatné parkoviště je umístěno u závěrečné části cílové rovinky asi 300 metrů od vstupu na okruh.

GT3 na Slovensku

Své vlastní parkoviště mají i majitelé těchto sportovních vozů. Při kratší cestě od svého vozu směrem k zobrazené hlavní tribuně si můžete tyto skvosty prohlédnout. Není třeba vstupenky do paddocku.

Pokud se rozhodnete využít hromadnou dopravu, tak lze využít jak vlakové spojení z bratislavského hlavního nádraží, tak autobusovou dopravu z autobusové stanice (AS). Cílovým místem je v obou případech Orechová Potôň (u autobusu zastávka ZŠ nebo rozcestí). Cesta z Bratislavy trvá oběma způsoby jednu hodinu.

Doporučuji sledovat slovenské stránky společnosti Regiojet (Zde). Před nedávno uspořádaným podnikem světového mistrovství cestovních vozů WTCC bylo možné využít speciální nabídku s posílenými spoji, mimořádnou zastávkou v Orechové Potôňi a kyvadlovou autobusovou dopravou na okruh. Nevýhodou bylo zveřejnění zajímavé nabídky až na poslední chvíli.

Vstupenky

Lístky na akci lze nyní sehnat ve slovenské pobočce společnosti Ticketportal ( Zde). V tabulce jsou uvedeny ceny vstupenek v předprodeji, kde lze tentokráte zakoupit i lístky do paddocku.

Stránky lze využít i pro sledování počtu dostupných vstupenek, protože množství míst na tribunách je omezené. Je zde rovněž plán rozmístění tribun. Ceny při koupi na okruhu zatím nebyly zveřejněny, ale mohou být vyšší o dvě až pět euro v sobotu nebo neděli.

 Tribuna/Počet míst  Pátek  Sobota  Neděle
 A – hlavní/500  3 €  30 €  35 €
 B, C – montovaná/3 000  2 €  10 €  12 €
 E – přírodní, sezení/1 500  -  7 €  10 €
 D, F – přírodní, stání/6 000  -  3 €  5 €
 Paddock/500  5 €  10 €  10 €

Děti do 150 centimetrů výšky, návštěvníci ve věku nad 65 let a držitelé průkazky ZTP mají vstup zdarma. Poloviční ceny vstupenek platí pro doprovod návštěvníka se ZTP.

Tribuny na Slovakia Ringu

Pohled na jedinou krytou tribunu, která má označení "A". Nejlepší místo pro sledování letmých startů, dojezdů a částečně také dění v boxech.

Při rozhodování o výběru tribuny mohou napomoci poznatky diváků z loňské návštěvy GT3:

Tibor Barta: „Ja som bol na B a videl som nádherne viac ako polovicu okruhu. Najviac akcie v prvej zákrute som mal rovno pod sebou, aj súboje z toho kopca (také tri zákruty pred cieľovou rovinkou), kde sa tiež sekali jedna radosť. GT3 sú nádherné a ten závod bol super.“

Tribuny na Slovakia Ringu

Montovaná tribuna B bude letos doplněna "céčkem", čímž dojde k navýšení kapacity v místě před první zatáčkou.

Dominik Geršák: „Tribúna D - výjazd z T1. Tu to bolo pekné, bolo vidieť ako rýchlo tú T1 jazdia. Bolo vidno aj ďalej do tej vracačky mierne z kopca už asi v treťom sektore. Celkovo pekné, ale niečo tomu chýbalo. Najväčší problém bol, že tribúna ako taká bola nízko a tak kvôli tým horizontom to bolo blbé.

Tribúna F - v podstate brzdenie do T3, teda miesto, kde sa často lietalo. Táto tribúna mala jedinú chybku: žiadny tieň, spálený som úplne. Bola vyššie než D (na pohľad len trocha nižšie ako hlavná) a výhľad tak na 90% trate, aj keď samozrejme tie vzdialenejšie pasáže bez ďalekohľadu až tak zaujímavé neboli, ale to na žiadnom okruhu nemôže byť. Bolo tu hodne akcie, asi najlepšie miesto na predbiehanie. Túto tribúnu naozaj odporúčam.

K tomu som zabudol napísať, jedno z veľkých plus organizácii. Keďže D a F stáli rovnako, mohli sme sa pohybovať medzi nimi úplne voľne ako sa nám chcelo. Neboli sme viazaný tým, čo bolo na pôvodných lístkoch z ticketportalu.

Ľudí bolo podľa programu. Doobedu relatívne prázdno a na závod GT3 už dosť plno. Hlavne nedeľný závod: hlavná a tá montovaná tribúna boli plné zrejme do posledného miesta. U prírodných sa ťažko hľadá na pohľad možná kapacita. V podstate bolo plno, ale samozrejme by sa tam ešte dosť ľudí zmestilo, aj keď by už museli ísť napr. príliš dolu a teda by nevideli ďalej na trať.“

Tribuny na Slovakia Ringu

Pohled na přírodní tribunu D, která je umístěna za první zatáčkou před stoupáním na jeden ze čtyř umělých hrbolů. I nejlevnější místa pro sledování závodu jsou vybavena alespoň provizorními stánky s občerstvením a záchody. Chybí však jakákoliv možnost ukrytí v případě slunečného počasí, které panovalo během srpnového vystoupení GT3 na Slovensku.

GT3 na Slovensku
GT3 na Slovensku

Dvojice snímků z loňské návštěvy GT3 na Slovensku. Se vstupenkou do paddocku bylo možné dostat se nejen před zázemí stájí, ale v některých případech byl návštěvníkům umožněn i vstup do zázemí stáje. Letos se s největší pravděpodobností stane jedinou šancí na bližší setkání pouze parkoviště, kde jsou vozy dočasně umístěny po jízdách.

GT1 v Zolderu

Při posledním závodě v Belgii se v době příjezdu automobilů světového šampionátu po hlavním závodě vyskytovaly ještě některé vozy evropské série. Jejich klání však skončilo více jak dvě hodiny před pořízením snímku. Podobná situace se opakovala i u některých týmů GT1. Nejrychlejší byl Valmon, dvě hodiny po závodě se v parkovišti vyskytovali mercedesy, mclareny anebo ford.

Na závěr této kapitoly bych zmínil informace o tom, zda se vyplatí vstupenka do zázemí (paddock). S velkou pravděpodobností budou vozy GT1 v garážích u boxové uličky, která je běžně nepřístupná širší veřejnosti.

Na rozdíl od loňské návštěvy GT3 se tak jedna z mála možností ke shlédnutí techniky nabízí po uskutečnění jednotlivých částí programu. Kromě prvních tří nejrychlejších vozidel (případně poškozených) jsou ostatní auta soustředěna v paddocku u řídící věže. Zde mohou být delší dobu v ohrazeném prostoru do doby, než jsou mechaniky odvezena zpět do garáží.

Co je dobré vědět

Úplné znění podmínek o chování v areálu okruhu naleznete Zde. Jedná se o první dokument s názvem Prevádzkový poriadok. Divákům je určena především druhá kapitola týkající se všeobecných ustanovení.

Doplnil bych ještě neuvedené anebo méně obvyklé záležitosti. Není zmiňován objem vnášených lahví (nealko v plastu), obvykle bývá stanovován na 0,5 litru. Nezvyklý je údaj o zákazu pořizování fotografických a video záznamů a to i v případě neveřejného použití.

Ubytování

Pokud se rozhodnete strávit na okruhu více dní, přijde vhod nabídka ubytování. K vyhledávání je možné využít některé z následujících stránek např. Zde anebo Zde (oblast Podunajsko, případně Bratislava). Nejbližším větším městem je deset kilometrů vzdálená Dunajská Streda.

GT1 v Zolderu

Tento vůz se na Slovensku objeví poprvé. McLaren MP 4-12C GT3 byl loni touto dobou ještě ve vývojovém stadiu. Testovacích jízd se zúčastnil i jeden z nynějších jezdců týmu Hexis, Álvaro Parente.

V případě, že znáte zajímavé tipy neuvedené v článku, které by pomohly usnadnit plánování anebo zlepšit zážitek z víkendu, nebojte se s nimi podělit s ostatními čtenáři v diskuzi u článku.

Užitečné odkazy

Okruh Slovakia Ring Zde

Formule. cz - GT1 Zde

Odkaz na článek se souhrnem základních informací o MS GT1. Jeho součástí je kalendář šampionátu, účastníci a jejich technika a jezdecké obsazení. Dále zde naleznete odkazy k článkům s doplňujícími údaji, zpravodajskými souhrny anebo technikou uveřejněných na zdejších stránkách. Jsou zde také odkazy na jiné zajímavé stránky zabývající se závody třídy GT1.

Zdroj: Slovakia Ring, Ticketportal, Centrum, Mapy, Google, Dálniční známky, Simracing, Formule