Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Pirelli: Testy s letošními vozy nám výrazně pomáhají

Pirelli: Testy s letošními vozy nám výrazně pomáhají

Týmy letos musí věnovat jeden den testů práci pro Pirelli.

Pirelli slovy svého ředitele odděleni motorsportu Paula Hemberyho považuje možnost testování pneumatik se současnými vozy za "obrovský krok vpřed".

Každý tým musí jeden z osmi dní sezónních testů věnovat práci na vývoji pneumatik Pirelli. V úvodních sezónních testech po Velké ceně Bahrajnu si tuto povinnost na okruhu Sakhir odbyli Mercedes, Williams a Caterham.

Hembery věří, že vývoj pneumatik pro rok 2015 bude díky tomu zcela jiný.

"Mít možnost po závodě vyzkoušet několik řešení na současných vozech je obrovským krokem vpřed oproti testování se tři roky starým vozem," řekl Autosportu Hembery.

"Hodně nám to pomohlo při ověřování několika specifických parametrů aktuálního vozu. Učíme se na příští rok, podívali jsme se také na jízdu bez možnosti předehřívacích deček a nyní o tom musíme pro FIA napsat technickou zprávu. Věnovali jsme se rovněž profilu a struktuře pneumatik."

Jedním z cílů pro rok 2015 je pro Pirelli zvětšení styčné plochy pneumatik s tratí, aby nebyla celá zátěž koncentrována na malý prostor.

"Pokud auta (příští rok) pojedou tak rychle, jak si myslíme, pak je tu možná pár věcí, které bychom v oblasti styčné plochy pneumatiky změnili, abychom snížili koncentraci na střed.

Pracujeme také na dalším snížení množství žmolků, jelikož tyto (současné) pneumatiky jsou pouze provizorním řešením."


Hembery se také nechal slyšet, že jednou z oblastí, kde má Pirelli problémy, je testování na mokré trati.

Pro jeden z dnů prvních předsezónních testů v Jerezu byla španělská trať pokropena vodou, aby se mohl absolvovat testovací den na mokré dráze. To se však ukázalo jako neefektivní.

"Když budeme potřebovat pracovat na mokrých pneumatikách, nevíme, jak to udělat, jelikož při simulaci toho zmůžete jen málo, stále přitom potřebujete vyrazit na okruh," dodal Hembery.

"Letos jsme dosáhli s mokrými pneumatikami slušného pokroku, pokud bychom ale museli udělat něco dalšího, zřejmě bychom zašli za týmy a řekli jim, že potřebujeme provést další takový podobný test."