Helio Castroneves se konečně dočkal vítězství
Tomáš Enge skončil na 13. místě
Helio Castroneves a stáj Marlboro Team Penske se konečně dočkali vítězství ve finálovém závodě série IRL. Na oválu ve Fort Worth v Texasu Castroneves přesvědčivě zvítězil před letošním šampionem Kanaanem a jeho týmovým kolegou Danem Wheldonem. Tomáš Enge dojel do cíle a díky velkému množství odstoupivších jezdců skončil celkově třináctý.
Od prvního závodu letošní sezóny až do posledního trvala jednoznačná dominance vozů s motory Honda. Pouze v prvním a posledním dokázali zvítězit vozy s motory Toyota. V obou případech se jednalo o vozy týmu Penske. V Texasu se konečně v závodě prosadil Helio Castroneves, i když cesta k vítězství nebyla jednoduchá. Tony Kanaan potvrdil svou letošní skvělou formu druhým místem a třetí dojel Dan Wheldon, který tak rozhodl boj o druhé místo celkového pořadí ve svůj prospěch.
Závod nezačal příliš šťastně když v prvních kolech havaroval Ed Carpenter. Pak se ale závod rozjel do vysokého tempa, které z počátku udávala skupina ve složení Castroneves, Hornish, Rice, Meira a Scheckter. Z této skupina odpadl první Rice ve 39 kole a musel zajet do depa se závadou na elektrické instalaci. V ten okamžik byl v podstatě rozhodnut souboj o druhé místo v šampionátu. Rice se sice později vrátil na čas do závodu, ale ztráta již byla nepřekonatelná. Dalším odpadlíkem se stal Matsuura. Všechny vozy se mezitím vystřídaly v boxech při prvních zastávkách. V 71. kole se vedoucí skupina opět sjela dohromady a tvořili ji Castroneves, Hornish, Fernandez, Wheldon, Meira a Scheckter. Fernandez se postupně dostal před oba jezdce týmu Penske a v 94. kole se ujal vedení. Scheckter se ještě stačil dostat před Castronevese, ale vzápětí jeho motor Chevrolet nevydržel a Scheckter musel do boxů. Stačil při tom ještě pokropit dráhu olejovým filmem a nevyhnutelně přišla žlutá fáze, kterou všichni využili k tankování a výměně pneumatik. Závod byl znovu odstartován ve114. kole a do čela se posunul Sam Hornish. V následujících kolech se pole postupně roztáhlo a i vedoucí vozy od sebe dělila až jedna sekunda. Castroneves začal opět postupovat vpřed a opět se dostal mezi první tři. Ve 161. kole náhle zpomalil Hornish a musel ze závodu odstoupit. Nová žlutá fáze závod opět zpomalila, ale nový restart ve 170. kole nepřinesl mnoho změn. O vedení bojovala trojice Kanaan, Wheldon a Castroneves. Ve 179. kole se castroneves definitivně dostal do vedení a svou pozici dokázal udržet až do konce závodu. Tomáš Enge dokázal dokončit závod a velké množství odpadlých vozů mu pomohlo skončit na slušném 13. místě. Nazbíral však jistě cenné zkušenosti pro příští rok. Doufejme, že Chevrolet dokáže vrátit své motory zpátky na výsluní a profitovat by z toho měl v příštím roce i Tomáš.|
p. |
Jezdec | Tým |
Ujeto/odstup |
|
1. |
Marlboro Team Penske |
200 | |
|
2. |
Andretti Green Racing |
0.3732 | |
|
3. |
Andretti Green Racing |
0.3750 | |
|
4. |
Team Rahal |
0.4772 | |
|
5. |
Fernandez Racing |
1.4876 | |
|
6. |
Target Chip Ganassi |
1.9543 | |
|
7. |
Access Motorsports |
2.3372 | |
|
8. |
Kelley Racing |
2.3778 | |
|
9. |
Panther Racing |
2.4293 | |
|
10. |
A.J. Foyt Enterprises |
3.4722 | |
|
11. |
Dreyer Racing |
1 kolo | |
|
12. |
Mo Nunn Racing |
2 kola | |
|
13. |
Patrick Racing |
2 kola | |
|
14. |
Red Bull Cheever Racing |
havárie | |
|
15. |
Andretti Green Racing |
havárie | |
|
16. |
Andretti Green Racing |
závada | |
|
17. |
Marlboro Team Penske |
závada | |
|
18. |
Panther Racing |
závada | |
|
19. |
Super Aguri Fernandez |
závada | |
|
20. |
Team Rahal |
závada | |
|
21. |
Red Bull Cheever Racing |
havárie |
Všechny časy neoficiální

Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo
Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

17.10. 2004