Novinky

  • 08.10.2024 Bad Michael Andretti již neřídí tým Andretti Global, zůstal jako poradce

  • 10.09.2024 Neutral Magnussena v Baku nahradí Bearman.

  • 31.08.2024 Good Ital Andrea Kimi Antonelli nahradí u Mercedesu pro příští rok Lewise Hamiltona

Facebook Instagram

Díra v motorových předpisech sezóny 2015?

Díra v motorových předpisech sezóny 2015?

Ferrari a Renault možná nasadí nové motory později.

Ferrari věří, že našlo mezeru ve sportovních pravidlech sezóny 2015 a bude moci svou pohonnou jednotku vyvíjet i po začátku sezóny. Italský výrobce supersportů a Renault hledají cestu, jak získat více času na vývoj motorů, se kterými by chtěly již v roce 2015 konkurovat Mercedesu. Dlouho se pokoušely prosadit velkou změnu v pravidlech, aby kromě zimního vývojového cyklu mohly využít i druhý, letní. S návrhem však přišly pozdě a k prosazení pravidel na poslední chvíli by byl potřebný souhlas Mercedesu i jeho zákaznických týmů. James Allison, technický ředitel Ferrari, se tedy podrobněji podíval na platná pravidla a možná v nich objevil malou, ale důležitou díru.

V pravidle o homologaci motorů na sezónu 2015 totiž není jasně napsáno, dokdy má výrobce plány nového motoru předložit FIA. Místo toho se pouze uvádí, že během sezóny může nechat každý výrobce homologovat pouze jednu verzi své pohonné jednotky. Podle Allisona by tedy bylo v pořádku, kdyby Scuderia nastoupila do sezony s letošním motorem a nový nechala homologovat, až když s ním bude stoprocentně spokojená. FIA však nesouhlasí. Podle jejího výkladu pravidel bude specifikace motoru, kterou výrobci použijí v Austrálii, jejich první a poslední v celé sezóně 2015.

"Po setkání (v Abú Zabí) je naše stanovisko jasné. Každý rok můžete použít pouze jeden typ homologovaného motoru," vysvětlil mluvčí FIA. "Proto cokoliv, co použijete v Melbourne, bude vaším homologovaným motorem. V pravidlech to není nikde explicitně napsáno, ale vždy se předpokládalo, že výrobci se vypořádávají s úpravami v rámci platných pravidel a pak nám ukážou nový motor.

Je to jednoduché, ale když si přečtete předpisy, tak to bohužel nikde nenajdete. Ale je tu druhý bod čtvrtého dodatku ("Výrobce si nemůže nechat homologovat více než jednu specifikaci pohonné jednotky.") a měli jsme mnoho společných diskusí, takže není prostor pro pochybnosti. Potřebujeme to znovu společně probrat, ale měli bychom si s tím poradit dříve, než se vydáme do Melbourne."

Honda již byla informována, že svou pohonnou jednotku musí nechat homologovat nejpozději 28. února.