Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Symonds: 1000 koní ano, ale ne hned teď

Symonds: 1000 koní ano, ale ne hned teď

V první řadě je třeba najít nové týmy.

Pat Symonds, technický ředitel Williams Martini Racing, je přesvědčený, že pro zavádění nových motorů s výkonem přes 1000 koní není vhodná doba. Myšlenka je to sice správná i lákavá, ale F1 nejprve potřebuje vyřešit závažnější problémy.

Zaokrouhlení výkonu motorů na 1000 nebo více koní má vést ke zvýšení zájmu a sledovanosti Formule 1. Symonds vidí pozitiva takové změny, ale mnohem důležitější je udělat něco s náklady a najít nové týmy. Vždyť do Velké ceny Austrálie pravděpodobně odstartuje pouze 18 vozů.

"Líbí se mi myšlenka, že budeme mít 1000koňové motory, bude skvělé mít tak úžasné vozy, ale také se mi líbí představa, že bude závodit mnohem více vozů. Myslím, že prioritou je udělat z F1 opět zajímavý byznys a něco, co se lidem bude líbit."

Sport by se tedy neměl vyhýbat změnám, ale na radikální změnu technických pravidel je ještě příliš brzy. Několik let vyvíjené hybridní pohonné jednotky se začaly používat v roce 2014, ale mnozí by chtěli, aby se již od roku 2017 závodilo s motory úplně jiné specifikace, i když třeba vyvinutých na základě současných pohonných jednotek.

"Hodně věcí se dá udělat i s tím, co máme dnes. Můžeme zlepšit závodění i náš přístup k publiku. Neměli bychom se bát změn, ale ještě je příliš brzy na přípravu radikální změny technických pravidel."