Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Massa doplatil na senzor a Maldonada

Massa doplatil na senzor a Maldonada

Bottas za sebou udržel čtyřnásobného mistra.

Valtteri Bottas včera potvrdil Williams v pozici třetího nejrychlejšího týmu. Byl rychlejší než kdokoliv mimo Mercedes a Ferrari a dokonce dokázal za zády udržet i Sebastiana Vettela.

"Dnes jsme asi na víc neměli, takže moje strana garáže může být s naším výsledkem spokojená," řekl Fin. "Ve srovnání s Ferrari a Mercedesem jsme měli lepší závodní rychlost než v Číně. To je pozitivní výkon, postupujeme správným směrem, ale ještě nás čeká hromada práce."

Vettel se za Bottase dostal po neplánované zastávce kvůli výměně předního křídla a několik kol za ním jezdil v těsném závěsu v naději, že se mu nabídne příležitost k předjížděcímu manévru. Bottas však využil rychlost na rovinkách a jezdci Ferrari nedal šanci.

"Nebylo to vůbec jednoduché, protože mě dohnal opravdu rychle. Věděl jsem, že to bude složité, byl rychlejší a já jsem se jen ze všech sil snažil udržet ho za sebou - mít dobré výjezdy a v zatáčkách udržovat čisté linie a nenechat ho, aby se pokusil mít lepší výjezd na rovinku jako já. Každý kousek výkonu motoru byl velkou pomocí a bylo důležité ho využívat na správných místech."

Porucha senzoru zabránila Felipe Massovi odstartovat do zahřívacího kola a do závodu proto musel vyrazit z boxové uličky. Hned v prvních kolech se mu podařilo pár předjížděcích manévrů a vypadalo to tak, že se může pokusit probojovat zpět na své šesté místo. Po předjetí Pastora Maldonada však přišla rána do zadní části monopostu a FW37 přišlo o velkou část své rychlosti.

"Tři nebo čtyři kola byla velmi dobrá, podařilo se mi předjet několik vozů a pak jsem se dostal před Maldonada," řekl Massa. "Upřímně, vůbec netuším co dělal, ale ve čtvrtém kole promeškal brzdný bod před čtvrtou zatáčkou a vrazil do mého difuzoru. Značně ho poškodil a od toho kola až do konce závodu mi chyběl přítlak na zadní nápravě a kvůli nestabilitě zádi jsem pak velmi rychle přicházel o přilnavost pneumatik."