Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Audi dominuje v čele s Rockenfellerem

Audi dominuje v čele s Rockenfellerem

Hockenheimring – kvalifikace na 2. závod (Aktualizováno)

Jako den a noc byly obě kvalifikace na Hockenheimringu, dějišti prvního závodního víkendu nové sezony DTM. Zatímco v sobotu na suché trati rozhodovalo nastavení vozu a míra rizika, jaké byli jezdci v honbě za nejrychlejším časem jen dvě hodiny před prvním závodem ochotni podstoupit, nedělní kvalifikační jízdy byly díky proměnlivým podmínkám především o správném načasování.

Na osychající trati se po dvaceti minutách plných zvratů nejlépe prosadili svěřenci Audi a potvrdili tak, že v Ingolstagtu se přes zimu na první podnik připravili výtečně. Nejrychlejší čas patřil v turbulentním závěru kvalifikace Mikeu Rockenfellerovi, kterého v rozestupu dvou desetin následovali kolegové Miguel Molina a Mattias Ekström. Španělovi však místo v první řadě nezůstane, za kolizi s Félixem da Costou ve včerejším závodě bude totiž pounut o tři místa vzad.

BMW se zdá se poučilo ze včerejší nepovedené kvalifikace a zvedlo před odpoledním závodem směrem k táboru Audi výstražný prst. Úřadující šampion Marco Wittmann byl coby čtvrtý nejrychlejším jezdcem z mnichovského kádru a do první desítky jej doprovodili Tomczyk, da Costa a Martin.

Role třetího vzadu tentokrát připadla Mercedesu. Jezdci ve stříbrných šípech sice během kvalifikace několikrát určovali tempo, ovšem v závěru, kdy šlo o všechno, už na časy konkurence odpovědět nedokázali. Výsledkem pak byly pouze tři vozy v první půli startovního pole a několik vzrušených debat uvnitř týmu.

AKTUALIZOVÁNO:

Gary Paffett a Adrian Tambay byli odsunuti na konec startovního roštu, jelikož jejich vozy neodpovídaly pravidlům. Na obou strojích chyběla rozpěrka, která má během kvalifikace blokovat systém DRS.

Také v neděli putoval směrem vzad Augusto Farfus. Tentokrát však jen o pět míst jako trest za to, že jeho mechanici před začátkem warm-upu použili sadu pneumatik do mokra ještě předtím, než k tomu ředitelství závodu dalo pokyn. Stejný trest dostal i týmový kolega Tom Blomqvist.

p.
 Jezdec  Značka – Tým
 Čas
 Odstup
1.
 M.Rockenfeller  Audi - Phoenix
1:34.516
 
2.
 M.Molina  Audi - Abt Sportsline
1:34.546
+0.030
3.
 M.Ekström  Audi - Abt Sportsline
1:34.721
+0.205
4.
 M.Wittmann  BMW - RMG
1:34.968
+0.452
5.
 E.Mortara  Audi - Abt
1:35.089
+0.573
6.
 M.Tomczyk  BMW - Schnitzer
1:35.112
+0.596
7.
 A.Félix da Costa  BMW - Schnitzer
1:35.113
+0.597
8.
 G.Paffett  Mercedes – ART
1:35.270
+0.754
9.
 M.Martin  BMW - RMG
1:35.304
+0.788
10.
 R.Wickens  Mercedes – HWA
1:35.361
+0.845
11.
 A.Tambay  Audi - Abt
1:35.373
+0.857
12.
 P.di Resta  Mercedes – HWA
1:35.397
+0.881
13.
 A.Farfus  BMW - RBM
1:35.446
+0.930
14.
 T.Scheider  Audi - Phoenix
1:35.485
+0.969
15.
 B.Spengler  BMW - MTEK
1:35.514
+0.998
16.
 N.Müller  Audi - Rosberg
1:35.537
+1.021
17.
 T.Glock  BMW - MTEK
1:35.577
+1.061
18.
 P.Wehrlein  Mercedes – HWA
1:35.579
+1.063
19.
 J.Green  Audi - Rosberg
1:35.817
+1.301
20.
 L.Auer  Mercedes – ART
1:36.017
+1.501
21.
 T.Blomqvist  BMW - RBM
1:36.101
+1.585
22.
 M.Götz  Mercedes – Mücke
1:36.528
+2.012
23.
 C.Vietoris  Mercedes – HWA
1:36.988
+2.472
24.
 D.Juncadella  Mercedes – Mücke
1:39.171
+4.655