Novinky

  • 12.11.2019 Neutral Toro Rosso nemění sestavu pro příští rok: Pierre Gasly a Daniil Kvjat

  • 12.11.2019 Neutral Alexander Albon byl potvrzen jako jezdec Red Bull Racingu pro rok 2020

  • 08.11.2019 Good V areálu PVA Expo Praha v Letňanech dnes začíná výstava závodní techniky Racing Expo

Facebook Instagram

Green slaví první triumf po dvou letech, Rast druhý titul

Green slaví první triumf po dvou letech, Rast druhý titul

Nürburgring – 2. závod

V sobotním závodě se Rastovi podařilo významně přiblížit k zisku druhého titulu, když si dojel pro další letošní triumf. Jeho nejvážnější vyzyvatel Müller navíc odešel z úvodní víkendové jízdy s prázdnou. Němec tak vstupoval do nedělního programu se šancí zajistit si celkové vítězství již dva závody před koncem sezony.

V dopolední kvalifikaci se mu navíc podařilo na této cestě udělat další krok vpřed. Musel se sice sklonit před vítězným Greenem, sám ovšem zajel druhý nejrychlejší čas, za který si připsal další dva bonusové body.

V závodě pak už potřeboval k zajištění titulu získat na svého švýcarského soupeře alespoň sedm bodů. To se navíc nejevilo zas tak nepravděpodobně. Müllerovo trápení totiž pokračovalo i ve druhé kvalifikaci a do závěrečného víkendového klání vyrážel až ze 14. místa.

Startovní rošt nedělního závodu čítal o jeden vůz méně než včera. Kvůli potížím s motorem totiž nemohl nastoupit Di Resta.

Svůj hlad po titulu Rast ukazoval už v úvodních metrech závodu. Byl to totiž on, kdo vyrazil ze svého stání nejlépe a ujal se vedení. Green tak putoval na 2. příčku, kterou navíc musel bránit před Rockenfellerem. Šampionovi z roku 2013 se ovšem na Brita vyzrát nepodařilo.

Již ve druhém kole byli diváci svědky první horké chvíle. V úvodní zatáčce totiž Van Der Linde poslal do hodin Glocka. Zatímco Němec za incident zaplatil pádem na chvost, Jihoafričan obdržel za svůj prohřešek penalizaci v podobě průjezdu boxy.

Po pěti kolech stále figuroval v čele Rast. Vedoucímu muži šampionátu se ovšem nedařilo vybudovat si náskok a druhý Green mu byl neustále v patách. Za nimi postupoval Müller, který brzy pronikl do bodované desítky a v 5. kole uzmul v závěrečné šikaně 9. příčku Engovi.

Ve stejném okruhu došlo k první zastávce v boxech. Na výměnu pneumatik zamířil ke svým mechanikům na konci výsledkové listiny se potácející Van Der Linde. Jezdce BMW napodobil o čtyři okruhy později Müller a v dalších kolech se postupně začali přidávat další.

Po zastávkách se na vedoucí pozici vrátil Green, který tak odsunul Rasta zpět na 2. místo. Třetí příčka patřila Frijnsovi. Čtvrtý jel Duval, brzké výměny pneumatik využil k posunu na 5. místo Müller, až šesté místo patřilo Rockenfellerovi, sedmé Aberdeinovi, osmé Engovi, deváté Glockovi a desáté Fittipaldimu. Brazilec nezažil zrovna dvakrát vydařenou zastávku a stál v boxech dlouhých 14 sekund.

René Rast se stal podruhé v kariéře šampionem DTM

Ve 30. kole závodu to zabalil Wittmann. Šampion z let 2014 a 2016 se stal jediným odstoupivším v závodě.

Zatímco před zastávkami v boxech byla situace na prvních dvou příčkách mezi Rastem a Greenem velmi těsná, po pitstopech se Britovi podařilo odpoutat. Rast navíc musel přesměrovat svou pozornost do zpětných zrcátek, protože si na něj brousil zuby Frijns.

V závěrečné šikaně 34. kola si pak Nizozemec jeho skalp skutečně připsal, čímž šampiona z roku 2017 pro tuto chvíli připravil o zisk titulu. Ani tím ovšem Frijnsovo tažení neskončilo, neboť se začal přibližovat také Greenovi a během předposledního kola na něj v zatáčce NGK zaútočil. Byl ovšem dlouhý a ve zbývajícím průběhu závodu již britskému závodníkovi vítězství ukrást nedokázal.

Ten tak mohl vystoupit na nejvyšší stupeň vítězů poprvé od Hockenheimringu 2017. Frijns se musel spokojit s druhou pozicí a Rast se třetím místem. Smutnit ovšem nemusel. Müller totiž nakonec projel cílem až jako šestý za čtvrtým Duvalem a pátým Aberdeinem, což pro Rasta znamenalo zisk druhého titulu v DTM.

Průběžné pořadí po 14. závodě z 16: 1. Rast 262, 2. Müller 215, 3. Wittmann 182, 4. Eng 140, 5. Rockenfeller 138, 6. Frijns 121, 7. Duval 111, 8. Spengler 99, 9. Green 77, 10. Aberdein 57, 11. Eriksson 51, 12. Van der Linde 42, 13. Glock 35, 14. Fittipaldi 22, 15. Juncadella 22, 16. Di Resta 15, 17. Dennis 12, 18. Von Habsburg 3.

 

poř. jezdec vůz kol čas ztráta
1.  Jamie Green  Audi RS 5 DTM 41  57:41.767
2.  Robin Frijns  Audi RS 5 DTM 41  57:42.209  +00.442
3.  René Rast  Audi RS 5 DTM 41  57:47.594  +05.827
4.  Loic Duval  Audi RS 5 DTM 41  57:52.580  +10.813
5.  Jonathan Aberdein  Audi RS 5 DTM 41  57:52.888  +11.121
6.  Nico Mueller  Audi RS 5 DTM 41  57:54.177  +12.410
7.  Mike Rockenfeller  Audi RS 5 DTM 41  57:54.520  +12.753
8.  Philipp Eng  BMW M4 DTM 41  58:01.653  +19.886
9.  Timo Glock  BMW M4 DTM 41  58:08.926  +27.159
10.  Bruno Spengler  BMW M4 DTM 41  58:09.442  +27.675
11.  Joel Eriksson  BMW M4 DTM 41  58:11.741  +29.974
12.  Daniel Juncadella  Aston Martin Vantage DTM 41  58:12.427  +30.660
13.  Pietro Fittipaldi  Audi RS 5 DTM 41  58:13.392  +31.625
14.  Jake Dennis  Aston Martin Vantage DTM 41  58:13.767  +32.000
15.  Ferdinand von Habsburg  Aston Martin Vantage DTM 41  58:14.216  +32.449
16.  Sheldon van der Linde  BMW M4 DTM 41  58:33.301  +51.534
17.  Marco Wittmann  BMW M4 DTM 29  41:49.392  DNF

Komentáře ke článku