Novinky

  • 13.10.2019 Neutral Racing Point podal protest proti brzdovému systému vozů Renault

  • 13.10.2019 Bad Charles Leclerc obdržel penalizaci 15 sekund a klesl na 7. místo ve VC Japonska

  • 13.10.2019 Good Tým Mercedes s předstihem obhájil prvenství v Poháru konstruktérů

Facebook Instagram

Rast oslavil titul vítězstvím a odešel bos

Rast oslavil titul vítězstvím a odešel bos

Hockenheimring – 1. závod

Šampionát DTM rozepsal epilog letošní sezony. První závodní den velkého finále na Hockenheimringu, okořeněný startem zástupců japonského Super GT, dirigoval staronový mistr Rast.

Závod se stal metaforou letošního ročníku. Rast byl suverénní, krátce mu zahrozil Wittmann. Müller byl rychlý, ale chybělo mu potřebné štěstí. Nově příchozí přinesli vítané zpestření, ale nebyli vážnou konkurencí.

Nijak jsme se nepřipravovali a stojíme na pole position, nechal se Rast slyšet po vyhrané kvalifikaci. Nejlepší startovní pozici jezdec týmu Rosberg bezchybně zúročil a vedení si hlídal až do zastávky v boxech. Tu stihl absolvovat v 18. kole těsně před výjezdem safety caru.

Neutralizace závodu kvůli odtažení nepojízdného Engova bmw vůbec nepotěšila jeho kolegu Wittmanna, který představoval jediné riziko pro Rastovu spanilou jízdu. Měli jsme šanci zvítězit, ale bohužel zasáhl safety car, což nám zničilo strategii. Undercut by fungoval, postěžoval si svěřenec týmu RMG.

Když to nešlo přes boxy, musel si Wittmann najít cestu kolem jezdce Audi v závodním tempu. Opravdu se mu Rasta podařilo v 25. kole ve vlásence předjet, ale ten mu o kolo později oplatil stejnou mincí a další atak už soupeři z BMW nedovolil. Po skončení závodu si Rast střihl několik piruet a odhodil své rukavice i boty do davu na tribuně. Následné oficiality si tak musel odbýt bos.

Druhý muž průběžného pořadí Müller zažil nepovedený závod. Hned z jeho kraje musel vracet soupeřům pozice, pneumatiky měnil během výjezdu safety caru a musel tak do boxů znovu, přičemž překročil rychlost v pit lane a byl penalizován. Jeho ztracené body chyběly týmu Abt k tomu, aby udržel při životě naděje na týmový titul. Ten tak připadl stáji Rosberg.

Křest ohněm si odbyly japonské automobilky. Značky Honda, Nissan a Lexus nasadily do závodu po jednom voze, stroje stavěné pro šampionát Super GT však nejsou vybaveny systémy DRS ani Push-to-Pass, což limitovalo jejich konkurenceschopnost.

Nissan zastavila už na startu poškozená hřídel, Lexus nenápadně kroužil. Nejlépe se vedlo mistru světa formule 1 Buttonovi, jenž dokázal při svém prvním startu v DTM dojet s modelem NSX na devátém místě, jen pět sekund za nejrychlejším zástupcem Aston Martinu Di Restou.

 



Výsledky závodu (55 minut + 3 kola):
p. Jezdec Značka Tým Čas Odstup Kol
1. René RAST Audi Rosberg  1:01:00.948   38
2. Marco WITTMANN BMW RMG  1:01:02.641  +1.693 38
3. Mike ROCKENFELLER Audi Phoenix  1:01:11.645  +10.697 38
4. Robin FRIJNS Audi Abt Sportsline  1:01:18.743  +17.795 38
5. Loïc DUVAL Audi Phoenix  1:01:25.172  +24.224 38
6. Timo GLOCK BMW RMG  1:01:26.708  +25.760 38
7. Paul di RESTA Aston Martin R-Motorsport  1:01:27.387  +26.439 38
8. Bruno SPENGLER BMW RBM  1:01:28.218  +27.270 38
9. Jenson BUTTON Honda    1:01:32.440  +31.492 38
10. Joel ERIKSSON BMW RBM  1:01:32.816  +31.868 38
11. Jake DENNIS Aston Martin R-Motorsport  1:01:38.945  +37.997 38
12. Jamie GREEN Audi Rosberg  1:01:39.390  +38.442 38
13. Ryo HIRAKAWA Lexus    1:01:41.906  +40.958 38
14. Jonathan ABERDEIN Audi WRT  1:01:47.879  +46.931 38
15. Pietro FITTIPALDI Audi WRT  1:02:00.144  +59.196 38
16. Sheldon VAN DER LINDE BMW RBM  1:02:00.550  +59.602 38
17. Nico MÜLLER Audi Abt Sportsline  1:02:02.544  +1:01.596 38
 - Tsugio MACUDA Nissan    1:01:07.832   21
 - Daniel JUNCADELLA Aston Martin R-Motorsport  33:26.299   20
 - Philipp ENG BMW RBM  26:58.716   17

 

Komentáře ke článku