Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Návrat tankování nebyl dobrým nápadem

Návrat tankování nebyl dobrým nápadem

Návrh bude zřejmě zamítnut.

V Kanadě se zástupci týmů F1 setkali s Charliem Whitingem, aby opět diskutovali o návratu tankování během zastávek v boxech. Analýzy, odhady i statistiky z minulosti ukázaly, že tankování show na trati spíš kazí než vylepšuje. Nelze tedy očekávat nic jiného, jenom že na nejbližším setkání Strategické skupiny F1 bude návrh stažen a čím dříve se na něj zapomene jako na krok vedle.

Menší nádrže a doplňování paliva měl být jeden ze způsobů, jak monoposty zrychlit o 5 až 6 sekund, aby byly stejně rychlé jako v roce 2004. Nádrže však zůstanou stejně velké a časy se budou zlepšovat pomocí výkonnějších motorů, lepší aerodynamiky a širších pneumatik s lepší mechanickou přilnavostí.

Na návrat doplňování paliva prý nejvíce tlačili zástupce Formula One Management Donald MacKenzie a Sergio Marchionne, prezident Ferrari. Oba v něm viděli příležitost jak zdramatizovat závody, čísla však tvrdí, že by to mělo opačný efekt. Poslední éra doplňování paliva trvala od roku 1994 do roku 2009 a právě během této éry klesl počet předjížděcích manévrů za sezonu tak nízko, jak nebyl ani jednou od roku 1980.

Akci na trati by mělo již příští rok pomoci pravidlo o volném výběru směsí pneumatik pro konkrétní závod. Týmy s pomalejšími vozy tak budou moci vsadit na tvrdší pneumatiky a jedinou zastávku v boxech, nebo naopak na měkčí pneumatiky, výbornou kvalifikaci a extra rychlá první kola závodu. Pirelli má však nadále strach o bezpečnost i poškození jeho dobrého jména. Kompromisem by mohly být "divoké karty", kterých by každý tým dostal jenom pár na sezónu.