Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Räikkönen vysvětluje důvod smyku a ztráty pódia

Räikkönen vysvětluje důvod smyku a ztráty pódia

Vettel si užil fantastický závod.

Kimi Räikkönen včera neuhájil svou třetí startovací příčku a místo na stupních vítězů nabídl Valtterimu Bottasovi. K výměně pozic došlo kvůli smyku ve Vlásence, který ale měla na svědomí mapa motoru, která zřejmě nebyla správně změněna po zastávce v boxech.

"Stalo se to kvůli mapě motoru, která zůstala změněna po zastávce v boxech. S pneumatikami ani ničím jiným to nemělo nic společného," vysvětlil finský jezdec Scuderie. "Škoda, ale takové věci se stávají, my se z nich můžeme poučit a zlepšit se. Taková věc se obyčejně nestává a bez ní bych smyk nedostal, ale teď o tom víme a budeme si na to dávat pozor.

V té mapě motoru bylo něco… Nevím to vysvětlit, ale je to na hraně, a když trochu zatlačíte na pedál, odezvou je masivní změna točivého momentu a to jsem nemohl zvládnout. Něco podobné se stalo loni teď je to trochu jiné, ale výsledek je stejný. Je to dost hloupé, ale už se stalo, musíme se z toho poučit a samozřejmě to ublížilo našemu závodu a výsledek je zklamáním."

Maurizio Arrivabene byl po závodě také zklamaný, ale ještě nevěděl, koho je to vlastně chyba. Také připomněl, že něco podobného se Räikkönenovi stalo už loni, takže to vypadá na nedbalost na straně týmu nebo na straně jezdce.

Naproti tomu Sebastianovi Vettelovi se podařil přímo husarský kousek. Startoval z 18. místa, ale v cíli byl pátý, jen 4 sekundy za svým týmovým kolegou.

"Mimořádně zábavný závod," usmíval se Němec po závodě. "Startovat z konce pole je vždy větší zábava. Bylo to fantastické. Vždy, když jsme se dostali do čistého vzduchu, mohl jsem se pohnout kupředu. Přál bych si mít lepší první kolo, ale bohužel nevznikla žádná mezera, nebylo kudy proniknout vpřed, tak jsem musel čekat a pak předjíždět vozy jeden po druhém."

Během závodu se musel dvakrát prodírat přes tvrdě bránícího Alonsa a jednou se nevešel do šikany spolu s Hülkenbergem, oba museli tvrdě projet přes obrubníky a jezdec Force Indie na to doplatil smykem a ztracenými sekundami.

"S Hülkenbergem to bylo stoprocentně čisté. Byl jsem mnohem rychlejší a na předjížděcí manévr jsem se nijak nepřipravoval. Jenom jsem se dostal dostatečně blízko a chtěl se před něj dostat po vnější straně. Zabrzdil jsem později, ale tak, abych zvládl průjezd celou šikanou. Byl jsem už jasně vpředu, když jsem si všiml co dělá a raději přeskočil druhou část šikany, protože jinak by z toho byla kolize.

Při předjíždění Alonsa jsem vlastně mohl postupovat chytřeji. Samozřejmě mi nedal zdarma ani centimetr místa, ale již při druhém pokusu jsem to měl promyšlenější a těžil z lepšího výjezdu. Měl jsem lepší rádius průjezdu (zatáčkou před úspěšným předjížděcím manévrem) a lepší rychlost. Bylo to těsné, šťouchl jsem do něj pravým předním kolem, ale naštěstí se nic nestalo."