Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Bourdais ovládl druhou polovinu závodu a zvítězil

Bourdais ovládl druhou polovinu závodu a zvítězil

Milwaukee IndyFest - závod

Sebastien Bourdais se díky kombinaci skvělé strategie a mistrovské jízdy dočkal druhého letošního vítězství. K triumfu z Detroitu přidal vítězství na mílovém oválu v Milwaukee. Na oválu se přitom z vítězství radoval naposledy v roce 2006, a právě na stejné trati.

Bourdaisovo vítězství přitom v mnohém připomínalo jeho předešlý triumf na Míli. Bourdais naprosto dominoval druhé polovině závodu. Vedl hned 118 kol z celkového počtu 250. Svým soupeřům nedal šanci. Minimálně poloviční podíl má však i i spolumajitel týmu KV Racing Jimmy Vasser, který Bourdaisovi naordinoval vítěznou strategii.

Závod se začal lámat při žluté fázi ve 113. kole. Tu způsobila porucha motoru ve voze Jamese Jakese. Většina pilotů ji využila k pit stopu, ne však Bourdais, který měl pneumatiky deset kol staré. Dokázal však naplno využít výhody volné trati a svým soupeřům ujel. Po svém pit stopu zase využil čerstvých pneumatik a za 19 kol postoupil z 12. místa na první.. V závěru si už vedení pohlídat.

I druhý pilot v cíli předvedl mistrovskou jízdu podpořenou skvělou strategií. Helio Castroneves se dokázal dostat z poslední příčky, kam ho poslala chyba týmu, který před kvalifikací neposlal včas vůz na technickou kontrolu, až na druhé místo. Byl to ale jeho stájový kolega a lídr šampionátu Juan Pablo Montoya, kdo z týmu Penske zářil po závodě největším nadšením.

I přes penalizaci za překročení rychlostního limitu v boxech dokázal dojet čtvrtý, před svými rivaly v boji o titul. Scott Dixon dojel na sedmém místě, Graham Rahal skončil třetí. Největší ránu ale utrpěly mistrovské ambice Willa Powera. Obhájce titulu a také vítězství v Milwaukee skončil, když jeho vůz smetl Ryan Briscoe, který nad vozem ztratil kontrolu. Powerovy akcie tak výrazně klesly a Australan spadl ze druhého místa průběžného pořadí na pátou příčku, jeden bod za tandemem Rahal - Castroneves. Druhé místo patří Dixonovi, ale ten čtyři závody před koncem ztrácí na Montoyu 54 bodů.

p.
 Jezdec  Tým
M
Čas/odstup
1.
 S.Bourdais  KV Racing Technology
C
1:56:46.8264
2.
 H.Castroneves  Team Penske
C
+ 2.2366
3.
 G.Rahal  Rahal Letterman Lanigan Racing
H
+ 2.8785
4.
 J.P.Montoya  Team Penske
C
+ 10.0028
5.
 J.Newgarden  CFH Racing
C
+ 11.5475
6.
 T.Kanaan  Chip Ganassi Racing
C
+ 12.4000
7.
 S.Dixon  Chip Ganassi Racing
C
+ 12.9983
8.
 M.Andretti  Andretti Autosport
H
+ 13.0633
9.
 S.Pagenaud  Team Penske
C
+ 13.6952
10.
 E.Carpenter  CFH Racing
C
+ 15.4357
11.
 G.Chaves  Bryan Herta Autosport
H
+ 16.6016
12.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
C
+ 17.4201
13.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
H
+ 17.9431
14.
 T.Sato  A.J. Foyt Enterprises
H
+ 18.3184
15.
 C.Muňoz  Andretti Autosport
H
+ 18.9050
16.
 T.Vautier  Dale Coyne Racing
H
+ 2 kola
17.
 J.Hawksworth  A.J. Foyt Enterprises
H
+ 29 kol
18.
 J.Wilson  Andretti Autosport
H
Porucha
19.
 S.Karam  Chip Ganassi Racing
C
Havárie
20.
 S.Coletti  KV Racing Technology
C
Porucha
21.
 R.Briscoe  Schmidt Peterson Motorsports
H
Havárie
22.
 W.Power  Team Penske
C
Havárie
23.
 J.Jakes  Schmidt Peterson Motorsports
H
Porucha
24.
 P.Mann  Dale Coyne Racing
H
Ovládání