Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Todt navrhuje regulování ceny pohonných jednotek

Todt navrhuje regulování ceny pohonných jednotek

Mercedesu ani Ferrari se to moc nezamlouvá.

Kvůli nové sadě pravidel, která začala platit v roce 2014 a vyžádala si přípravu zcela nových pohonných jednotek i vozů, musely všechny malé i středně velké týmy sáhnout až na dno svých kapes. Dosud se jim z toho nepodařilo zcela vzpamatovat a Jean Todt, prezident Mezinárodní automobilové federace, by jim rád pomohl zavedením omezení, které by maximální cenu roční dodávky pohonných jednotek stanovilo na přibližně na 12 milionů eur. Narazil však na odpor Mercedesu a Ferrari, které spolu zásobují 5 zákaznických týmů.

"Bereme žádost FIA velmi vážně," řekl Toto Wolff v rozhovoru pro Auto, Motor und Sport. "Ale současná cena je vypočítaná podle našeho původního obchodního modelu. Víme, že jde o důležitou věc, naše tužky jsou už dobře ostrouhané a podíváme se na to. Slibujeme, že přijdeme s nějakou odpovědí, ale teď nemůžu říct, jestli se to bude nebo nebude dát uskutečnit."

Jeho protějšek z Ferrari souhlasí, snížit cenu motorů není jen tak.

"Víte mi říct příklad jiného produktu, který by musel být prodáván za cenu stanovenou někým jiným?" zeptal se Maurizio Arrivabene, šéf Ferrari. "Budeme pokračovat v rozhovorech a pokusíme se naše motory nabídnout za co nejnižší možnou cenu, ale nebudeme je přece rozdávat jako dárky. Nebudeme je prodávat za méně než je jejich reálná cena."

Wolf prozradil také jaký je vlastně cenový rozdíl mezi starými motory V8 s jednoduchým KERSem a novými hybridními motory V6 s turbem. Před rokem 2014 chtěl Mercedes od zákazníků 14 milionů eur a nyní si účtují kolem 16.5 milionu. U konkurence jsou však rozdíly větší, motory V8 se daly získat i za 10 mil. na sezonu, ale teď je to u všech výrobců 15 až 17 milionů.

Mercedesu se přitom v F1 pod Wolffovým vedením daří velmi dobře. Přesto, že od FOM nedostává takové bonusy jako Ferrari a Red Bull, je tým nyní téměř samostatný.

"85 procent našich nákladů je pokrytých z cashflow, jsme tedy téměř rentabilní," řekl Wolff, který kromě šéfování týmu Mercedes AMG Petronas zastává i pozici sportovního ředitele celého Mercedesu.