Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Rahal zvítězil na domácí trati a smazal Montoyův náskok

Rahal zvítězil na domácí trati a smazal Montoyův náskok

Honda Indy 200 at Mid-Ohio – závod

Graham Rahal dokázal zvítězit v závodě IndyCar na okruhu Mid-Ohio Sports Car Course, tedy ve státě, z nějž pochází a na trati, kde jako malý sledoval, jak vítězil jeho otec Bobby. Ke svému vítězství ve Fontaně tak přidal druhý letošní triumf, celkově třetí v kariéře, a dva závody před koncem stáhl náskok Juana Pabla Montoyi v čele šampionátu na pouhých 9 bodů.

Do závodu výrazně promluvily výjezdy zpomalovacího vozu. Strategická bitva se rozhořela prakticky hned po startu. V úvodních kolech skončil po souboji s Filippim v písku Kimball. Brzy se tak objevilo okno pro první zastávky v boxech, kterého přirozeně piloti startující ze zadních pozic využili.

Ve 20. kole zůstal po souboji Satóa a Colettiho na trati kus zadního křídla z Japoncova vozu. Vedoucí Dixon a dalších sedm pilotů za sebou ještě nemělo pit stop. Do čela se tak dostal Vautier, který stavěl při první žluté fázi, a za ním už byli Montoya a Rahal. Do té doby dominantní Dixon byl až třináctý.

Montoya po restartu dokázal udržet Rahala za zády a to i přes prostřední kolo zastávek v boxech. Chléb se začal lámat až při posledních pit stopech. První zamířil v 63. kole do boxů Dixon. Když se vrátil na trať, zoufale potřeboval žlutou fázi. Ta by ho vrátila do závodu a zároveň mu umožnila vůbec vydržet s palivem do konce.

A ta o dvě kola později skutečně přišla. Kontroverzně se o ní „zasloužil“ Dixonův stájový kolega Sage Karam, který bez přičinění kohokoliv jiného přejel přes obrubník, štěrk, dostal hodiny a zůstal stát na dráze. INDYCAR bude po závodě zjišťovat, jestli to nebyla strategická hra Ganassiho stáje po vzoru Nelsona Piqueta Jr. a jeho slavného kousku v Singapuru.

Dixon ale nebyl jediným, kdo ze žluté fáze těžil. Před něj se už stihli zařadit Pagenaud a Wilson a co víc, v momentě, kdy se Karam roztočil, zajel na pit lane Graham Rahal. Montoya to nestihnul. A ačkoliv tým odvedl dobrou práci a z jezdců, kteří museli do boxů za zpomalovacím vozem, byl Montoya nejrychlejší, nestačilo to na lepší než 12. místo. Rahal vedl před Wilsonem, Pagenaudem, Dixonem a Vautierem.

Restart přišel 20 kol před koncem. Na vedoucího Rahala zaútočili Wilson i Pagenaud, ale místní hrdina se v čele udržel. Andretti využil toho, že Montoya musel jet extrémně opatrně a před lídra šampionátu se protáhl.

Charlie Kimball si vybral pořádně divokých 10 kol a navzdory tomu, že byl o dvě kola zpět, se třikrát dostal mimo dráhu. Při třetím výletu 10 kol před koncem vyvolal další výjezd zpomalovacího vozu. Restart přišel 7 kol před koncem. Wilson předvedl velmi slibný útok povnějšku, ale Rahal na brzdy vedení udržel. Pak už nedal svým soupeřům šanci a pádil za třetím vítězstvím v kariéře.

V čele šampionátu sice zůstal Juan Pablo Montoya, ale dva závody před koncem vede jen o 9 bodů. Za závod v Sonomě budou navíc uděleny dvojnásobné body. Bez šance tak i přes špatný výsledek stále nejsou ani Hélio Castroneves a Will Power, ovšem zoufale potřebují zajet v Poconu výborný výsledek. O mistrovském titulu se tak rozhodne mezi pěticí jezdců: Montoyou, Rahalem, Dixonem, Castronevesem a Powerem.

p.
 Jezdec  Tým
M
Čas/odstup
1.
 G.Rahal  Rahal Letterman Lanigan Racing
H
 
2.
 J.Wilson  Andretti Autosport
H
+ 3.4049
3.
 S.Pagenaud  Team Penske
C
+ 4.5706
4.
 S.Dixon  Chip Ganassi Racing
C
+ 5.0293
5.
 T.Kanaan  Chip Ganassi Racing
C
+ 10.5943
6.
 T.Vautier  Dale Coyne Racing
H
+ 11.4414
7.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
H
+ 13.8958
8.
 J.Hawksworth  A.J. Foyt Enterprises
H
+ 15.0372
9.
 C.Muňoz  Andretti Autosport
H
+ 15.6116
10.
 M.Andretti  Andretti Autosport
H
+ 16.0094
11.
 J.P.Montoya  Team Penske
C
+ 16.1321
12.
 G.Chaves  Bryan Herta Autosport
H
+ 16.4962
13.
 J.Newgarden  CFH Racing
C
+ 18.0350
14.
 W.Power  Team Penske
C
+ 18.4290
15.
 H.Castroneves  Team Penske
C
+ 19.1285
16.
 J.Jakes  Schmidt Peterson Motorsports
H
+ 20.1010
17.
 S.Bourdais  KV Racing Technology
C
+ 20.5091
18.
 S.Coletti  KV Racing Technology
C
+ 20.8331
19.
 R.González  Dale Coyne Racing
H
+ 21.5426
20.
 L.Filippi  CFH Racing
C
+ 24.9667
21.
 S.Karam  Chip Ganassi Racing
C
+ 1 kolo
22.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
C
+ 1 kolo
23.
 T.Sato  A.J. Foyt Enterprises
H
Havárie