Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Ani Aldu Costovi se nelíbí větší křídla

Ani Aldu Costovi se nelíbí větší křídla

Kdo chce složitější předjíždění?

Sezóna 2017 má být vzrušujícím restartem F1 s novou generací rychlejších vozů a zatímco před sezónou 2014 byly v centru pozornosti hybridní technologie, nyní se inženýři opět zaměřují na samotnou rychlost a vozy chtějí skokem zrychlit o 5 až 6 sekund. Nejen Pat Symonds, technický ředitel Williamsu, ale i Aldo Costa, ředitel inženýrských činností Mercedesu se však obávají nepříznivého vlivu větších křídel na souboje na trati.

"Máme na stole nová pravidla, ale je v nich spousta nesprávných věcí. Věcí, které podle nás nejsou dobré pro show a je třeba to říct nahlas. My inženýři si myslíme, že při sestavování předchozích i současných pravidel jsme udělali hodně pro to, aby jezdci měli možnost bojovat a předjíždět,“ řekl Costa.

Nyní ale směřujeme k vozu, který bude závislý na přítlaku a velmi komplexní aerodynamice. Podle nás pak bude předjíždění složitější a dost se toho obáváme.

Nedá se to názorně ukázat, ale shodli jsme se na tom na schůzi technické skupiny s FIA a inženýry z jiných týmů. Nyní potřebujeme zodpovědět otázku, jak zlepšit možnosti předjíždění a zároveň splnit základní úkol, kterým je zrychlení našich vozů."

Lepším řešením by bylo pokusit se co nejvíce dostat z mechanické přilnavosti, ať už by to bylo 6 sekund nebo méně.

"Podle nás bychom měli jít cestou mechanické přilnavosti. Diskuse s FIA pokračují, takže ještě budeme mít možnost říci svůj názor a pokusit se dohodnout něco jiného."

Jakkoli budou finální pravidla vypadat, týmy čeká další finančně náročná sezóna a špičkové stáje se připravují na souběžný vývoj dvou velmi odlišných vozů. Budou bojovat o vítězství a mistrovský titul sezóny 2016 a zároveň vyvíjet zcela nový vůz, který by měl být základem celé nové generace.

"Organizačně to bude náročné, protože kromě přípravy na rok 2017 budeme pokračovat ve vývoji vozu sezony 2016. Příští rok chceme vyhrát, ale našim snem je vyhrávat i po velké změně technických předpisů. To by bylo úžasné. Demonstrovalo by to naši skutečnou sílu. Čeká nás tedy složité období se dvěma oddělenými týmy lidí pracujícími na oddělených programech a přitom se potřebujeme vejít do rozpočtu."