Novinky

  • 18.08.2019 Good Roman Staněk vyhrál třetí závod ADAC Formel 4 na Nürburgringu

  • 18.08.2019 Neutral Ve druhém závodě ADAC F4 na Nürburgringu skončil Roman Staněk osmý

  • 18.08.2019 Neutral Ryo Hirakawa poprvé vyhrál závod série Super Formula v japonském Motegi

Facebook Instagram

Šampionát IndyCar míří na klasickou trať v Long Beach

Šampionát IndyCar míří na klasickou trať v Long Beach

42nd Toyota Grand Prix of Long Beach – před závodem

Třetím závodem pokračuje tento víkend šampionát Verizon IndyCar Series. Na piloty čeká jedna z perel v letošním kalendáři IndyCar, městský okruh v Long Beach. Tradiční závod na kalifornském pobřeží se jezdí od roku 1975. V kalendáři IndyCar je pak od roku 1984.

Za ideou pořádat závody v kalifornském městě stál majitel cestovní agentury Chris Pook, budoucí šéf CART, který chtěl do města přitáhnout turisty. Po jednom ročníku Formule 5000 se Pookovi podařilo do Kalifornie přilákat Formuli 1. První závod F1 v Long Beach vyhrál ve Ferrari Clay Regazzoni. Následující ročník přinesl vítězství domácího pilota, Maria Andrettiho, s Lotusem.

Ale po odchodu Andrettiho z Formule 1 vsadil Pook na domácí sérii CART, která byla přeci jen stále poměrně mladým šampionátem. Ačkoliv oproti závodům Formule 1 přišel závod z roku na rok o pětinu diváků, stále byl ekonomicky v plusu a postupně si začal upevňovat pozici v kalendáři CART.

Podrobnou historii závodu najdete ZDE.

Současný okruh už příliš ten, na kterém závodila Formule 1, nepřipomíná. Trať se během uplynulých let změnila celkem sedmkrát. A americké formule na původní trati nikdy nezávodily. Když CART do Long Beach v roce 1984 poprvé zavítal, trať prošla už svou čtvrtou úpravou a začala připomínat okruh, na kterém se v Long Beach závodí dnes.

Na jezdce čeká necelé dvě míle dlouhý okruh, který během závodu objedou osmdesátkrát. Nejúspěšnějším pilotem v Long Beach je Al Unser Jr., který na kalifornské dráze vyhrál celkem šestkrát. Speciálním místem je Long Beach pro Michaela Andrettiho, který si na trati u Los Angeles připsal své první i své poslední vítězství v CART.

Oproti předchozímu závodu nedošlo k žádné změně ve startovním poli. Někteří jezdci ale jako již tradičně nasadí jiné zbarvení. Třeba Hélio Castroneves dostane, jako již tradičně při závodech v jižní Kalifornii, modrobílý vůz sponzorovaný americkým autoklubem AAA.Bílomodrý vůz dostane také Sebastien Bourdais. Naopak tým Grahama Rahala si připravil elegantní kombinaci černé, červené a šedé podle sponzora, kterým je výrobce motorového oleje.

Závod začíná v neděli ve 22:20 a přenos opět nabídne stanice Nova Sport 2 a videoslužba Voyo. Závodem vás provedou zkušení komentátoři Michal Beran a Martin Straka.

Ulice Long Beach:
Délka trati: 1,968 mil
Délka závodu: 80 kol, 157 mil
Loňský vítěz: Scott Dixon (Chip Ganassi Racing)
Loňské pole position: Hélio Castroneves (Team Penske) – 1:06.6294
Rekord okruhu: Hélio Castroneves (Team Penske) – 1:06.6294 v roce 2015

Časový harmonogram (SELČ):
Pátek 15. 4.
19:00 – 19:45 – 1. trénink
23:00 – 23:45 – 2. trénink
Sobota 16. 4.
19:00 – 19:45 – 3. trénink
23:00 – 0:15 – Kvalifikace
Neděle 17. 4.
18:00 – 18:30 – Warm up
22:20 – Start závodu Toyota Grand Prix of Long Beach

Komentáře ke článku