Novinky

  • 30.03.2020 Bad Kanada prodloužila drastická omezení pro vstup do země do konce června

  • 30.03.2020 Good Tým Mercedes oznámil, že do čtyř dnů dodá první dýchací přístroje do britských nemocnic

  • 29.03.2020 Good Účastník 36 VC F1 a dlouholetý testovací jezdec Ferrari Marc Gené se dožívá 46 let

Facebook Instagram

Sophia Flörsch - patnáctiletá závodnice

Sophia Flörsch - patnáctiletá závodnice

Němka, která dokáže držet tempo s nejrychlejšími.

Zavedením Formule 4 se FIA postarala o větší přehlednost tříd pod formulí 1 a v Německu zde o body zápolí téměř čtyřicet více či méně slibných talentů. Jistě, účast Micka Schumachera konzumuje obří díl pozornosti médií.  

V úvodních šesti závodech ovšem experty příjemně překvapilo i jedno patnáctileté děvče: Sophie Flörschová z Mnichova pravidelně dojížděla na bodech, stala se dokonce první ženou mladé historie F4, která kdy vedla závod a v celkovém hodnocení drží desáté místo. Je tak po čtvrtce století první Němkou (po Ellen Lohrové a Claudii Hürtgenové), která dokáže držet tempo nejrychlejších.

Pilotka týmu Motopark hovořila minulý víkend na Sachsenringu s Romanem Klemmem.

RK: Motokáry jsi jezdila od Tvých pěti let. Způsobil to nějaký vzor, který jsi chtěla napodobit?

SF: Ani ne, to nikdy má motivace nebyla. Líbí se mi sice, čeho dosáhli například Lewis Hamilton a Sebastian Vettel, závodím ale jednoduše proto, že mám požitek z rychlé jízdy. Čím rychleji, tím lépe a to, že letos smím nastoupit ve Formuli 4 je prostě senzační. Dělá mi to radost, prohnat po okruhu kluky.

RK: Minulý rok Ti ještě nebylo patnáct a tak jsi do monopostu nesměla. Jezdila jsi proto pohár Ginetta-GT ve Velké Británii. Mělo to pro Tvou kariéru v monopostech nějaký přínos?

SF: Dobrá, GT a formule se nedají srovnat. Závody v Ginetta-Cupu ale byly podobné motokárám, na které jsem byla zvyklá - jezdilo se tam totiž "na kontakt", což v monopostech není možné. Startovali jsme v rámci Britského šampionátu cestovních vozů BTCC a naučila jsem se jaké to je, jezdit před 40.000 diváky. V Anglii jsem se také naučila, jak zacházet s médii a s fandy.

RK: Jela jsi i na několika klasických britských dráhách. Existují mezi nimi a moderními evropskými motodromy rozdíly?

SF: Ano, tyhle staré okruhy jsou mnohem užší a mají sotva tribuny. Jsou obklopeny rozsáhlými loukami, na kterých diváci sedí.

RK: Letos jsi konečně směla postoupit do Formule 4, jak jsi zvládla tento skok?

SF: Testovala jsem Tatuus-F4 již koncem minulého roku a letos jsem se zúčastnila všech šesti dnů oficiálních předsezonních testů. Mohu říci, že to auto znám dost dobře a jeho chování mne již nemůže překvapit.

RK: Většina okruhů jsou pro Tebe ovšem neznámou, jak řešíš nastavení vozu?

SF: Tým Motopark má hodně dat z minulé sezony a podle nich nastaví základní set-up. Já se pak ve volném tréninku snažím získat dojmy a vůz doladíme.

RK: Tento sport stojí nejen peníze, ale i čas. Jak zvládáš školu?

SF: Chodím do desáté třídy gymnázia a zatím jsem dokázala své známky držet na dobré úrovni. Sem na Sachsenring jsme přicestovali již v úterý a máme letos osm podniků, takže si můžeš vypočítat, že počet mých "zanedbaných hodin" je opravdu vysoký. Mám ale dost kamarádů, kteří mne zásobí probranou látkou a s jejich pomocí vše doháním.

RK: Tví týmoví kolegové jsou Fin a Jihoafričan - jak spolu vycházíte?

SF: Snažíme si navzájem pomoci, v zásadě jsme ale konkurenti. Přinejmenším tedy dáváme pozor, abychom si navzájem nevjeli do auta...

RK: V německé F4 jezdí několik velkých jmen, znamená to pro Tebe něco?

SF: Mick Schumacher je pro popularitu našeho mistrovství moc dobrý. Přitahuje média a to je dobré i pro mne. Myslím ale, že pro něj samotného ten celý povyk až tak příjemný není...

RK: Schumacher a někteří další jezdí paralelně i v italském mistrovství...

SF: Jezdci, kteří v autě sedí častěji mají samozřejmě velkou výhodu. Je to otázka peněz a náš rozpočet má jistý strop...

RK: Kdo jsou Tvoji sponzoři a jak jsi se k nim dostala?

SF: Podporuje mne hlavně pan Hüsges od ověřovatelské společnosti Hüsges Gruppe. Líbí se mu, jak to dělám a je můj velký fanda. Dále mne podporují firmy Häring, InstaMotion, Adelta, Under Armour a autoklub ADAC. Většinu těchto kontaktů samozřejmě sehnal táta. Pohybujeme se v tomto sportu již deset let a za tu dobu se něco udalo.    

RK: Letos jsi pravidelně bodovala. Když to tímhle způsobem půjde dál, tak buděš brzy muset plánovat postup do vyšší třídy...

SF: Plánem je, zůstat i příští sezonu ve Formuli 4 a pak postoupit do Formule 3. I zde ovšem mnoho záleží na penězích.

RK: Pan Hüsges Ti asi nebude moci zaplatit cestu až do formule 1, máš už kontakty "úplně nahoře"?

SF: Ano, oslovilo mne již několik týmů Formule 1. Nejedná se ale zatím o nic konkrétního. Chtějí mne celý rok pozorovat a pak uvidíme dál.

RK: A Tvým definitivním sportovním cílem je?

SF: Stát se mistryní světa Formule 1!

 

 

Komentáře ke článku