Souboj se vyostřuje: Trappa vede, Karhan se přiblížil

Slovakia Ring – F4 Central European Zone
Předposlední podnik šampionátu F4 Central European Zone na Slovakia Ringu nabídl drama na trati i v zákulisí. Lídr šampionátu Gino Trappa měl šanci stvrdit svou úspěšnou sezonu kýženým titulem už na Slovensku, ale konzistentní Karhan byl proti.
Týmoví kolegové Gino Trappa a Max Karhan z Jenzer Motorsportu se drží v čele průběžného pořadí díky stabilním výsledkům v průběhu celého roku. Jejich další dva týmoví kolegové Nicolas Cortes a Javier Herrera měli rozvážnější start do sezony, takže bodově jsou mimo hru. Nikoliv však na trati. Herrera už zvítězil v Mostě a Cortes zaznamenal na Slovensku první pole position. Jenže byl to Trappa, kdo v prvním závodě projel pod šachovnicovým praporkem první a na stupních vítězů slavil prvenství – o které nakonec přišel.
Trappa za safety carem nedržel konstantní rychlost a prudce brzdil. Za to si po závodě vysloužil sice drobnou pětisekundovou penalizaci, ale vzhledem k tomu, že se dojíždělo za safety carem, ve výsledkové listině se propadl na 12. místo mimo bodované příčky. Závod tím pádem vyhrál loňský vicemistr Kirill Kutskov z Maffi Racingu. Za ním dojel Javier Herrera, ale dvousekundová penalizace za překračování tratových limitů znamenala propad na sedmou pozici. Druhé místo tak bral Max Karhan a třetí Hady Mimassi z Renauer Motorsportu.
Český jezdec Max Karhan je stále ve hře o celkové prvenství. Foto F4 CEZ
Každé vítězství se počítá, i to, které spadne do klína. Ve druhém závodě však Kutskov chtěl vyhrát tradiční cestou a projet pod šachovnicí jako první. Do cesty se mu ale postavil Mimassi, který jezdil fantasticky a celou dobu držel Kutskova s Karhanem za zády. Nakonec Kutskovovi podlehl, ale Karhana už před sebe po urputném boji nepustil. A Trappa? V cíli ho o 0,067 sekundy porazil skvěle jedoucí Benett Gáspár a odsunul ho na páté místo. Poté se ke slovu přihlásili sportovní komisaři a ti ho odsunuli na osmé místo – Trappa totiž za kolizi se Simonem Schranzem obdržel pětisekundový trest.
Ve třetím závodě už Trappa neponechal nic náhodě. Po startu z 12. místa se rozhodl riskovat, projel kolem soupeřů jako nůž máslem, po prvním kole byl šestý, po třech kolech už druhý za Herrerou. Toho nakonec předjel deset minut před koncem a pořadí Trappa, Herrera, Karhan znamenalo, že jsme byli svědky další dominance Jenzer Motorsportu
Karhan dosáhl na desáté umístění v TOP 3 za sebou. Na tuto neuvěřitelnou sérii nedosáhl nikdo ve startovním poli, a právě to mu pomohlo přiblížit se Trappovi na rozdíl 35 bodů. Trappa jezdil na Slovensku bravurně a za víkend by posbíral 60 bodů, ale penalizace za incidenty na trati nakonec znamenaly, že si ve finále odnesl pouze 29 bodů.
Skvělé výkony podali Hady Mimassi a také Benett Gáspár z týmu Zengő Motorsport. Maďarský závodník dojel dvakrát na čtvrtém místě a zaznamenal nejlepší umístění sezony. Největším smolařem byl Nicolas Cortes, který výbornou kvalifikaci nezužitkoval a za celý víkend nezískal jediný bod. Ačkoliv těch smolařů bylo víc. Mathilda Paatz perfektně rozjela poslední závod a po předjetí Mimassiho se posunula na druhé místo. Vzájemný incident na hlavní rovince jí ale přinesl defekt pravého zadního kola a Mimassimu ztrátu předního přítlačného křídla.
Svůj nejúspěšnější víkend má za sebou Teodor Borenstein z Maffi Racingu, který bodoval v každém závodě. Obdobně úspěšní byli i jeho krajané David Gorčica z Janík Motorsport a František Němec z JMT Racingu, jehož týmovou kolegyní byla Kanaďanka Nicole Havrda, která si z F1 Academy odskočila vyzkoušet i F4 CEZ a dvakrát se prosadila v bodované desítce.
Výsledky ze Slovakia Ringu:
1. závod
1. Kiril Kutskov (Kyrgyzstán / Maffi Racing) 26:49,748
2. Max Karhan (Česká republika / Jenzer Motorsport) 26:50,387
3. Hady Mimassi (Kanada / Renauer Motorsport) 26:50,773
4. Benett Gáspár (Maďarsko / Zengö Motorsport) 26:50,907
5. Mathilda Paatz (Německo / Mathilda Racing) 26:51,267
6. Teodor Borenstein (Česká republika / Maffi Racing) 26:51,807
11. František Němec (Česká republika / F4 CEZ Academy) 26:54,219
19. David Gorčica (Česká republika / Janík Motorsport) – 2 kola
Stupeň vítězů po druhém závodě: zleva Hady Mimassi, Kiril Kutskov a Max Karham. Foto F4 CEZ
2. závod
1. Kiril Kutskov (Kyrgyzstán / Maffi Racing) 25:10,833
2. Hady Mimassi (Kanada / Renauer Motorsport) 25:11,859
3. Max Karhan (Česká republika / Jenzer Motorsport) 25:12,215
4. Benett Gáspár (Maďarsko / Zengö Motorsport) 25:23,727
5. Javier Herrera (Mexiko / Jenzer Motorsport) 25:23,990
6. Andreas Lo Bue (Švýcarsko / Maffi Racing) 25:26,278
7. Teodor Borenstein (Česká republika / Maffi Racing) 25:26,339
9. František Němec (Česká republika / F4 CEZ Academy) 25:38,283
3. závod
1. Gino Trappa (Argentina / Jenzer Motorsport) 26:34,171
2. Javier Herrera (Mexiko / Jenzer Motorsport) 26:37,355
3. Max Karhan (Česká republika / Jenzer Motorsport) 26:42,807
4. Kiril Kutskov (Kyrgyzstán / Maffi Racing) 26:43,528
5. Teodor Borenstein (Česká republika / Maffi Racing) 26:44,033
6. Hady Mimassi (Kanada / Renauer Motorsport) 26:46,200
7. David Gorčica (Česká republika / Janík Motorsport) 26:46,378
8. František Němec (Česká republika / F4 CEZ Academy) 26:52,747
Průběžné pořadí:
1. Gino Trappa (Argentina / Jenzer Motorsport) 266
2. Max Karhan (Česká republika / Jenzer Motorsport) 231
3. Javier Herrera (Mexiko / Jenzer Motorsport) 127
4. Hady Mimassi (Kanada / Renauer Motorsport) 114
5. David Walther (Dánsko / Maffi Racing) 113
6. Nicolas Cortes (Mexiko / Jenzer Motorsport) 99
15. Teodor Borenstein (Česká republika / Maffi Racing) 36
16. František Němec (Česká republika / F4 CEZ Academy) 26
17. David Gorčica (Česká republika / Janík Motorsport) 26
Zdroj: Aleš Sirný, úvodní foto F4 CEZ Championship