V pondělí bylo na dráze rušno. Nejrychlejší Newgarden

100th Indianapolis 500 – 8. trénink
Celkem 2886 kol absolvovali piloti IndyCar v rámci pondělního tréninku. V něm dostali týmy a jezdci příležitost ladit nastavení na závod. Trénink přinesl úplně jiné výsledky, než včerejší kvalifikace. Dařilo se třeba pilotům Chipa Ganassiho, kteří v kvalifikaci nedokázali postoupit ani mezi devítku pilotů, která bojovala o pole position. Teď ale Tony Kanaan zajel druhý nejlepší čas a Scott Dixon byl třetí, Charlie Kimball pak šestý.
Nejrychlejší čas zajel Josef Newgarden, který do závodu odstartuje z první řady. Svůj rychlý čas zajel už v úvodu tréninku. Zatímco kvalifikace byla hlavně v režii Hondy, v pondělním tréninku se vedlo lépe chevroletům. Do první pětky se vešla jen jedna honda, překvapivě ji řídila Pippa Mann.
Alexander Rossi ukázal, že mu dráha v Indianapolisu svědčí. Jezdec, který byl nejrychlejší v obou víkendových trénincích, zajel devátý čas. Z jezdců týmu Michaela Andrettiho si vedl vůbec nejlépe. Byl také nejrychlejším ze všech nováčků.
Trénink se nepovedl týmu Penske. Will Power, který v neděli odstartuje z druhé řady, byl 18. Loňský vítěz Montoya zajel 20. čas, Pagnaud byl o další dvě příčky horší a Castroneves zajel 24. čas.
Po kvalifikaci INDYCAR opět snížila vozům výkon turba, což se projevilo i na předvedených výkonech. zatímco v kvalifikaci atakovali piloti průměrnou rychlost 231 mil v hodině, v tréninku rychlost klesla na 227 mil v hodině. Právě adaptace na snížený výkon motorů je důvodem, proč INDYCAR v posledních letech pondělní trénink přidala.
Jezdce už před samotným závodem čeká poslední příležitost potrénovat. V pátek je v rámci Carb Day na programu hodinový trénink.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Kol
|
Čas
|
Odstup
|
1.
|
![]() |
Ed Carpenter Racing |
C
|
111
|
00:39.5754
|
|
2.
|
![]() |
Chip Ganassi Racing |
C
|
96
|
00:39.7539
|
+ 0.179
|
3.
|
![]() |
Chip Ganassi Racing |
C
|
98
|
00:39.7634
|
+ 0.188
|
4.
|
![]() |
Dreyer & Reinbold Racing |
C
|
93
|
00:39.8150
|
+ 0.240
|
5.
|
![]() |
Dale Coyne Racing |
H
|
116
|
00:39.8525
|
+ 0.278
|
6.
|
![]() |
Chip Ganassi Racing |
C
|
98
|
00:39.8530
|
+ 0.278
|
7.
|
![]() |
Schmidt Peterson |
H
|
95
|
00:39.8950
|
+ 0.320
|
8.
|
![]() |
Ed Carpenter Racing |
C
|
108
|
00:39.9266
|
+ 0.352
|
9.
|
![]() |
Andretti/Bryan Herta |
H
|
98
|
00:39.9397
|
+ 0.365
|
10.
|
![]() |
Andretti Autosport |
H
|
74
|
00:39.9616
|
+ 0.387
|
11.
|
![]() |
Ed Carpenter Racing |
C
|
92
|
00:39.9874
|
+ 0.412
|
12.
|
![]() |
Dale Coyne Racing |
H
|
83
|
00:39.9874
|
+ 0.412
|
13.
|
![]() |
Andretti Autosport |
H
|
98
|
00:39.9965
|
+ 0.422
|
14.
|
![]() |
Andretti Autosport |
H
|
101
|
00:40.0104
|
+ 0.435
|
15.
|
![]() |
Dale Coyne Racing |
H
|
81
|
00:40.0240
|
+ 0.449
|
16.
|
![]() |
A.J. Foyt Enterprises |
H
|
85
|
00:40.0660
|
+ 0.491
|
17.
|
![]() |
Schmidt Peterson |
H
|
98
|
00:40.0708
|
+ 0.496
|
18.
|
![]() |
Team Penske |
C
|
96
|
00:40.0783
|
+ 0.503
|
19.
|
![]() |
Rahal Letterman Lanigan |
H
|
88
|
00:40.0827
|
+ 0.508
|
20.
|
![]() |
Team Penske |
C
|
81
|
00:40.0933
|
+ 0.518
|
21.
|
![]() |
Andretti Autosport |
H
|
117
|
00:40.1083
|
+ 0.533
|
22.
|
![]() |
Team Penske |
C
|
54
|
00:40.1543
|
+ 0.579
|
23.
|
![]() |
KV Racing Technology |
C
|
19
|
00:40.1603
|
+ 0.585
|
24.
|
![]() |
Team Penske |
C
|
103
|
00:40.1807
|
+ 0.606
|
25.
|
![]() |
Chip Ganassi Racing |
C
|
117
|
00:40.2123
|
+ 0.637
|
26.
|
![]() |
Schmidt Peterson |
H
|
96
|
00:40.2242
|
+ 0.649
|
27.
|
![]() |
A.J. Foyt Enterprises |
H
|
39
|
00:40.3246
|
+ 0.750
|
28.
|
![]() |
Rahal Letterman Lanigan |
H
|
107
|
00:40.3828
|
+ 0.808
|
29.
|
![]() |
PIRTEK Team Murray |
C
|
96
|
00:40.4274
|
+ 0.852
|
30.
|
![]() |
KV Racing Technology |
C
|
115
|
00:40.4357
|
+ 0.861
|
31.
|
![]() |
Jonathan Byrd's Racing |
H
|
81
|
00:40.5757
|
+ 1.001
|
32.
|
![]() |
A.J. Foyt Enterprises |
H
|
10
|
00:40.6553
|
+ 1.080
|
33.
|
![]() |
Lazier Partners |
C
|
42
|
00:40.6752
|
+ 1.100
|