Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Pagenaud odrazil Powerův útok a letos počtvrté vítězí

Pagenaud odrazil Powerův útok a letos počtvrté vítězí

Honda Indy 200 at Mid-Ohio – Průběh a výsledky závodu

Francouz Simon Pagenaud přetlačil svého stájového kolegu a největšího rivala v boji o titul Willa Powera a po krásném souboji počtvrté letos dojel do victory lane. Power se musel spokojit s druhým místem a skousnout to, že po čtyřech závodech, kdy Pagenauda stahoval, se zase Francouzův náskok v čele šampionátu navýšil na 58 bodů.

Powerovi se vůbec nepovedl start závodu. Pagenaud mu po startu odskočil a Power měl co dělat, aby vůbec udržel druhé místo. Skvělé první kolo zajel Marco Andretti, který se z předposledního místa na startu posunul o šest příček na 15. místo.

Hned od 9. kola začali piloti taktizovat s brzkou zastávkou v boxech. S pit stopy začal Conor Daly. V 12. kole stavěl Scott Dixon, o kolo později pak Hélio Castroneves, který se vrátil těsně před pětinásobným vítězem závodu v Ohiu Dixonem. Ten na něj v dalším kole zaútočil, Castroneves mu ale v nájezdu do 2. zatáčky nenechal žádné místo, Dixon najel na obrubník, jeho vůz skočil přímo na Castronevesův a o jeho bok zlomil zavěšení levého předního kola.

Ze žluté fáze profitovali piloti, kteří už zamířili k mechanikům. Z nich nejvýše v pořadí byl Rus Aleshin. Tři piloti se rozhodli taktizovat a do boxů nezamířili. V čele se tak ocitli Montoya, Andretti a Chilton, za nimi piloti, kteří si pit stop už odbyli, konkrétně Aleshin, Castroneves, Munoz, Bourdais, Sato, Pigot, Enerson a Daly a pak, na 12. místě Simon Pagenaud následovný Powerem a Newgardenem.

Castroneves zůstal na trati, přestože měl poškozené zadní křídlo. To se mu hned po restartu vymstilo, když zaútočil na Chiltona a dostal se ve druhé zatáčce ven z dráhy do trávy. Sice udržel motor v chodu, ale v boxech musel zadek vozu měnit a celé pole jej předjelo o kolo. Obdobný osud postihl také Josefa Newgardena, kterému zadní křídlo poškodil Will Power. Newgarden se vrátil za prvními třemi piloty, v průběhu závodu se ale dokázal probojovat zpátky do stejného kola jako lídr závodu.

Po zastávkách Montoyi a Andrettiho měl Aleshin bezpečný náskok, který dokázal navyšovat. K mechanikům zamířil ve 40. kole, vrátil se na 6. místě se ztrátou 15 vteřin na Pagenauda. Během pit stopů dokázal Power vydržet na trati o dvě kola déle než Pagenaud a smazat čtyřvteřinovou ztrátu. Pagenaud se totiž při výjezdu z boxů zasekl za Muňozem, Power se vrátil těsně před ním.

Aleshin měl náskok 8 a půl vteřiny, jak se ale Pagenaud dostal před Muňoze, začal bojovat s Powerem a Rus v čele oběma rychle ujížděl.

Jenže kolo před tím, než se otevřelo okno pro poslední kolo zastávek v boxech, udělal chybu Jack Hawksworth. Na cílové rovince najel na trávu, ztratil kontrolu nad vozem a tvrdě narazil do bariéry z pneumatik. Z Aleshinova náskoku tak nezbylo nic.

Všichni piloti zamířili do boxů. V těch ale udělal hroznou chybu šéfmechanik Aleshinova týmu. Svého pilota totiž vypustil přímo do cesty k mechanikům zajíždějícímu Newgardenovi. Kontakt ještě odnesl zraněním nohy jeden z mechaniků Juana Pabla Montoyi, kterého Aleshin srazil.

Power vyhrál závod na pit lane. V čele byl ale Conor Daly, který stavěl pět kol před žlutou fází. Aleshin musel ještě několikrát k mechanikům, vyměnit přední křídlo a pak odpykat si hned dvě penalizace – za nebezpečné vypuštění z boxového stání a za sražení mechanika.

Restart přišel v 66. kole. Power se nejprve Pagenaudově útoku ubránil, ale v nejkrásnějším souboji závodu jej Francouz nakonec dokázal vyhnat ze závodní stopy do nečistot a předjet v nájezdu na cílovou rovinku.

Daly ujížděl soupeřům, co to šlo, ale věděl, že ještě jednou bude muset k mechanikům a o vedení přijde. Další pit stop hrozil také Hunter-Reayovi. Kvůli problémům s tankovacím zařízením nenaplnil tým během pit stopu nádrž až po okraj. Hunter-Reay tak musel výrazně zpomalit a sledovat, jak se postupně propadá polem.

Daly zamířil k mechanikům 6 kol před koncem. Ale při vytahování tankovacího zařízení se mechanikovi tankujícímu palivo smekla ruka, ztráta dvou vteřin znamenala návrat až na 8. místě. Kdyby tým předvedl bezchybný pit stop, byl by alespoň o dvě příčky výše.

Nakonec se ale na 6. místo dostal, protože 4 kola před koncem zaútočil Bourdais na Satóa, zezadu jej ve 4. zatáčce postrčil a oba skončili v písku. Sató se z toho dostal, pro Bourdaise závod skončil. INDYCAR nechala poslední kola odjet bez vyvěšení žlutých vlajek jen s lokální žlutou ve 4. zatáčce, což ocenil hlavně Simon Pagenaud, který se nemusel stresovat dalším restartem a v klidu mohl dojet pro své 4. letošní vítězství.

p.
 Jezdec  Tým
M
Čas/odstup
1.
 S.Pagenaud  Team Penske
C
 
2.
 W.Power  Team Penske
C
+ 4.1620
3.
 C.Muňoz  Andretti Autosport
H
+ 6.5662
4.
 G.Rahal  Rahal Letterman Lanigan Racing
H
+ 7.0196
5.
 J.Hinchcliffe  Schmidt Peterson Motorsports
H
+ 11.1260
6.
 C.Daly  Dale Coyne Racing
H
+ 11.8526
7.
 S.Pigot  Ed Carpenter Racing
C
+ 12.8831
8.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
C
+ 15.0016
9.
 T.Sato  A.J. Foyt Enterprises
H
+ 18.0128
10.
 J.Newgarden  Ed Carpenter Racing
C
+ 18.5404
11.
 J.P.Montoya  Team Penske
C
+ 20.6074
12.
 T.Kanaan  Chip Ganassi Racing
C
+ 23.9632
13.
 M.Andretti  Andretti Autosport
H
+ 24.7606
14.
 A.Rossi  Andretti/Bryan Herta
H
+ 25.5191
15.
 H.Castroneves  Team Penske
C
+ 26.6191
16.
 M.Chilton  Chip Ganassi Racing
C
+ 26.8199
17.
 M.Aleshin  Schmidt Peterson Motorsports
H
+ 42.7274
18.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
H
+ 53.5383
19.
 RC Enerson  Dale Coyne Racing
H
+ 1 kolo
20.
 S.Bourdais  KV Racing Technology
C
Havárie
21.
 J.Hawksworth  A.J. Foyt Enterprises
H
Havárie
22.
 S.Dixon  Chip Ganassi Racing
C
Havárie