Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Toyota představila TF105 na železniční stanici v Barceloně

Toyota představila TF105 na železniční stanici v Barceloně

Nekompromisním cílem jsou stupně vítězů.

Prohlédněte si fotografie Toyoty TF105 kliknutím sem.
Pro hlavní rozdíly mezi TF104 a TF 105 + obrázky klikněte sem.

Toyota se dnes stala prvním týmem, který představil vůz pro letošní sezónu. Na železniční stanici  Estacion de Franca ve španělské Barceloně ukázala TF105.

Toyota během tří let svého působení ještě nezískala ani jedno umístění na stupních vítězů, což bude nekompromisním cílem pro letošní rok.

"Víme, že získat vítězství ve formuli 1 trvá nějkou dobu, naším cílem je udělat důležitý krok k tomuto vítězství," řekl šéf týmu Tsutomu Tomita.

Vůz byl postaven pod vedením dvou technických ředitelů,  Mika Gascoyna a Luca Marmoriniho, jeden je zodpovědný za aerodynamiku a druhý za motor. 

"Jakmile jsme měli nějaké tušení o nových pravidlech, začali jsme stavět naše plány," řekl Gascoyne. "Výkony TF104 jsme proto v závěru loňské sezóny trochu obětovali ve prospěch letošní."

Gascoyne předpokládá, že výsledky z nového aerodynamického tunelu v Kolíně nad Rýnem, který využívá modely o velikosti 50 %, budou znát i na dráze.

"Největší změny jsou na předním i zadním křídle a na difuzorech," prozradil Brit. "Nová pravidla nás připravila o 25 % aerodynamického přítlaku a my samozřejmě budeme pracovat na tom, abychom jej dostali zpátky."

Gascoynův tým již nyní pracuje na dalším vývojovém stupni aerodynamických komponent pro Velkou cenu Austrálie na začátku března.

Nový motor RVX-04 bude muset vydržet dva závodní víkendy (asi 1500 km), podle Toyoty, která se loni mohla pyšnit spolehlivými pohonnými jednotkami, byl přechod na nové motory poměrně hladký.  Luca Marmorini očekává, že výkon nového motoru bude přibližně stejný s tím loňským.

"Věřím, že Toyota bude mít jeden z nejlepších motorů ve startovním poli," řekl Marmorini, který současně prozradil, že Toyota již pracuje na novém osmiválci, které budou zavedeny příští rok.

Pro Toyotu budou letos závodit Ralf Schumacher, který přišel od Williamsu, a Jarno Trulli, ten se loni přemístil z Renaultu, se kterým ztratil společnou řeč. V týmu zůstávají  Olivier Panis a Ricardo Zonta coby testovací jezdci.

Jarno Trulli přesto očekává, že Toyota bude potřebovat ještě nějaký čas, než začne ve formuli 1 vyhrávat. Ralf Schumacher si nemohl Toyotu vynachválit.

"Dali mi možnost být v mladém týmu, který je na cestě vzhůru. Byl jsem velmi překvapen profesionalitou poté, co jsem jel první testy loni v listopadu," řekl Ralf Schumacher.

"Je důležité, že se šasi i motor staví v jedné továrně," dodal Schumacher, který si také coby pilot německé národnosti pochvaloval, že Toyota má sídlo právě v Německu.