Power měl opět smůlu, vyhrál Newgarden

Honda Indy Grand Prix of Alabama - závod
Josef Newgarden vyhrál poprvé v barvách týmu Penske. Povedlo se mu to na stejné trati, na které si před dvěma lety připsal premiérové vítězství v IndyCar, na okruhu Barber Motorsports Park v Alabamě. Většinu závodu vedl jeho stájový kolega Will Power, kterého v závěru opět postihla velká smůla.
Power nezažívá dobrý vstup do sezóny. V St. Petersburgu vyhrál kvalifikaci, v závodě jej zradila technika. V Long Beach kolidoval v prvním kole s Kimballem. V Alabamě opět startoval do závodu z prvního místa, většinu závodu vedl, ale v 77. kole z celkových 90 pro něj slibně rozjetý závod skončil.
Tým si všiml, že Power ztrácí tlak v pneumatice. Power se snažil na trati udržet, ale brzy uznal, že to nepůjde a z prvního místa zamířil 13 kol před koncem k mechanikům. Vrátil se jako 18., v závěru postoupil na 14. místo.
O vítězství se v závěru poprali Newgarden a Scott Dixon. Novozélanďan ale na mladého Američana nenašel recept a musel se spokojit se druhým místem, už pátým z osmi závodů IndyCar na okruhu Barber Motorsports Park. Přestože byl Dixon sedmkrát na stupních vítězů, v Alabamě se mu ještě nepodařilo zvítězit.
Obhájce titulu Simon Pagenaud dojel na třetím místě. Společně s Dixonem a Newgardenem se tak dotáhli na vedoucího Bourdaise, který skončil v Alabamě osmý. Před Dixonem vede o 6 bodů, Newgarden ztrácí další bod a Pagenaud další čtyři.
Závod byl dvakrát zpomalen výjezdem pace caru. Hned v úvodu sváděli velmi těsný souboj Ryan Hunter-Reay a James Hinchcliffe. Při něm došlo ke kontaktu a na dráze zůstal ležet kus přítlačného křídla z Hunter-Reayova vozu. Ze slibné pozice na startu tak pro dvojnásobného vítěze bylo až 11. místo. Jeho stájový kolega Marco Andretti odstartoval do závodu vinou technických problémů se ztrátou tří kol. V 63. kole dostal v 6. zatáčce hodiny Spencer Pigot a způsobil druhou neutralizaci.
Šampionát IndyCar pokračuje už v noci ze soboty na neděli prvním oválovým závodem letošní sezóny. Jezdci si to rozdají pod umělým osvětlením na mílovém oválu ve Phoenixu.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Čas/odstup
|
1.
|
![]() |
Team Penske |
C
|
1:54:08.7076
|
2.
|
![]() |
Chip Ganassi Racing |
H
|
+ 1.0495
|
3.
|
![]() |
Team Penske |
C
|
+ 2.5706
|
4.
|
![]() |
Team Penske |
C
|
+ 11.1592
|
5.
|
![]() |
Andretti/Bryan Herta |
H
|
+ 12.0469
|
6.
|
![]() |
Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
+ 12.5905
|
7.
|
![]() |
Chip Ganassi Racing |
H
|
+ 15.4105
|
8.
|
![]() |
Dale Coyne Racing |
H
|
+ 16.0651
|
9.
|
![]() |
Andretti Autosport |
H
|
+ 20.1764
|
10.
|
![]() |
Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
+ 20.7064
|
11.
|
![]() |
Andretti Autosport |
H
|
+ 22.2061
|
12.
|
![]() |
Chip Ganassi Racing |
H
|
+ 22.9713
|
13.
|
![]() |
Rahal Letterman Lanigan Racing |
H
|
+ 24.3457
|
14.
|
![]() |
Team Penske |
C
|
+ 26.3177
|
15.
|
![]() |
Chip Ganassi Racing |
H
|
+ 35.4868
|
16.
|
![]() |
Dale Coyne Racing |
H
|
+ 39.5644
|
17.
|
![]() |
A.J. Foyt Enterprises |
C
|
+ 50.3679
|
18.
|
![]() |
A.J. Foyt Enterprises |
C
|
+ 51.2029
|
19.
|
![]() |
Ed Carpenter Racing |
C
|
+ 56.2545
|
20.
|
![]() |
Ed Carpenter Racing |
C
|
+ 1 kolo
|
21.
|
![]() |
Andretti Autosport |
H
|
+ 3 kola
|