Novinky

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

Facebook Instagram

Power ztrácel kolo, přesto si dojel pro vítězství

Power ztrácel kolo, přesto si dojel pro vítězství

ABC Supply 500 – průběh a výsledky závodu.

Australan Will Power vyhrál podruhé v řadě na oválu Pocono Raceway. Letos si připsal třetí vítězství a oživil své naděje na mistrovský titul. Svého 32. vítězství v kariéře dosáhl navzdory tomu, že v úvodu závodu kvůli nucené výměně předního křídla ztratil celé kolo na lídra závodu, a že v druhé polovině musel měnit i poškozené zadní křídlo. Coby druhý v cíli upevnil Josef Newgarden své vedení v šampionátu.

Druhý letošní závod na 500 mil začal dramaticky. Piloti využili toho, že dráha v Poconu je mimořádně široká a v prvních metrech tak vedle sebe bojovalo bok po boku hned sedm vozů! Hned od prvních metrů ale bylo jasné, že vítěz kvalifikace Takuma Sató si neporadil nejlépe s nastavením vozu na závod. Šampion letošní pětistovky v Indianapolisu rychle přenechal vedení jiným pilotům.

Nejdříve jej převzal Kanaan, pak se přiřítil loňský vítěz Indy500 Rossi a nakonec o čelo bojovali Dixon, Rossi a Hinchcliffe. Ten ale při jednom z úvodních kol pitstopů přejel stání a narazil do lízátka, kterým jej mechanik naváděl do boxů. Přesto vyvázl bez trestu.

Hinchcliffe na sebe poutal pozornost i v následujících fázích závodu. Nejprve předvedl perfektní manévr, když začal ztrácet nad vozem kontrolu. Ve 125. kole ale přišla kolize s JR Hildebrandem, která oba piloty vyřadila ze závodu.

To už byla třetí žlutá fáze nedělního závodu. Nejprve zavlála žlutá vlajka už ve 23. kole kvůli kontrole trati. Ve 116. kole skončil ve zdi Saavedra. Po odklizení jeho vozu se závodilo jen čtyři kola, než přišla zmíněná havárie Hinchcliffea a Hildebranda. Tým Sama Schmidta to tak mohl brzy zabalit.

Do velkých potíží se v 68. kole dostal Power. Kvůli únavě materiálu musel zamířit do boxů pro nové přední křídlo. Bylo to pod zelenou vlajkou a lídři závodu Powera předjeli o celé kolo. Jak ale sám po závodě prozradil, Power nepřestal věřit, že závod zatím není ztracený. Připomínal si, že vloni se přes obdobné problémy dostal Hunter-Reay až na třetí příčku.

Právě Hunter-Reay byl jedním z hrdinů nedělního odpoledne. V sobotu vážně havaroval a skončil na pozorování v nemocnici. V neděli byl ale lékaři série uschopněn a mohl usednout do vozu, který do závodu odstartoval z předposlední příčky. Na začátku druhé poloviny 500mílového závodu se Hunter-Reay dostal do vedení! V druhé polovině první desítky se pohyboval také Hélio Castroneves, další z pilotů, kteří v sobotu bourali.

Fanoušci, kterých dorazilo zatím nejvíce od návratu IndyCar na pensylvánskou dráhu, si užívali dlouhé bitvy o vedení v závodě, které předváděli třeba Kanaan a Rahal. Během jednoho kola se stihli v čele závodu vystřídat i několikrát. Oficiální časomíra uznává 42 změn ve vedení, reálně jsme ale předjížděcích manévrů o první příčku viděli mnohonásobně více.

Další neplánovaný pitstop dost možná rozhodl o vítězství Willa Powera. Během žluté fáze po nehodě Hinchcliffea a Hildebranda musel Australan znovu mimo plán do boxů, tentokrát k výměně zadního křídla poškozeného po drobné kolizi s Charliem Kimballem. Díky tomu ale Power svůj stint natáhl a do boxů zamířil až jako poslední. Na vedení si brousil zuby Dixon, který naopak k mechanikům zamířil jako první. Když se ale vrátil Power na dráhu, stále vedl o celé čtyři vteřiny.

Jeho pronásledovatelům, kteří bojovali hlavně sami se sebou, se začalo dařit stahovat ztrátu až v závěru stintu. V závěru se ještě do vedení dostal Marco Andretti, deset kol před koncem musel ale i on k mechanikům. První místo tak přenechal opět Powerovi.

Ten už byl v mnohem méně komfortní situaci a Newgarden a Rossi byli těsně za ním. Power ukázal, že už dávno pryč jsou ty doby, kdy ovály pro něj byly noční můrou. Newgardena v posledních 10 kolech, kdy s ním a Rossim bojoval o vítězství, pokaždé setřásl na rovince mezi zatáčkami 2 a 3. Vždy vybočil z ideální stopy, aby stájového kolegu překvapil a hlavně připravil o možnost držet se za ním v aerodynamickém pytli .

Pro Powera je vítězství v Poconu letošním třetím, po Velké ceně Indianapolisu a triumfu na oválu v Texasu. Spokojen bude i druhý Newgarden, který opět navýšil náskok na své pronásledovatele, hlavně na trojlístek Dixon, Castroneves a Pagenaud.

Sezona pokračuje už v noci ze soboty na neděli nočním závodem na oválu Gateway Motorsports Park.

p.
 Jezdec  Tým
M
Čas/Odstup
1.
 W.Power  Team Penske
C
2:43:16.6005
2.
 J.Newgarden  Team Penske
C
+ 0.5268
3.
 A.Rossi  Andretti/Bryan Herta
H
+ 0.7112
4.
 S.Pagenaud  Team Penske
C
+ 0.8770
5.
 T.Kanaan  Chip Ganassi Racing
H
+ 2.9056
6.
 S.Dixon  Chip Ganassi Racing
H
+ 3.3544
7.
 H.Castroneves  Team Penske
C
+ 3.7273
8.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
H
+ 4.0833
9.
 G.Rahal  Rahal Letterman Lanigan
H
+ 4.6884
10.
 C.Muňoz  A.J. Foyt Enterprises
C
+ 6.9330
11.
 M.Andretti  Andretti Autosport
H
+ 9.4607
12.
 E.Carpenter  Ed Carpenter Racing
C
+ 10.4503
13.
 T.Sató  Andretti Autosport
H
+ 11.2388
14.
 C.Daly  A.J. Foyt Enterprises
C
+ 19.8050
15.
 G.Chaves  Harding Racing
C
+ 20.6790
16.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
H
+ 24.4523
17.
 E.Jones  Dale Coyne Racing
H
+ 25.0689
18.
 M.Chilton  Chip Ganassi Racing
H
Porucha
19.
 JR Hildebrand  Ed Carpenter Racing
C
Havárie
20.
 J.Hinchcliffe  Schmidt Peterson Motorsports
H
Havárie
21.
 S.Saavedra  Schmidt Peterson Motorsports
H
Havárie
22.
 E.Gutiérrez  Dale Coyne Racing
H
Havárie