Přehled konečných výsledků IGTC
						
							SRO zrušila poslední podnik série v Sepangu
Druhý ročník šampionátu Intercontinental GT Challenge je již minulostí. Včera oznámili organizátoři z SRO zrušení posledního podniku. Ten se měl uskutečnit v první polovině prosince na okruhu v malajském Sepangu. Důvodem je nedostatečný počet zájemců o dvanáct hodin trvající závod.
V roce 2015 zahájená spolupráce SRO s tamním okruhem přilákala v posledních dvou letech i účastníky s tovární podporou. Nevalný zájem diváků a médií se však ani francouzským pořadatelům nepodařilo zlepšit.
Pro týmy je zajímavější možností stejně dlouhý závod v Abú Zabí nedlouho po skončení malajského podniku. Japonské týmy odradilo oznámení o nahrazení Sepangu Suzukou v příští sezoně IGTC.
SRO chce ve spolupráci s malajským okruhem pokračovat v tradici půl dne trvajících závodů. Podnik 12 hodin v Sepangu proto v budoucnu čekají změny formátu.
Audi a Markus Winkelhock korunováni
Oznámení o zrušení čtvrtého podniku série IGTC způsobilo uzavření klasifikace dle výsledků tří závodů. Začátkem února se o první body utkali účastníci během závodu 12 hodin v Bathurstu, koncem července ve vrcholném podniku 24 hodin ve Spa. Letošní novinkou v kalendáři byl osm hodin trvající závod na okruhu Laguna Seca, jenž se uskutečnil v polovině října.
Výrobci – GT3
V hodnocení značek s přehledem vyhrálo Audi, které vybojovalo již druhou trofej v tomto šampionátu. K titulu pomohla německé značce dvě vítězství (Spa, Laguna Seca), při nichž triumf vozu se čtyřmi kruhy ve znaku umocnilo pódiové umístění dalšího zástupce s vozem audi.
| p. | Výrobce | Bathurst | Spa | Laguna Seca | Body | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | 9 | 35 | 43 | 87 | |
| 2. | 18 | 12 | 18 | 48 | |
| 3. | 17 | 20 | - | 37 | |
| 4. | 12 | 0 | 15 | 27 | |
| 5. | 25 | 0 | - | 25 | |
| 6. | 0 | 23 | - | 23 | |
| 7. | - | - | 12 | 12 | |
| 8. | 10 | - | - | 10 | |
| 9. | 6 | 4 | - | 10 | |
| 10. | 4 | 0 | - | 4 | |
| 11. | - | 1 | - | 1 | 
– : výrobce nebyl v tomto podniku zastoupen
0 : tým reprezentující výrobce nebodoval
Hodnocení výrobců třídy GT4 naleznete Zde.
Hodnocení jezdců
Jestliže v souboji výrobců byla převaha Audi jednoznačná, v klasifikaci jezdců se o trofej rozhořel nelítostný boj. V Belgii Markus Winkelhock a Christopher Haase sdíleli stejný vůz týmu Sainteloc. V americkém podniku nastoupili proti sobě Winkelhock hostující v týmu Magnus a Haase hájící barvy Land Motorsportu. Boj o triumf v závodě a v klasifikaci šampionátu rozhodli jejich kolegové dvacet minut před koncem po předchozí převaze týmu Land.
| p. | Pilot | Výrobce | Bathurst | Spa | Laguna Seca | Body | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Audi | 0 | 25 | 25 | 50 | |
| 2. | Audi | 1 | 25 | 18 | 44 | |
| 3. | Audi | 1 | 10 | 18 | 29 | |
| 4. | Porsche | 18 | - | 10 | 28 | |
| 4. | Audi | - | 10 | 18 | 28 | |
| 5. | Audi | - | 2 | 25 | 27 | |
| 5. | Audi | - | 2 | 25 | 27 | |
| 5. | McLaren | 12 | - | 15 | 27 | |
| 6. | Ferrari | 25 | 0 | - | 25 | |
| 6. | Ferrari | 25 | - | - | 25 | |
| 6. | Ferrari | 25 | - | - | 25 | 
Úplné hodnocení naleznete Zde.

							Charles Leclerc se zasnoubil s Alexandrou Saintovou
							Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

04.11. 2017